ברודקום מציעה 130 מיליארד דולר תמורת קואלקום

6 נובמבר, 2017

נשיא ברודקום שלח מכתב לדירקטוריון קואלקום עם הצעה לרכוש אותה מיידית במזומן ובמניות, בלי קשר לשאלה אם עיסקת המיזוג בין קואלקום ו-NXP תושלם או לא

עכשיו זו כבר לא שמועה אלא הכרזה רשמית: חברת ברודקום (Broadcom) הגישה הצעה לרכוש את חברת קואלקום (Qualcomm) מבעלי המניות שלה לפי מחיר של 70 דולר למנייה, המעניק לחברה שווי שוק של כ-130 מיליארד דולר. אם היא תצא אל הפועל – זו תהיה עיסקת המיזוג הגדולה ביותר בתעשיית השבבים מאז ומעולם.

הוק טאן

ההצעה של ברודקום נותנת לבעלי המניות פרימיום של 28% בהשוואה למחיר החברה בבורסה. בתחילת היום נסחרה קואלקום בנסד"ק במחיר של כ-62 דולר למנייה ולפי שווי חברה של כ-90 מיליארד דולר. לפי ההצעה של ברודקום, מתוך 70 הדולר שהיא מציעה לכל מנייה, היא תשלם לבעלי המניות 60 דולר במזומן ו-10 דולרים באמצעות מניות של ברודקום.

ההצעה של ברודקום עומדת גם אם יושלם המיזוג המתוכנן בין קואלקום לבין NXP וגם אם הוא לא יתבצע. המחיר שברודקום מציעה מגלם חוב של קואלקום בהיקף של 25 מיליארד דולר, הנובע מעיסקת המיזוג הצפויה עם NXP. "העיסקה הזאת תמקם את החברה הממוזגת בעמדת מנהיגת עולם התקשורת עם פורטפוליו מרשים של טכנולוגיות ומוצרים", אמר נשיא ומנכ"ל ברודקום, הוק טאן. מנהל הכספים של ברודקום, תומס קראוס, אמר שמאז 2013 החברה השלימה 5 מיזוגים גדולים מאוד. "בהתחשב בכך שלשתי החברות יש מוצרים משלימים, אנחנו משוכנעים שנוכל לעמוד בכל דרישה רגולטורית הדרושה להשלמת המיזוג".

ענק של 51 מיליארד דולר מכירות

בהודעה על הצעת הקנייה, מסבירה ברודקום שרוב המוצרים של קואלקום אינם חופפים למוצרים של ברודקום, ולכן החברה החדשה תהיה בעלת מגוון גדול מאוד של טכנולוגיות ומוצרים. לפי התוצאות של 2017, המכירות המשותפות של החברה הממוזגת, ביחד עם NXP, יש היקף מכירות של כ-51 מיליארד דולר. "ברודקום מוכנה להיכנס מיידית למשא ומתן עם קואלקום, והיא משוכנעת שהמיזוג יושלם בתוך 12 חודשים ממועד חתימת ההסכם". בנוסף, היא תבצע רה-לוקיישן, ותירשם כחברה אמריקאית ולא כחברה סינגפורית כפי שהיא רשומה כיום.

החזון של ברודקום: היווצרות ענק טכנולוגי בעקבות תהליך ארוך של מיזוגים

הוק טאן שלח אתמול מכתב לדירקטוריון של קואלקום שבו הוא מגלה שכבר בחודש אוגוסט 2016 קיים שיחות עם מנכ"ל קואלקום, סטיב מולנקופף, על הרעיון למזג את הפלטפורמות הטכנולוגיות של שתי החברות. "מאז הושלם בהצלחה המיזוג Broadcom-Avago, החברה הגדילה את הריווחיות ומניית החברה עלתה ב-55%. הגורמים האלה, וההצלחות שלנו בביצוע מיזוגים ורכישות מראים את היכולת שלנו לבצע את המיזוג הזה לטובת העובדים הלקוחות ובעלי המניות".

במכתב הוא הבטיח לדירקטורים של קואלקום שחברת ברודקום נוהגת לקלוט את העובדים של החברות שהיא רוכשת ולא לפטר אותם. "עובדים שהצטרפו אלינו בעקבות רכישות הפכו לחלק בלתי נפרד מאיתנו. אנחנו מצפים לקבל אלינו את עובדי קואלקום שיצטרפו לברודקום".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס