סינופסיס רוכשת את Black Duck ב-565 מיליון דולר

12 נובמבר, 2017

העיסקה נועדה לחזק את סינופסיס בתחום הצומח של ניהול רשיונות ואבטחת איכות של תוכנות קוד פתוח. להערכת סינופסיס, מרכיבי קוד פתוח תופסים כ-60% מהתוכנות בתעשייה

חברת סינופסיס (Synopsis) הודיעה היום כי הגיעה להסכם לרכישתה של חברת Black Duck Software, מספקת פתרונות אוטומטיים לאבטחה ולניהול של תוכנה בקוד פתוח, תמורת 565 מיליון דולר. מטרתה של סינופסיס היא לשלב במוצרי פיתוח התוכנה שלה את פתרונות האבטחה של בלאק דאק ובכך לתת מענה לצורך הולך וגובר בפתרונות אבטחה אוטומטיים המוטמעים בתוך תהליך פיתוח התוכנה. הרכישה, שעדיין כפופה לאישור הרגולטורים, צפויה להיות מושלמת בדצמבר 2017.

כיום, תהליך פיתוח של תוכנות עובר שינוי משמעותי המתבטא בשימוש גובר בתוכנת קוד פתוח (OSS), שמהווה כ-60% מהקוד ביישומים של היום. השימוש בקוד פתוח אמנם מצמצם את עלויות הפיתוח ומזרז את זמן ההגעה לשוק, אך הוא מלווה באתגרים משמעותיים בנוגע לאבטחת התוכנה ולציות לרישיונות תוכנה. המוצרים של Black Duck מבצעים אוטומציה לתהליך הזיהוי ורישום המלאי של הקוד הפתוח ומאתרים נקודות תורפה באבטחת המידע ובעיות בציות לרישיונות תוכנה. המוצרים של החברה אף מספקים התראות אוטומטיות לנקודות תורפה חדשות שהתגלו ואשר משפיעות על הקוד הפתוח.

לקוחות מעוניינים לטפל בבעיות אבטחה ואיכות של תוכנה בשלב מוקדם ככל האפשר בתהליך פיתוח התוכנה, כדי לאפשר שילוב ואספקה שוטפים של תוכנה ומעבר לענן מחשוב. בשל הבולטות של קוד פתוח בפיתוח יישומים, זיהוי מוקדם של בעיות אבטחה וציות לרישיונות יחזק את היכולת לספק תוכנה מאובטחת ואיכותית במהירות גבוהה יותר.

לבלאק דאק יש מעל 2,000 לקוחות, ובהם אינטל, נינטנדו, SAP וסמסונג. מטה החברה, המעסיקה כ-320 עובדים, נמצא בברלינגטון, מסצ'וסטס והיא מפעילה משרדים בסן חוזה, קליפורניה, לונדון, פרנקפורט, הונג קונג, טוקיו, סיאול ובייג'ין. .

SYNOPSYS MAOR
עופר מאור, מנהל תחום פתרונות ארגוניים בסינופסיס

"החזון שלנו הוא לספק פלטפורמה מקיפה שמאחדת את פתרונות התוכנה הטובים מסוגם בתחומי האבטחה והאיכות", אמר עופר מאור, מנהל תחום פתרונות ארגוניים בסינופסיס. "תהליכי פיתוח ממשיכים לצמוח ולהיות מואצים, והצירוף של Black Duck יחזק את יכולתנו לקדם אבטחה ובדיקות איכות לאורך תהליך פיתוח התוכנה, תוך צמצום הסיכון של לקוחותינו. אנו מצפים לעבוד עם הצוות המנוסה של Black Duck בדחיפת הפתרון המשולב שלנו לרמת הערך הבאה עבור לקוחותינו".

הרכישה של בלאק דאק מצטרפת למגמה שבה חברות תוכנה רוכשות חברות אבטחה, וזאת במטרה לשלב את הפתרונות שלהן במוצרי הפיתוח שלהן. כך למשל, בחודש שעבר סיפרה מנכ"לית חברת בדיקות התוכנה הישראלית קוואליטסט (Qualitest) כי החברה מתכוונת לבצע רכישות של חברת סייבר, וזאת במטרה לשלב פתרונות אבטחה בתהליכי בדיקת התוכנה.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , טכנולוגיות מידע , מיזוגים ורכישות