מארוול רוכשת את Cavium תמורת כ-6 מיליארד דולר

21 נובמבר, 2017

מיזוג נוסף בתעשיית השבבים. יצרנית שבבי האחסון מארוול, שבשנים האחרונות מאבדת ממעמדה בשוק השבבים, רוכשת את קאוויום במטרה לפרוץ לתחומים חדשים כגון שבבי תקשורת למרכזי נתונים, ענן ורכב חכם  

מיזוג רודף מיזוג בתעשיית השבבים. אתמול (ב') הודיעה רשמית חברת מארוול (Marvell), המתמחה בפיתוח שבבים לכונני אחסון, כי הגיעה להסכם סופי לרכישת חברת Cavium תמורת כ-6 מיליארד דולר. העסקה, שאושרה פה אחד על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות, יתבצע בתמהיל של מזומן ומניות לפי מחיר של 40 דולר למניה. המיזוג, לכשיושלם, יצור חברת ענק חדשה בתחום שבבי התקשורת, עם הכנסות שנתיות משוערות של 3.4 מיליארד דולר.

קוויום מסאן חוזה, קליפורניה, מפתחת שבבים ומעבדים לציוד תקשורת ומרכזי נתונים. באמצעות הרכישה מעוניינת מארוול, שאיבדה בשנים האחרונות ממעמדה בתחום השבבים לטובת מתחרות חדשות, לגוון את הפורטפוליו שלה ולהתרחב לתחום תקשורת הנתונים בשווקים צומחים כגון מרכזי נתונים, ענן ורכב חכם. קוויום נמצאת בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות. אם בשנת 2016 כולה עמדו הכנסותיה על 603 מיליון דולר, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 הסתכמו הכנסותיה כבר ב-775 מיליון דולר. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 5.4 מיליארד דולר.

בניגוד לקוויום, הכנסותיה של מארוול מצויות בשנים האחרונות במגמת ירידה תלולה. ב-2016 עמדו הכנסותיה על 2.3 מיליארד דולר והרווח הנקי הסתכם בעשרות מיליוני דולרים בלבד. מנכ"ל מארוול מאט מרפי, שמונה לתפקידו בשנה שעברה, ביצע שורה של מהלכים שנועדו להחזיר את החברה לרווחיות. בין היתר, הוא ביצע רה-ארגון במבנה חטיבות החברה שלה, שכלל פיטורים נרחבים, אך נראה כי בתעשיית השבבים כיום הדרך להגדלת נתח השוק ופריצה לתחומים חדשים היא באמצעות רכישות ומיזוגים.

מארפי ציין כי "השילוב בין שתי החברות מרחיב ומגוון את בסיס ההכנסות והשווקים שלנו, ואנו נוכל להציע מגוון רחב יותר של פתרונות ללקוחות שלנו," הוסיף מארפי.

המיזוגים משנים את פניה את תעשיית השבבים

המיזוג בין מארוול לקוויום מתרחש על רקע תקופה דינמית ביותר בתעשיית השבבים. מוקדם יותר החודש הגישה ברודקום הצעה חד-צדדית לרכוש את קוואלקום תמורת סכום עתק של כ-130 מיליארד דולר, הצעה שלפי שעה נדחתה על ידי קואלקום. בתוך כך, המיזוג בין קולאלקום ל-NXP, שנחתם עוד בשנה שעבר, עדיין ממתין לאישור על ידי הרגולטור באיחוד האירופי וביפן. ברודקום השלימה בשבוע שעבר את רכישת חברת שבבי התקשורת ברוקייד (Brocade) תמורת כ-5.5 מיליארד דולר, וטושיבה הצליחה למכור את חטיבת השבבים שלה, שמתמחה בשבבי זיכרון, לקבוצה בראשות ביין קפיטל עבור כ-18 מיליארד דולר.

המהלכים האחרונים מסמנים את המשך מגמת הקונסולידציה בתעשיית השבבים בשנים האחרונות, שבאה לידי ביטוי בשורה ארוכה של מיזוגים ורכישות בהיקף שיא של כמעט 300 מיליארד דולר. השינויים המבניים הללו מתבצעים בין היתר על רקע המעבר של רבות מיצרניות ציוד קצה, כגון אפל, סמסונג, וואווי, שיאומי וגוגל לפיתוח וייצור עצמאי של שבבים, מה שמחייב את חברות השבבים להיערך מחדש ולגוון את תמהיל המוצרים שלהן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התחומים שנחשבים כיום לעתיד הענף נמצאים בעולם תקשורת הנתונים; הגידול המסיבי בשימוש בטכנולוגיות מחשוב ענן, תחבורה חכמה ואוטונומית ובינה מלאכותית מצריכה שינויים מבניים שאת סימניה ניתן לראות כעת. אחת מתופעות הלוואי של המגמה הזו היא שינוי בהיקפי הייצור של כל יצרן שבבים, מה שעשוי לייקר בעתיד מוצרי קצה כסמארטפונים, מחשבים ומוצרי אינטרנט הדברים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס