Gidel נכנסת לתחום פרוייקטי ה-FPGA

9 נובמבר, 2017

החברה מאור עקיבא מפתחת ומייצרת כרטיסי האצת עיבודים כבדים מבוססי FPGA. בשנה האחרונה היא נכנסה לתחום הפרוייקטים המשותפים עם לקוחות, כולל התאמת כרטיסים מיוחדים לצורכיהם

GIDEL

חברת גידעל (Gidel) מאור עקיבא הכריזה על כרטיס האצת החישובים Proc10S המבוסס על הרכיב המיתכנת Stratix 10 FPGA של חברת אינטל, שיצא לשוק בסוף 2016. הכרטיס ההאצה החדש מיועד בעיקר ליישומי עיבוד מאסיבי (HPC) וטיפול בבסיסי נתונים מגוונים וגדולים מאוד (Big Data).

הכרטיס החדש מגיע לעוצמת עיבוד שיא של 10TFLOPF, עם יכולת העברת מידע למעבד בקצב של עד 94TB/s. הוא כולל זכרון מטמון L1 בנפח של 25MB וזכרון רב שכבתי בנפח של יותר מ-18GB, המבוסס על ארבעה מאגרי זכרון DDR4 המבוססים על רכיבים בנפח של 260GB כל אחד. בנוסף הכרטיס מופיע עם ממשקי תקשורת PCI-Express Gen 3.0 עם וממשקי תקשורת מהירים מסוג SFP+ ו-QSFP+ בעלי מהירות של 26Gb/s בכל ערוץ. בסך הכל הוא מאפשר לכרטיס להתקשר אל סביבתו במהירות כוללת של עד 139Gb/s.

Gidel Frame Grabber Card
כרטיס לכידת תמונה של גידעל

ביחד עם הכרטיס החדש, הכריזה חברת גידעל על חבילת פיתוח יישומים חדשה המבוססת על הקומפיילר High Level Synthesis של חברת אינטל, אשר מאפשר להמיר פקודות בשפת C++ אל שפת Register Transfer Level שהיא שפת ההפעלה של הרגיסטרים ברכיבי FPGA. קומפיילר HLS של אינטל מאפשר גם לאנשי תוכנה, שאינם אנשי חומרה מובהקים, לפתח יישומים הפועלים באמצעות כרטיסים מבוססי FPGA.

מי יכול למיין אפונה?

חברת גידעל הוקמה בשנת 1993 על-ידי הבעלים והמנכ"ל ראובן וינטרוב וכיום היא מעסיקה כ-30 עובדים. החברה החלה את דרכה כלשכת תכנון של פתרונות מבוססי FPGA ותמיכה בפיתוחי ASIC, והתפתחה כספקית של כרטיסים מבוססי FPGA בשני תחומים מרכזיים: ראיית מכונה ומחשבי הדורשים יכולת עיבוד מסיביות (HPC). סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת גידעל, עופר פרבדה, סיפר ל-Techtime שהכרטיס החדש מיועד להשתלב בתוך שרתים המבצעים פעולות עיבוד כבדות מאוד.

פרבדה: "כרטיסי האצת העיבוד יושבים בכל מקום שצריך להאיץ חישובים. הלקוחות שלנו מגיעים בעיקר מתחומי ה-HPC ועיבוד התמונה: החל ממערכות רפואיות, מערכות בדיקה של מעגלים מודפסים, מערכות מיון דפוס, מוצרי חקלאות ועוד. הכרטיסים מסייעים להאיץ את העיבוד והפצת התמונות במערכת של הלקוח. ביישום של לקוח, למשל, יש מספר מצלמות אשר צריכות לסייע במיון אפונה החולפת דרכן בקצב של ארבע טון בשעה".

מה הם השינויים המרכזיים בשוק שבו אתם פועלים?

"בעבר פעלנו בעיקר בתחומי הוויז'ן וה-HPC. השנה נכנסנו לתחום חדש של גיבוש פתרונות ביחד עם הלקוח. בחלק מהמקרים אנחנו עובדים ביחד עם הלקוחות על כרטיסים פתוחים שלנו, עם כלי תוכנה חזקים העוזרים לפתח אלגוריתמים. במקרים אחרים אנחנו מפתחים קופסא סגורה עבורה הלקוח, בהתאם לצרכים שלו. הוא קונה את הקופסא השחורה והיא עושה את העבודה. "למעשה, אנחנו נכנסים לפרוייקטים משותפים עם הלקוח. הלקוחות מבינים שהם צריכים FPGA אבל ואין להם יכולות בתוך הבית. הם באים אלינו עם הבעיה ואנחנו מפתחים להם יתרון מלא".

מה מיוחד בכלי הפיתוח החדש?

"עד לאחרונה רק אנשי חומרה נהגו לפתח מוצרים באמצעות FPGA. כיום המאמץ הוא להנגיש אותו לאנשי תוכנה, מכיוון שיש בשוק הרבה יותר מהנדסי תוכנה מאשר מהנדסי חומרה. כלי הפיתוח החדש מיועד לאנשי תוכנה שאינם מכירים את החומרה של ה-FPGA ומאפשר להם לעבוד על הכרטיסים שלנו".

כיום החברה מעסיקה כ-30 עובדים. הכרטיסים מיוצרים אצל קבלני משנה בישראל, כאשר הבדיקות הסופיות נעשות אצל גידעל. רוב המכירות הן ללקוחות בחו"ל. החברה הבת בארה"ב מטפלת בשוק האמריקאי, האחראי לכ-40% מהמכירות, אחריה באות אירופה והמזרח הרחוק, בחלקים שווים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , תעשייה ישראלית