אלביט תספק לצבא אוסטרליה מערכת טקטית לניהול קרב

28 נובמבר, 2017

הפרוייקט יתבצע בשיתוף עם חברת האריס והיקפו הכולל יסתכם בכמיליארד דולר. מערכות הניהול הדיגיטליות של אלביט יוטמעו בהדרגה בטנקים ובכלי-הרכב הקרביים העתידיים של צבא אוסטרליה

Land 200 Tranche 2 Battlefield Management System

בתמונה למעלה: הדגמת מערכת ניהול קרב ותקשורת שתסופק לצבא אוסטרליה. מקור: משרד ההגנה האוסטרלי.  

חברת אלביט מערכות אוסטרליה (Elbit) הנמצאת בבעלות מלאה של אלביט מערכות, זכתה בפרוייקט ההמשך להרחבה ושידרוג מערכות התקשורת, השליטה והבקרה (תקשו"ב) של צבא אוסטרליה, במסגרת תוכנית המודרניזציה שך הצבא. ההחלטה נמסרה אתמול לאלביט, במהלך ביקור של שר ההגנה האוסטרלי, רמטכ"ל צבא אוסטרליה ובכירים נוספים ממשרד ההגנה, במשרדיה שבבירה קנברה. אלביט משמשת כקבלן הראשי של מערכות התקשו"ב ואחראית על אספקה, התקנה, הטמעה ותמיכה במערכות, מרמת החייל הבודד ועד לרמת מפקדת החטיבה. מערכות התקשו"ב מתבססות על מערכת ניהול קרב (מענ"ק) לכוחות רגליים, כוחות רק"מ (רכב קרבי משוריין) וחדרי פיקוד (לפ"ק) נפרסים. הפרויקט יבוצע בעיקר על-ידי אלביט מערכות אוסטרליה.

אלביט לא מסרה מידע על ההיקף הכספי של העיסקה, אולם ראוי לציין שפרוייקט דומה באוסטרליה שבו היא זכתה בשנת 2013, הסתכם בהיקף של כ-229 מיליון דולר. שר ההגנה האוסטרלי כריסטופר פיין ושרת התעשייה הביטחונית האוסטרלית מאריז פאיין, הודיעו היום על אישור פרוייקט  Land 200 Tranche 2, בהיקף של כ-1.4 דולרים אוסטרליים (כמיליארד דולר אמריקאי) לשידרוג מערך התקשורת השליטה והבקרה הדיגיטלי של צבא אוסטרליה. במסגרת הפרוייקט חברת Harris Communications Australia תספק את רשת התקשורת הטקטית, כולל תקשורת אלחוטית מוצפנת, ואלביט תספק את מערכת ניהול הקרב (Battle Management System) שהחלה להיכנס לשימוש כבר בפזה הראשונה של הפרוייקט (Land 200 Tranche 1). השר פיין אמר שמערכת ניהול הקרב תשולב גם במערכות הנשק של הטנקים ובעתיד בכל כלי-הרכב הקרביים של צבא אוסטרליה. "שתי המערכות ישנו את האופן שבו הצבא נלחם", אמרה הסנטורית פאיין. "הן ימשיכו את המעבר מתקשורת קולית אנלוגית וניהול מבוסס נייר, למערכת דיגיטלית מודרנית".

אלביט אוסטרליה תגייס עובדים

בעקבות ההחלטה תגדיל חברת האריס את מספר המועסקים באוסטרליה מ-50 עובדים ל-135 עובדים. אלביט תגייס 70 עובדים נוספים באוסטרליה ותעסיק 122 עובדים. הפרוייקט  מהווה חלק מרכזי במסגרת תוכנית הצבא האוסטרלי ללוחמה ברשת, הכוללת ציוד חטיבת חיל רגלים במערכות התקשורת וניהול הקרב מהמתקדמות בעולם. יכולות אלו מגבירות את ההתמצאות הסביבתית של המפקד בשטח, מאפשרות העברה אוטומטית של מסרים ומעלות את הפעילות המבצעית. חשיבותה העיקרית של המערכת היא ביכולתה להקטין באופן משמעותי את סיכוני הפגיעה מ"אש ידידותית" (ירי דו-צדדי), על ידי שיפור הבטיחות והתיאום בין הכוחות השונים של צבא אוסטרליה  והשגת יעילות, בטיחות ואפקטיביות מרביות.

הפרוייקט מהווה חלק מרכזי בתוכנית הצבא האוסטרלי ללוחמה בסיוע הרשת, הכוללת ציוד חטיבת חיל רגלים במערכות התקשורת וניהול קרב מתקדמות המגבירות את ההתמצאות הסביבתית של המפקד בשטח, ומאפשרות העברה אוטומטית של מסרים. חשיבותה העיקרית של המערכת היא ביכולתה להקטין משמעותית את סכנת הפגיעה מ"אש ידידותית" (ירי דו-צדדי), על ידי שיפור התיאום בין הכוחות השונים של צבא אוסטרליה. נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס, אמר שאוסטרליה היא שוק חשוב עבור אלביט מערכות. "החוזה הזה הוא צעד משמעותי בדיגיטציה של צבא אוסטרליה ומחזק את יחסי השותפות האסטרטגית שלנו עם אחד מהצבאות המודרניים ביותר בעולם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון