"חברות ישראליות נכנסות ל-7 ננומטר בקצב מדהים"

6 נובמבר, 2017

סגן נשיא קיידנס, סנג'אי לאל, מאמין שתעשיית השבבים הישראלית נמצאת בתקופת צמיחה שתימשך לפחות עוד חמש שנים. "השוק הישראלי מעורר התפעלות"

CDNLIVE2017

[מימין לשמאל: אדר סגל מנהל מכירות קיידנס ישראל, איל וולדמן נשיא מלאנוקס, ליפ-בו טאן נשיא קיידנס וסנג'אי לאל, מנהל מכירות אזור EMEA. צילום: איתי שרמר]

בשנים האחרונות סברו משקיפים רבים שתעשיית השבבים הישראלית מתחילה לאבד גובה. במיוחד לאחר מכירה של מספר חברות גדולות וירידה במשקל תעשיית השבבים בהיקף גיוסי ההון. אלא שבעיני סגן נשיא קיידנס (Cadence) ומנהל מכירות אזור EMEA, סנג'אי לאל, המצב הוא בדיוק הפוך. "אני נדהם ממספר חברות הסטארטאפ המתקדמות שיש כאן בתחום השבבים", הוא סיפר ל-Techtime. "האקזיטים שיצאו מישראל לא מרוקנים אותה מתעשיית השבבים, אלא גורמים לכך שיגיע לישראל הון נוסף עבור חברות שבבים חדשות. זו אחת מהסיבות שאנחנו מבצעים השקעות משמעותיות בישראל ומספקים ערוצי סיוע מיוחדים לחברות מקומיות".

לאל הגיע השבוע לישראל כדי להשתתף בכנס השנתי של חברת קיידנס בישראל, CDNLive 2017, שהתקיים ביום ב' השבוע במלון דויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. השנה הכנס הפגיש בין מאות מפתחים, אנשי התעשייה ומומחי תכנון אלקטרוני, שהגיעו כדי להתעדכן בשיטות הטובות ביותר בתכנון ואימות תכנוני שבבים, SoCs ומערכות.

איך אתה מתרשם מתעשיית השבבים בישראל?

לאל: "אני מופתע ומתפעל מהפעילות המתרחשת בישראל. זוהי סביבה מדהימה בחדשנות שלה. כל החברות שפגשתי כאן מגייסות עובדים, וכמו שאני מתרשם התנופה הזאת תימשך לפחות עוד חמש שנים. אחד מהדברים שהפתיעו אותנו הוא שיש בישראל הרבה מאוד התחלות תכנון של שבבים חדשים בתהליך של 7 ננומטר. התחלנו לעבוד על הטכנולוגיה הזו לפני שלוש שנים בשיתוף עם האקו-סיסטם של יצרניות שבבים וביצענו בפיתוח תקציבים גדולים מאוד. הפעילות הישראלית בתחום הזה מאוד מפתיעה אותנו ומחזקת אותנו. היא מראה שאנחנו הולכים בכיוון הנכון".

מי הן החברות בישראל הנכנסות היום ל-7 ננומטר?

"צריך לזכור שמדובר בהשקעות גדולות מאוד בתקציבי הפיתוח. רוב מרכזי הפיתוח הבינלאומיים הגדולים בישראל נכנסים כיום ל-7 ננומטר. לצידן נכנסות גם החברות המקומיות. אני לא יכול לנקוב בשמותיהן, אבל אפשר לומר שחמשת חברות השבבים המובילות הישראל, נכנסות היום לתהליך החדש.

"כיום אנחנו עובדים על הדור הבא של טכנולוגיות צומת חדשות. אני לא אומר 5 ננומטר כי אני עדיין לא יודע אם היא תהיה טכנולוגיה של 5 ננומטר או של גודל אחר, אבל ניתן לספר שאנחנו מתחלים לבצע את ההשקעות הדרושות לפיתוח טכנולוגיית הדור הבא".

cdnlive2017 people
מתוך כנס CDNLive 2017 בתל-אביב

יש לכם תוכנית תמיכה ייעודית לחברות סטארט-אפ ישראליות?

"אנחנו מודעים לסביבה התוססת של חברות סטארט-אפ בישראל, ואנחנו עובדים על בניית תוכנית ייעודית עבורן, שתקל עליהן לבצע תכנונים ובדיקות אימות. אבל כבר עכשיו אנחנו מספקים להן תנאים מיוחדים: חברות סטארט-אפ זקוקות לפתרונות ייחודיים, כמו נגישות לקניין רוחני, לתהליכי עבודה נכונים, ליכולת להשלים תכנונים תחת אילוצי תקציב וכדומה. התחלנו לבצע בדיקות מה הן הצרכים של חברות סטארט-אפ, ובמקביל התחלנו גם לעבוד בצורה סלקטיבית עם כמה חברות. לספק להן כלים שיאפשרו להן להגיע לשלב ה-Proof of Concept".

הסימולטור Xcelium לאימות פונקציונלי קשור לטכנולוגיות החדשות?

"השבבים הגדולים המפותחים היום דורשים יותר פעולות אימות מבעבר. להערכתנו, 50% מזמן הפיתוח של שבבים בטכנולוגיית 7 ננומטר מוקדשים לאימות (Verification) ולכן יש צורך בכלים חזקים יותר. סימולטור Xcelium הוא אחד מהכלים החדשים שלנו. הוא מספק יכולת עיבוד מקבילית באמצעות הרצת תוכנית הווריפיקציה על-גבי מספר מעבדים במקביל. הוא מבוסס על הטכנולוגיה של חברת Rocketick מרמת-גן שקיידנס רכשה בחודש אפריל 2016 ומאפשר לבצע סימולציות חזקות מאוד.

"כיום יש לנו יותר מ-300 מפתחים בישראל העובדים על מוצרי Xcelium ו-Jasper. ללקוחות בארץ יש גישה ישירה אל המפתחים האלה, הדבר בא לידי ביטוי בנגישות שלנו אל הלקוחות בישראל, ובנגישות של הלקוחות בישראל אל טכנולוגיות חדשות. מבחינתי השוק הישראלי מלהיב מכיוון שכל החברות החשובות נמצאות כאן, והדבר מייצר סביבה דינמית ומעניינת מאוד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני