סיקלום: ישראל משיגה את אירופה במחסור בעובדים

16 נובמבר, 2017

מנכ"ל חברת סיקלום המספקת שירותי פיתוח תוכנה במרכז אירופה, ערן כהן, מאמין שהצמיחה בפעילות החברה בישראל נובעת ממחסור חריף בכוח אדם בתעשייה. "חברות מגייסות כסף, ולא מצליחות לגייס עובדים"

Ciklum Israel CEO

"תעשיית שירותי פיתוח התוכנה היא מיוחדת, מכיוון שההיצע של העובדים ב-30 השנים הבאות לא ישיג את הביקוש. העובדים צריכים להגיע ממקום אחר", אמר לאחרונה ל-Techtime מנהל אזורי של ישראל בחברת סיקלום (Ciklum), ערן כהן. "המצב קשה בכל מקום. במטה של סיקלום אנחנו רואים שמתפתח מחסור בעובדים בבריטניה, בארצות סקנדינביה ובארצות אירופיות כמו גרמניה, אוסטריה ושווייץ. אולם בישראל המצב הקשה ביותר, לכן הפעילות בישראל היא בעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר בחברת סיקלום".

חברת סיקלום (Ciklum) מספקת פתרונות ושירותים בתחומי פיתוח והנדסת תוכנה באמצעות מאגר של עשרות אלפי אנשי תוכנה ו-IT. מטה החברה ממוקם בקייב, אוקראינה. רוב 3,200 עובדיה מועסקים באוקראינה, אולם בנוסף יש לה משרדי פיתוח גם בפולין, בלארוס, פקיסטן וספרד. סיקלום מגייסת ומקימה צוותי פיתוח ייעודיים בהתאם לצרכים ולדרישות של כל לקוח. סיקלום ישראל הוקמה לפני כחמש שנים ומנוהלת על-ידי ערן כהן ממשרדים בתל אביב.

כהן: "החברה נמצאת בבעלות דנית-אמריקאית ואחד מהמשקיעים הבולטים בה הוא ג'ורג' סורוס. "שוק היעד שלנו בישראל כולל את כל החברות שיש במוצר שלהן מרכיב תוכנה. בדרך-כלל אלה חברות צומחות בגודל של 20-200 מפתחים. כיום המשרד מעסיק 8 עובדים, כאשר אנחנו מעסיקים בחו"ל כ-400 עובדים המבצעים פעילות עבור לקוחות ישראלים. לאחרונה אנחנו מרגישים לחץ עצום של ביקוש לעובדים.

"להערכתי חסרים בישראל בין 5,000 ל-10,000 מפתחי תוכנה בשנה. חברות בישראל מגייסות הרבה מאוד כסף כדי לפתח מוצרים, אבל הן לא מצליחות לגייס עובדים. אני חושב שהגענו לנקודת מפנה, משום שהאקדמיה מכשירה פחות אנשים מהצורך של התעשייה. המענה היחיד לבעיה הוא באמצעות שירותי Offshore".

מדוע אוקראינה?

"זה לא משנה האם העובדים שלך יושבים בחדר לידך או שהם באוקראינה – חוץ מהעובדה שהעלות של עובד באוקראינה היא כמחצית מהעלות של העובד בישראל. מבחינה טכנולוגית, כל העולם בתחום התוכנה עובד היום באותן טכנולוגיות. באוקראינה קיימות כל היכולות הנדרשות כמו למשל דוט.נט, ג'אווה, אנדרואיד, פייתון ועוד. באוקריאנה יש כיום כ-120,000 אנשי תוכנה המספקים שירותים לחברות מחוץ למדינה.האוקראינים עובדים היום עבור חברות מכל העולם, מכיוון שאין באוקראינה חברות מוצר גדולות".

לאתר החברה: www.ciklum.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Jobs , חדשות , טכנולוגיות מידע