Waycare גייסה 2.3 מיליון דולר לפלטפורמת תחבורה חכמה

9 נובמבר, 2017

החברה פיתחה פלטפורמה לניהול תחבורה חכמה המאפשר לרשויות עירוניות לחזות עומסי תנועה ותאונות דרכים. בחודש שעבר החלה החברה בביצוע פיילוט ראשון למערכת בלאס וגאס

חברת הסטראט-אפ Waycare מתל אביב, המפתחת פלטפורמה מבוססת ענן לניהול תחבורה, השלימה גיוס של 2.3 מיליון דולר בהובלת קרן ההון מעמק הסיליקון Spider Capital וחברת האנרגיה הגרמנית Innogy SE.

המערכת של Waycare ממנפת מספר רב של מקורות נתונים כגון כלי רכב, מזג אוויר, נפחי תנועה בזמן אמת, מצלמות וידאו וחיישני דרכים כדי לסייע לרשויות עירוניות לנהל בצורה חכמה את התנועה בכבישים ולהגיב בזמן אמת לאירועים ומפגעי דרך. המערכת, המתבססת על אלגוריתמים של בינה מלאכותית, מביאה בחשבון גם מידע נוסף כגון נתונים היסטוריים על דפוסי התנועה בכל כביש, מהירויות הרכבים וכן מידע מקדים על אירועים המוניים המתקיימים באזורים שונים ואשר עשויים להשפיע על תנועת כלי הרכב בכבישים בסביבה.

מלבד ניהול התחבורה, המערכת גם מסייעת לחזות את הסבירות לתאונות דרכים. במקרה שהמערכת מזהה אזורים מועדים לפורענות, היא ממליצה מבעוד מועד לגופים העירוניים לנקוט פעולה יזומה כגון שליחה כוחות חירום או שוטרי תנועה כדי לטפל במפגע הכביש.

בחודש שעבר הודיעה Waycare על ביצוע תוכנית פיילוט ראשון למערכת שלה יחד עם ועדת התחבורה האזורית של דרום נבדה (RTC). הפיילוט יתבצע בשיתוף מחלקת התחבורה וכוח סיור הכבישים של נבאדה במטרה לגבש אסטרטגיה אופטימאלית לפריסת כוחות השיטור ושירותי הכביש כדי לצמצם עומסי תנועה ולמנוע תאונות דרכים בשני כבישים עירוניים בלאס וגאס.

מאחר שמערכת הביג-דאטה של Waycare מתבססת על כמות וטיב המידע שהיא אוספת, היא אמורה להיות יעילה יותר ויותר ככל שיילך ויתפתח בשנים הקרובות תחום התחבורה החכמה והרכבים המקושרים והאוטונומיים. הנתונים החיים שמייצרים כלי רכב מקושרים ואוטונומיים יכול לשמש לא רק את כלי הרכב עצמם, אלא גם את הרשויות העירוניות לצורך ניהול חכם יותר של התחבורה של האזרחים.

Waycare הוקמה על ידי את נעם מייטל, המשמש כמנכ"ל, עידן האן ושי סוזן, ויש לה משרדים בתל אביב ובעמק הסיליקון.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , ביג דאטה , גיוסי הון