אלקטרואד גייסה מ"דן" 3.1 מיליון שקל

8 נובמבר, 2017

חברת אלקטרואד, שנרכשה על ידי ביומדיקס, פיתחה תשתית טכנולוגית להטענה אלחוטית של רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה

*[בתמונה: אוטובוס חשמלי של חברת דן]

החברה הבורסאית ביומדיקס (Biomedix) הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם חברת התחבורה הציבורית דן להשקעה של כ-3.1 מיליון שקל בחברת אלקטרואד (Elctroad), שמפתחת טכנולוגיה חדשנית שמאפשרת טעינה אלחוטית של רכבים חשמליים תוך כדי נסיעתם בכביש. ההסכם עם דן כולל אופציה להשקעה של 5 מיליון דולר נוספים באלקטרואד, לפי שווי חברה של כ-90 מיליון שקל. בחודש אוגוסט רכשה ביומדיקס את אלקטרואד ומיזגה אותה לתוכה.

אלקטרואד פיתחה תשתית טכנולוגית להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים. הטכנולוגיה פועלת באמצעות סלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי רכב באופן אלחוטי באמצעות השראה מגנטית תוך כדי הנסיעה. הטכנולוגיה של אלקטרואד מסייעת להפחית בצורה משמעותית את המשקל של רכבים חשמליים, וזאת מאחר שנדרשת סוללה קטנה יחסית ואף אין צורך במצבר. פריסה נרחבת של התשתית של אלקטרואד תגדיל באופן משמעותי את טווח הנסיעה של הרכב החשמלי ותחסוך את הצורך להטעין את הרכב לאחר הנסיעה.

עם זאת, הצלחת הטכנולוגיה של אלקטרואד תלויה באימוץ נרחב של התשתית שלה. על כן, ברמה העסקית אלקטרואד מתקדמת בשלב ראשון בתחום התחבורה הציבורית. התקנת התשתית של החברה הינה פשוטה יותר בתחום התחבורה הציבורית, וזאת מאחר שאוטובוסים וכלי רכב ציבוריים נוסעים בנתיבים ייעודיים ומוגדרים מראש. חברת דן היא החברה הציבורית הראשונה בישראל שהחלה להשתמש באוטובוסים חשמליים.

הצלחת המיזם בתחום התחבורה הציבורית יסייע לחברה לפרוץ לשוק הפרטי. ובכל הנוגע לשוק הפרטי, היעד העתידי של אלקטרואד הוא עולם הרכב האוטונומי. רכבים אוטונומיים צפויים להתחיל ולעלות על הכביש בתחילת העשור הבא. הטכנולוגיה האוטונומית, שתאפשר לכלי רכב לנסוע ללא התערבות אדם, עדיין נמצאת בשלבי פיתוח, אך דבר אחד ברור – כלי הרכב האוטונומיים יהיו חשמליים, והטכנולוגיה של אלקטרואד עשויה להוות פיתרון אפשרי לבעיות הקשורות בהטענת כלי הרכב החשמליים.

אלקטרואד הוקמה ב-2013 על ידי ג'ני כהן דרפלר, ששימשה בעבר סמנכ"לית התפעול הגלובלי של בטר פלייס, אורן עזר וחנן רומבק, שעבדו בעבר בתפקידים בכירים באלביט מערכות.

 

 

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , רכב אוטונומי