טאואר-ג'אז צופה הכנסות שנתיות של 1.39 מיליארד דולר

7 נובמבר, 2017

החברה רשמה רבעון שיא נוסף, עם מכירות של 355 מיליון דולר ורווח תפעולי של 55 מיליון דולר. בטאואר-ג'אז מציבים את השוק הסיני ותעשיית הרכב כמנועי צמיחה אסטרטגיים של החברה

עונת דו"חות הרווח הנוכחית משקפת את הצמיחה המרשימה בתעשיית השבבים העולמית ב-2017, עם תוצאות טובות מהמצופה של חברות כמו סמסונג ואינטל. הביקושים הגבוהים באים לידי ביטוי גם בקרב חברות השבבים הישראליות. היום (ג') מדווחת קבלנית ייצור השבבים ממגדל העמק טאואר-ג'אז (Tower-Jazz) על מכירות שיא ברבעון השלישי של 2017 בהיקף של 355 מיליון דולר, עלייה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

החברה רשמה גידול גם במדדים הפיננסיים האחרים: הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-89 מיליון דולר, עלייה של 10% בהשוואה ל-2016, ואילו הרווח התפעולי עמד ברבעון האחרון על 55 מיליון דולר, עלייה של 12% בהשוואה לרבעון השני של 2016. רווחי ה-EBITDA (לפני הפחתות ריבית ומיסים) ברבעון השלישי של 2017 הסתכמה ברמת שיא של 109 מיליון דולר, עלייה של 12% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2017 רשמה החברה הכנסות בסך 1.03 מיליארד דולר, גם כן שיא חדש המשקף עלייה של 13% בהשוואה לתשעת החודשים הראשונים של 2016. אחד הנתונים המעודדים ביותר הוא העובדה כי במהלך תקופה זו רשמה החברה הצמיחה של 27% במכירות האורגניות. כלומר בנטרול המכירות במסגרת החוזים ארוכי הטווח הקיימים של טאואר-ג'אז מול החברות Panasonic ו-Maxim Integrated.

טאואר-ג'אז צופה את המשך מגמת הגידול גם ברבעון הבא: המכירות ברבעון הרביעי ישברו שוב את שיא המכירות ויסתכמו בכ-358 מיליון דולר, מה שיעמיד את הכנסותיה השנתיות של החברה ב-2017 על 1.39 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 11% בהשוואה ל-2016.

עם זאת, לאור התחזיות הגבוהות בקרב חברות בתעשיית השבבים, נראה כי המשקיעים מעט התאכזבו מהתחזית לרבעון הבא, המשקפת גידול רבעוני אפסי, ועל כן מניית החברה  יורדת היום במסחר בבורסת תל אביב בכ-5%,

היעדים: סין ותעשיית הרכב

מלבד מנועי הצמיחה המסורתיים של החברה בתחום השבבים האנלוגיים, טאואר-ג'אז מכוונת לשני שווקי מפתח חדשים: השוק הסיני ולתעשיית הרכב. תעשיית השבבים הסינית נמצאת בשנה האחרונה במגמת התרחבות משמעותית, בזכות עידוד ממשלתי מסיבי, מה שמושך למדינה את קבלניות הייצור המובילות בעולם. בחודשים האחרונים הודיעו חברות כמו TSMC ו-GlobalFoundries על הקמת קווי ייצור חדשים בסין, וגם טאואר-ג'אז השיגה דריסת רגל בשוק הסיני.

בחודש אוגוסט היא חתמה על הסכם להקמת פאב בעיר Nanjing ביחד עם Tacoma Semiconductor הסינית, אשר ייצר רכיבים בפרוסות סיליקון של 200 מ"מ. טאקומה תבצע את כל ההשקעות, וטאואר-ג'אז תהיה זכאית לנצל 50% מכושר הייצור של המפעל. כמו כן, החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת Yuanchen Microelectronics (YCM) הסינית לייצור המוני של חיישנים בטכנולוגיית BSI (הארה אחורית).

בתחום הרכב, דיווחה החברה על הסכם עם התאגיד היפני DENSO, הנחשב לאחד מהספקים המובילים של תת-מערכות לשוק הרכב, לייצור חיישן מכ"ם הרכב של החברה. כמו כן הודיעה החברה על תהליכי ייצור ייעודים המותאמים לייצור חיישנים לשוק הרכב.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג’אז, אמר: "במהלך החודשים האחרונים, הודענו על שתי עסקאות שיזמנו בסין מתוך מספר יוזמות בסין, כמו גם על מספר פעילויות חשובות בשוק הרכב לרבות הטכנולוגיות שאנו מציעים ושיתופי פעולה עם לקוחות מובילים."

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , ייצור וקבלנות משנה