אבי ריכנטל, מחלוצי תעשיית התלת-מימד, מונה ליו"ר ננו-דיימנשן

27 נובמבר, 2017

ריכנטל שימש במשך כ-12 שנה כנשיא ומנכ"ל חברת 3D Systems, אחת החברות המובילות בתחום הדפסת התלת-מימד. ריכנטל אמור לסייע לננו-דיימנשן בשיווק מדפסת ה-PCB שלה ופריצה לשוק העולמי

חברת מדפסות התלת-מימד מנס ציונה ננו-דיימנשן (Nano-Dimension) הודיעה היום על מינויו של אבי ריכנטל, אחד מחלוצי תעשיית הדפסת התלת-מימד, ליו"ר משותף של החברה, יחד עם היו"ר הנוכחי, יצחק שרם. התפקיד הוצע לריכנטל על ידי הדירקטוריון ועדיין כרוך באישור האסיפה הכללית. ריכנטל, שהצטרף כחבר דירקטוריון בננו-דיימנשן בחודש אפריל האחרון, אמור לסייע לחברה בתהליך מסחור מדפסת התלת-מימד שלה להדפסת מעגלים מודפסים (PCB), ה-DragonFly 2020, וחדירה לשוק האלקטרוניקה העולמי.

ריכנטל, הנחשב לאחד מחלוצי תעשיית התלת מימד, שימש במשך כ-12 שנה כנשיא, מנכ"ל ודירקטור בחברת מדפסות התלת מימד 3D Systems, המתמחה בפיתוח מדפסות תלת-מימד לתעשיות התעופה, הרכב, רפואת השיניים, הבריאות ומוצרי הצריכה. 3D Systems, שנוסדה ב-1986, נחשבת לאחת החלוצות בתחום ופיתחה מספר שיטות פורצות דרך להדפסת תלת-מימד של חומרים, חלקים ואבות טיפוס.

ריכנטל מונה לתפקיד נשיא ומנכ"ל 3D Systems ב-2003 ונכלל ב-2014 ברשימת 20 האנשים המשפיעים ביותר בתעשיית התלת-מימד של מגזין TCT. במהלך שנות כהונתו בתפקיד, ובעיקר בשנים האחרונות, ביצעה 3D Systems עשרות רכישות וביססה את עצמה כחברה מובילה בתחום. בין היתר, רכשה 3D Systems ב-2014 גם את סימטרון ואת סימביוניקס הישראליות ב-97 מיליון דולר וב-120 מיליון דולר. בעקבות הרכישות והצמיחה בהכנסות החברה, זינקה מניית החברה בין 2012 ל-2014 ב-850% ובשיאה, בתחילת 2014, נסחרה לפי שווי שוק של 10.5 מיליארד דולר.

עם זאת, אז החלה התמונה להתהפך. בקרב אנליסטים בתעשייה הועלו טענות לפיהן החברה לא תוכל לשמר את קצב הצמיחה הגבוה שלה וכי שווי השוק שלה אינו נובע מגידול אורגני במכירות אלא מתבסס על הערכות שווי מופרזות של הרכישות הסדרתיות שהיא ביצעה. ואמנם, החברה פרסמה תוצאות כספיות מאכזבות ברבעונים הראשונים של 2014 ומניית החברה החלה לצלול. בעקבות הירידה החדה בשווי השוק של החברה, הגיש ביוני 2015 משרד עורכי הדין סקוט אנד סקוט תביעה ייצוגית כנגד החברה, בשם בעלי המניות, בטענה כי החברה ניפחה את ערך מניית החברה באמצעות הצהרות כוזבות באשר לשווי החברות שהיא רכשה ובאשר לתחזיות הצמיחה שלה וכוונותיה להגדיל באופן משמעותי את תפוקת הייצור שלה.

אבי ריכנטל, המופיע כאחד הנאשמים המרכזיים בכתב התביעה, נאשם בין היתר כמי שבמו הצהרותיו המטעות הקפיץ את ערך המנייה ואף גרף לכאורה רווחים לאחר שמכר חלק ממניות החברה שהיו באחזקתו כשהמנייה נסחרה במחירי שיא. בעקבות הירידה בתוצאות הכספיות של החברה, וככל הנראה גם על רקע התביעה המשפטית, התפטר ריכנטל מתפקידו בנובמבר 2015. התביעה הייצוגית כנגד 3D Systems ואבי ריכנטל עדיין מתנהלת בבית משפט, אך 3D Systems עדיין מתקשה לעלות מחדש על מסלול הצמיחה ולהציג רווחיות. כיום נסחרת החברה לפי שווי שוק של כמיליארד דולר, פחות מעשירית משוויה בשיאה.

לאחר עזיבתו את 3D Systems שימש ריכנטל במשך כשנתיים כחבר דירקטוריון ביצרנית מוצרי הקישוריות לכלי רכב Harman, עד שזו נרכשה על ידי סמסונג במאי האחרון. כמו כן, ריכנטל משמש כיום כשותף כללי של קרן ההון סיכון הישראלית OurCrowd First והוא המייסד והמנכ"ל של קרן ההשקעות XponentialWorks. ריכנטל מחזיק בכ-35 פטנטים.

יצחק שרם, יו"ר הדירקטוריון של ננו דיימנשן, הגיב ואמר, "בשלב זה בו אנו עוברים לפעילות מסחרית מלאה עם מדפסת ה- DragonFly 2020 Proשפיתחנו, אני בטוח כי הידע העמוק של אבי בתעשיית התלת-מימד והניסיון הרב שהוא מביא יסייעו לכיוון האסטרטגי של החברה."

ריכנטל עצמו אמר, "אני גאה לשמש כיו"ר משותף של ננו דיימנשן. אני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם צוות ההנהלה על מנת שביחד 'נחשמל' עם אלקטרוניקה את תעשיית התלת מימד לטובת חברות קטנות וגדולות כאחד."

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , אנשים