ג'נרל רובוטיקס חימשה את רובוט הקומנדו "דוגו"

10 נובמבר, 2017

הרובוט החמוש נמכר למדינה בדרום מזרח אסיה, אשר רכשה מספר יחידות בעיסקה בהיקף כולל של כמיליון דולר

ROBOT DOGO
ROBOT DOGO CONTROL
מסוף בקרה אינטואיטיבי מאפשר ירי מכוון

חברת ג'נרל רובוטיקס (General Robotics) ממושב בית נחמיה פיתחה גירסה חמושה של הרובוט DOGO המצוייד בנשק לא קטלני דוגמת ספריי פלפל ותאורה מסנוורת. החברה הסבירה את הפיתוח בדרישות שוק חדשות: העברת הפעילות של דעאש לרחובות אירופה בעקבות הכשלונות במזרח הרחוק, מייצרת דרישה לאמצעי לוחמה בטרור המאפשרים לנטרל טרוריסטים בלא לגרום לפגיעה קטלנית בעוברי אורח או בקורבנות של הטרוריסטים. הדבר יצר צורך ברובוט החמוש באמצעי ניטרול שאינם קטלניים.

לצורך זה היא פיתחה את גרסת Less-Lethal Weapon – LLW של הרובוט דוגו, המיועד לסייע ללוחמי יחידות מיוחדות במהלך היתקלות עם כורמים עויינים בסביבה אורבנית. דוגו הוא רובוט ידני זעיר במשקל של 10 ק"ג, המשוגר על-ידי היחידה המיוחדת כדי להיכנס למבנים ולאתר את הטרוריסטים באמצעות מצלמות וידאו ומצלמות אינפרא-אדום.

במהלך ההיתקלות הוא נשלח קדימה ומשגר אותות וידאו לאחור המאפשרים ללוחמים לאתר את מיקום הטרוריסטים. בגרסתו הקטלנית, הוא מצוייד באקדח גלוק 9 מ"מ. הרובוט מנוהל באמצעות יחידת בקרה אלחוטית הכוללת ממשק Point & Shoot המאפשרת לכוון את הנשק אל המטרה באמצעות לחיצה על תמונתה במסך המגע של אבזר השליטה והבקרה.

ראיון אלחוטי עם רובוט

בחודש שעבר דיווחה ג'נרל רובוטיקס על עיסקת ענק שבה רכש לקוח מהמזרח הרחוק מספר יחידות של הרובוט דוגו בהיקף כולל של כמיליון דולר. החברה מסרה שהרובוט הקרבי שלה שהוכרז לפני כשנה, משרת כבר עתה במספר צבאות וגופי שיטור בעולם. בין השאר, הרובוט מצויד באמצעים המאפשרים ליצור מגע עם הטרוריסטים, כולל לתקשר איתם ולראיין אותם.

חברת ג'נרל רובוטיקס הוקמה על-ידי המנכ"ל אהוד גל ומנהל הפיתוח העיסקי שחר גל. אהוד גל עסק יותר מ-30 שנה בפיתוח טכנולוגיות עבור מערכת הביטחון והיה בתפקידו האחרון סגן ראש מפא"ת. בשנת 2000 הוא הקים את חברת ODF Optronics אשר פיתחה מערכות אופטיות ליישומים ביטחוניים, בהם גם כדור המצלמה EyeBall שקיבל כיסוי עולמי. גם שחר גל הגיע מחברת אופטרוניקס שבה היה אחראי על מדיניות הקניין הרוחני. לפני-כן למד משפטים ושירת בחיל בהים, בהן השאר כקברניט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון