פתרון האיחסון החדש של אינפינידאט פותח בשיתוף עם הלקוחות

28 נובמבר, 2017

חברת אינפינידאט מהרצליה משחררת את הגרסה החדשה של תוכנת הליבה למרכזי נתונים גדולים, InfiniBox R4. לצורך שיפור היעילות, פתרונות האיחסון שלה משלבים רכיבי DRAM, רכיבי FLASH ודיסקים מגנטיים

INFINIDAT

חברת INFINIDAT מהרצליה שיחררה את הגרסה החדשה, InfiniBox R4, של תוכנת הליבה InfiniBox, שפותחה במסגרת תוכנית ייחודית לשיתוף פעולה עם יותר מ-100 לקוחות מרכזיים של החברה. אינפינידאט הודיעה שזהו השדרוג המשמעותי ביותר של מערך האיחסון שלה, מאז השקת הפתרון בחודש אוקטובר 2013.

ג'ייקוב ברוידו
ג'ייקוב ברוידו

בראיון ל-Techtime, סיפר סמנכ"ל מוצרים בחברה, ג'ייקוב ברוידו, שהגרסה החדשה מאפשרת, בין היתר, שימוש ברפליקציה סינכרונית עם תקורה מינימלית בביצועים. בכך היא מאפשרת לארגון לענות על דרישות רגולטוריות ולספק יתירות גם ליישומים רגישים מאוד לביצועים והתאוששות מאסון ללא איבוד מידע: הארגון יכול להמשיך לעבוד בדיוק מאותה נקודה שבה הפסיק בעקבות האסון (RPO=0).

מהו החידוש המרכזי ב-InfiniBox R4?

ברוידו: "הגרסה החדשה מספקת ביצועים טובים יותר ממערכי all-flash, גם בתצורה של רפליקציה סינכרונית. בתעשייה מקובל לחשוב שרפליקציה סינכרונית פוגעת בביצועי היישומים ומכפילה את זמן האחזור ואפילו יותר מכך. מסיבה זאת, הרבה ארגונים מוותרים עליה, למרות חשיבותה הגבוהה.

"פיתחנו יכולת לבצע רפליקציה סינכרונית (משלוח בו זמנית של המידע אל בסיס הנתנוים הפעיל ואל בסיס נתונים מרוחק המספק גיבוי במקרה של אסון) בהשהייה של פחות מ-400 מיקרו-שניות, כלומר, פחות מהסטנדרט הנהוג במערכי אחסון מבוססי flash. בנוסף, הצלחנו לספק יכולת רפליקציה אסינכרונית עם RPO הנמוך בתעשייה (4 שניות), המאפשרת שכפול מידע יעיל יותר לאתרים מאד מרוחקים.

"חלק מהחזון של אינפינידט הוא לספק פתרון איחסון מהפכני שישנה את כללי המשחק בתחום. הגרסה החדשה הינה צעד משמעותי קדימה מבילנת האמינות בזכות רפליקציה סינכרונית המובילה בתעשייה. הדבר מאפשר לשלב אותה במקומות בהם נפסלה בעבר, כמו ביישומים רגישים לביצועים, שבהם כל מיקרו שניה של latency היא חשובה".

תוכנה ייחודית וחומרה מוכנה מהמדף

חברת אינפינידאט הוקמה בשנת 2011 על-ידי היו"ר והמנכ"ל משה ינאי, מי שהיה אחראי על פיתוח ארכיטקטורת Symmetrix של חברת EMC, ולאחר מכן ייסד ועמד מאחורי הטכנולוגיה של חברת XIV הישראלית שנמכרה ליבמ בשנת 2008 תמורת כ-350 מיליון דולר. אינפינידאט פיתחה את פלטפורמת האיחסון InfiniBox, המבוססת על שימוש בחומרה מוכנה מהמדף ומבטיחה זמינות ברמה של 99.99999% לבסיסי נתונים גדולים מאוד, ומשתלבת בסביבות האיחסון המקובלות בתעשייה כמו למשל OpenStack ו-VMware. כיום החברה מעסיקה כ-500 עובדים ומייצאות את פתרונות האחסון שלה לחברות ענק בעולם. ברוידו הוא מיוצאי חברת XIV והצטרף לחברה בשנת 2011. הוא מנהל את הקבוצה אשר מגדירה את מאפייני המוצר: מפת הדרכים, התכונות, ההגדרות שיועברו לגוף הפיתוח ועוד. "אנחנו נמצאים על הציר שבין הלקוחות והמכירות, לבין גוף ההנדסה, ומגדירים את היעד של המוצרים שלנו, שהמרכזי בהם הוא אינפיניבוקס".

מהי תפישת הזיכרון הייחודית שפיתחתם?

"בתעשייה מאמינים שהדרך היעילה ביותר לקבל ביצועים מהירים היא להשתמש ברכיבי פלאש מהירים. הגישה שלנו יוצאת דופן במובן זה שאנחנו משתמשים בדיסקים מגנטיים, שמחירם עשירית או פחות ממדיית flash, ועדיין מספקים ביצועים גבוהים יותר מ-all-flash. דיסקים מגנטיים הנם בעלי יתרון מובהק כאשר מדובר במידע סדרתי, ואת התכונה הזאת אנחנו מנצלים באמצעות התוכנה שפיתחנו. ליבת התוכנה של InfiniBox יודעת לנהל עבודה מול 480 דיסקים במקביל, ולבזר את העבודה מולם. התוכנה גם יודעת להשתמש ברכיבי DRAM בשביל ניצול יותר טוב של טכנולוגיות מטמון (Cache) ושימוש ברכיבי פלאש בתור מטמון מורחב".

כיצד אתם משלבים את כל סוגי הזיכרון במערכת אחת?

"מערכת האחסון שלנו מבוססת על רכיבים מוכנים מהמדף וכוללת שלושה סוגי זיכרון: דיסקים מגנטיים, מערך DRAM ומערך FLASH, כאשר מעל 95% מהבקשות מקבלות שירות מה-DRAM. התוכנה שלנו מבצעת את הכתיבה ב-DRAM שהוא מערך מאוד מהיר אבל יקר. בנינו טכנולוגיה המאפשרת לבנות ארכיטקטורה שבה הכתיבה מתבצעת ב-DRAM, ויורדת ממנו בצורה רציפה לדיסקים המגנטיים, כאשר מערך רכיבי ה-FLASH ממלא תפקיד של מטמון שכבה שתיים. התהליך הזה מאפשר להגיע לקצב תיאורטי של עד 96 גיגה בייט לשניה. כלומר, המידע הרותח יושב ב-DRAM (בנפח של עד 3 טרה-בייט), כשהוא מתקרר הוא עובר לפלאש (שיכול להגיע לנפח של עד 200TB), כאשר במקביל הוא עובר מה-DRAM אל הדיסקים המגנטיים.

לצד השדרוג הטכנולוגי של InfiniBox R4, החברה הוסיפה לו מודול בעל חשיבות עסקית מיוחדת: יכולת לבצע ניהול מתקדם של חוזי איכות שירות (Quality of Service). "המערכת שלנו היא מערכת גדולה המיועדת לשרת הרבה צרכנים בו-זמנית. חלק גדול מהלקוחות שלנו הן ספקיות שירותי ענן, ומעוניינות לספק רמות ביצועים שונים בהתאם לאפליקציה ולמאפייני הלקוחות שלהן. היכולת הזו מאפשרת ללקוחות לקבוע מגבלות של מהירות וקצב תעבורה, כדי להגדיר מוצרים שונים ללקוחות של הלקוחות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , מחשבים ומערכות משובצות