SCADAfence גייסה 10 מיליון דולר להגנת סייבר תעשייתית

22 נובמבר, 2017

החברה פיתחה פלטפורמה המסייעת להגן על קווי ייצור ומערכות קריטיות מפני מתקפות סייבר המכוונות לרשתות ה-ICS/SCADA שלהן

בתמנה למעלה: מייסדי החברה עופר שקד (משמאל) ויוני שוחט

חברת הסייבר הישראלית SCADAfence, המפתחת טכנולוגיה להגנת סייבר על תשתיות תעשייתיות מקוונות, גייסה 10 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו שורה של קרנות ובהן JVP, NexStar, 31Ventures, GB-VI Growth Fund, iAngels ו-DS Strategic Partners. הגיוס ישמש להרחבת מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל ולהגדלת הפעילות העסקית שלה בשווקים אסטרטגיים, ובעיקר בצפון אמריקה, אסיה ואירופה.

מפעלים חכמים הפכו למטרה של מתקפות סייבר

סביבת הייצור המודרנית רווייה במערכות אוטומטיות, חיישנים ורשתות תקשורת, ומתחברת אל התשתית הארגונית, ואל מערכי המלאי, ההזמנות והתקשורת מול גורמים חיצוניים. כתוצאה מכך מתהדק הקשר בין טכנולוגיות ליבת הייצור (Operational Technologies) לבין המעטפת של טכנולוגיות המידע ורשתות חיצוניות אחרות (Information Technologies). שילוב זה קרוי גם "סביבת ייצור חכמה", והוא צפוי להתגבר עם האימוץ של רעיון Industry 4.0, הכולל שילוב IoT בסביבת הייצור.

לאינטגרציה הזו יש יתרונות רבים בייעול התפעול הרב-מערכתי, הפחתת העלויות והגברת התפוקה. אולם החיבור הזה שבין שתי הרמות חושף את מערכות הייצור והתפעול החשובות לשורה של סכנות ולסיכוני אבטחה חדשים, החל ממתקפות סייבר והחדרת נוזקות למתקני הייצור, פגיעה במערכי הייצור, גניבת מידע מסחרי, ועד טעויות אנוש בתפעול המערכות שעשוי לזלוג בתוך הרשת התעשייתית לכדי נזק רב-מערכתי. האתגרים הללו רלוונטיים במיוחד בתעשיות מתקדמות כגון תרופות, כימיקלים, רכב, מזון וכמובן תעשיית הייצור האלקטרוני ותעשיית השבבים.

מערכת האבטחה של סקאדפנס מספקת הגנה לרשתות ICS/SCADA התעשייתיות. היא מספקת זיהוי בזמן אמת של מתקפות סייבר על הרשת התעשייתית, התראות מבעוד מועד על שיבושים אפשריים העשויים להשבית מערכות מפתח, כלים לניתוח וזיהוי נקודות תורפה ועוד. הפתרון גם מסייע ליצרנים לשפר את הממשק שבין רשתות ה-IT וה-OT במערך הייצור שלהם, כדי להבטיח הפרדה בין רשתות המידע לבין מערכי הייצור וכדי למנוע פגיעות רב-מערכתיות.

"מרבית פתרונות ההגנה הקיימים, המגיעים מתחום ה-IT, אינם מתאימים להגן על רשתות ייצור. יתרה מכך, שימוש בפתרונות הללו עלול אף לפגוע בתהליך הייצור, ועל כן חסרונם של הפתרונות הללו גדול מיתרונם", אמר עופר שקד, CTO ושותף מייסד בסקאדפנס. "סקאדפנס מספקת פתרון פסיבי ומתמשך לניטור שמבטיח המשך תהליך ייצור תקין, ללא כל סיכונים לקו הייצור, והוא מסייע לחברות לשפר באופן פשוט את רמת האבטחה שלהן". סקאדפנס יושבת בתל אביב ומעסיקה כ-20 עובדים. בין לקוחות החברה נמנים בין השאר חברות Fortune 500 מתחומים כגון רכב, תרופות, כימיקלים ואנרגיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , גיוסי הון