מאבק הישרדות: סטארבורד רכשה 10.7% ממניות מלאנוקס

21 נובמבר, 2017

הקרן האקטיביסטית מארה"ב מוכרת בתעשייה כגוף פיננסי אשר מנסה להשתלט על חברות טכנולוגיות באמצעות סדרה של רכישות סמויות בבורסה, ואז להעמידן למכירה

Mellanox HQ

קרן הגידור האמריקאית סטארבורד (Starboard Value) רכשה בסתר 10.7% ממניות מלאנוקס (Mellanox) בסדרת עיסקאות קטנות שבוצעו לאורך כל השנה האחרונה, באמצעות מספר זהויות שונות הנמצאות בבעלותה. אתמול היא דיווחה לבורסה על הסכם הצבעה משותף שנחתם בין כל הזהויות שביצעו את העיסקאות. פירוש הדבר שכיום היא מנהלת את כל המניות מהנהלתה בניו-יורק.

קרן סטארבורד מוכרת בתעשייה כגוף המשקיע בחברות מו"פ, וכאשר הוא מגיע לשווי מסויים, הוא דורש החלפת דירקטורים ומינוי דירקטורים מטעמו כדי שאלה ישתלטו על חברת המטרה ויובילו אותה לקראת מכירה. בישראל הקרן ביצעה מתקפות מהסוג הזה.בשנת 2012 ניסתה הקרן (תחת השם Ramius) להחליף את דירקטוריון צורן ולהשתלט על החברה בטענה שצורן צריכה להפסיק להשקיע בפיתוח מוצרים עתידיים, ולעסוק רק במכירת מוצרים קיימים.

צורן הפסידה, DSPG ניצלה

המאבק בצורן הסתיים בצורה עצובה: צורן נמכרה ל-CSR הבריטית במחיר מגוחך, תעשיית השבבים הישראלית איבדה חברה פורצת דרך ומאות עובדים מקומיים פוטרו. כעבור שנה היא ביצעה מתקפה דומה על חברת DSPG, אולם המתקפה הזו נכשלה בעקבות התנגדות של הדירקטוריון וחלק מהמשקיעים. לבסוף סטארבורד יצאה מהחברה ומכרה את כל מניותיה ב-DSPG חברה. סטארבוקס גם הובילה מתקפה על חברת MIPS בשנת 2011, לאחר שרכשה חלק ממניותיה. ככל הנראה היא הצליחה, שכן כעבור שנה, בדצמבר 2012, נמכרה MIPS ל-Imagination הבריטית תמורת 100 מיליון דולר בלבד.

מארוול ניסתה לרכוש את מלאנוקס

בהודעה לבורסה מדווחת סטארבורד שאלה כוונותיה גם ביחס למלאנוקס: "הישויות הרוכשות עוקבות אחרי מלאנוקס מספר שנים ושמו לב לאי-ההתאמה הגוברת בין שולי הרווח, הצמיחה ומחיר המנייה של מלאנוקס בהשוואה לחברות מקבילות בתעשיית השבבים. הן מאמינות שניתן לקבל שווי עצום באמצעות שיפורים בתיפעול של החברה או באמצעים אסטרטגיים אחרים". סטארבורד גילתה שפיטר פלד, מהמנהלים של סטארבורד, משמש גם כדירקטור בחברת מארוול (Marvell Technology). "בעבר גיששה מארוול אחר אפשרות להיכנס למשא ומתן עבור רכישה, אולם מלאנוקס סירבה".

בעקבות פרסום הרכישה, עלתה מניית מלאנוקס בנסד"ק בכ-2% וכעת היא נסחרת לי שווי שוק של כ-2.6 מיליארד דולר. חברת מלאנוקס עדיין לא הגיבה רשמית להתפתחות, אולם במייל תשובה שנישלח לסוכנות רויטרס, ניכר שמלאנוקס מזהה את האיום המרחף עליה: "בהתאם למחוייבות שלנו להגדיל את הערך לבעלי המניות, הדירקטוריון והנהלת מלאנוקס בודקים ללא הרף את ההזדמנויות האופרטיביות והאסטרטגיות, ונשאירים מחוייבים לנהוג בהתאם לאינטרסים של בעלי המניות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת