ברודקום מנסה להדיח את דירקטוריון קואלקום

5 דצמבר, 2017

החברה פרסמה רשימה של 11 דירקטורים חיצוניים שהיא מבקשת למנות במקום חברי הדירקטוריון הנוכחיים של קואלקום, וזאת במטרה להשתלט במפנים על מועצת המנהלים ולקדם את העסקה. הכדור עובר כעת לבעלי המניות

חברת ברודקום (Broadcom) לא בוחלת באמצעים כדי לקדם את ניסיון ההשתלטות שלה על חברת קואלקום (Qualcomm). לאחר שמועצת המנהלים של קואלקום דחתה בחודש שעבר פה אחד את הצעת הרכישה של ברודקום בסכום של 130 מיליארד דולר, ברודקום מבקשת להחליף את כל חברי הדירקטוריון החיצוניים של קואלקום ופרסמה רשימה של 11 דירקטורים חיצוניים מטעמה שהיא מבקשת למנות במקומם.

ברודקום היממה את תעשיית השבבים כאשר בחודש נובמבר הגישה הצעה לרכוש את קואלקום תמורת 130 מיליארד דולר במה שעשויה להיות עסקת המיזוג הגדולה ביותר בתעשיית השבבים אי פעם וליצור חברת ענק בתחום שבבי התקשורת למובייל ולרכב החכם. ואולם, כבר מלכתחילה, ברודקום בחרה, במידה מסוימת של יוהרה, לנסות להשתלט על קולאלקום באופן "עוין", והגישה הצעה חד-צדדית (unsolicited) שלא קדמה לה שום משא ומתן עם קואלקום. אסטרטגיה זו הובילה באופן כמעט בלתי נמנע למסלול התנגשות עם ההנהלה של קואלקום, שמיהרה לדחות את ההצעה לאחר מספר ימים. "הדירקטוריון מאמין שהמחיר שהוצע הוא נמוך בצורה משמעותית מהשווי האמיתי של קואלקום בהתחשב במעמדה המוביל בטכנולוגיות מובייל וסיכויי הצמיחה העתידיים שלנו", אמר יו"ר החברה, פול ג'ייקובס, בתגובה שפרסמה קואלקום.

להשתלט על קואלקום מבפנים

לאור ההתנגדות החד משמעית מצד קואלקום להצעת הרכש, ברודקום מנסה כעת למעשה להשתלט על קואלקום "מבפנים". החלפת הדירקטורים הקיימים, שהביעו התנגדות לעסקה, בדירקטורים מטעמה תסייע לה לאשר את העסקה במועצת המנהלים של קואלקום. ברשימת אחד עשרה האנשים שמבקשת ברודקום למנות למועצת המנהלים של קואלקום נמנים שמות כדוגמת סמי אלהאג (Samih Elhage), שעמד בראש חטיבת רשתות המובייל של נוקיה, ראול פרננדז, סגן יו"ר Monumental Sports & Entertainment, ג'ון קיספקרט, מנהל שותף בקרן Black Diamond, ועוד מנהלים לשעבר ואנשים מתחום ההשקעות.

למעשה, ברודקום מנסה כעת להפעיל לחץ על בעלי המניות של של קואלקום, שיכשירו את הקרקע לרכישה. הצעת המינויים תעלה להצבעה באסיפת בעלי המניות השנתית של קואלקום שתיערך בתחילת חודש מרץ. במידה ובעלי המניות יצביעו בעד ההצעה, תהיה זו הבעת אי אמון מוחלטת בהנהלה הנוכחית של קואלקום והבעת תמיכה בהצעת הרכש.

מנכ"ל ונשיא ברודקום הוק טאן, שמוביל את המהלך הנועז ולמעשה מניח על כף המאזניים של יוקרתו הניהולית, פנה ישירות לבעלי המניות של קואלקום. "שמענו בעלי מניות רבים של קואלקום שהביעו רצון כי קואלקום תחל איתנו במגעים." טאן התייחס לטענות שהושמעו מצד קואלקום כי מיזוג בין שתי החברות ייתקל בקשיים משמעותיים מצד הרגולטורים. "לאחר שערכנו פגישות ראשוניות עם רשויות רגולטוריות רלוונטיות, אנחנו סמוכים ובטוחים כי כל הדרישות הרגולטוריות שיידרשו לצורך השלמת העסקה יקבלו מענה בעיתוי הנכון."

הוק טאן

טאן הבהיר כי אין בכוונתה של ברודקום לוותר על העסקה וקרא להנהלת קואלקום לפתוח במגעים. "למרות הצעד הנוכחי שאנחנו נוקטים, ההעדפה הראשית שלנו היא לנהל דיאלוג עם קולאלקום. ניסינו מספר פעמים ליזום שיחות עם קואלקום, אך חרף תמיכת בעלי המניות והלקוחות לעסקה, קואלקום התעלמה מניסיונותינו."

עם זאת, אין ספק שטאן קורא תיגר ברור על ההנהלה הנוכחית של קואלקום. "הצעת המינויים מאפשרת לבעלי המניות של קואלקום הזדמנות להביע את אכזבתם מחברי מועצת המנהלים של קואלקום והסירוב שלהם לפתוח בשיחות איתנו. לאור הערך המשמעותי שהצעתנו מספקת לבעלי המניות של קואלקום, אנחנו מאמינים כי בעלי המניות יזכו לשירות טוב יותר על ידי הדירקטורים החיצוניים החדשים."

בברודקום הדגישו את הערך הכספי הגלום בהצעת הרכש שלה. ברודקום הציעה לרכוש את מניותיה של קואלקום לפי מחיר של 70 דולר – מתוכם 60 דולר במזמון ו-10 דולר במניות – המהווה פרמייה של 28% בהשוואה למחיר מניית קואלקום טרם פרסום הצעת הרכש של ברודקום.

"ניגוד עניינים מהותי"

קואלקום מצדה מיהרה להדוף את הצעת המינויים של ברודקום והביעה תמיכה בהנהלה הקיימת. "מהלך זה הינו ניסיון בוטה להשתלט על מועצת המנהלים של קואלקום בניסיון לקדם את עסקת הרכישה של ברודקום. המועמדים למינוי לוקים בניגוד עניינים מהותי לאור הרצון של ברודקום לרכוש את קואלקום במחיר שממעיט באופן דרמטי בערכה של קואלקום, וזאת כדי להיטיב עם ברודקום," נכתב בתגובה של קואלקום.

קואלקום מבינה שהכדור עובר עכשיו לבעלי המניות ומציגה את הטיעונים העיקריים לדחיית העסקה. הטיעון הראשון נוגע למחיר שהציעה ברודקום, שאינו משקף לדעתה של קואלקום את ערכה של החברה ואת פוטנציאל הצמיחה העתידי בתחומי המובייל, ה-IoT, הרכב והמעבר לרשתות 5G. לאור זאת, מכירת המניות במחיר שהציעה ברודקום יהווה אובדן תשואה עתידית עבור בעלי המניות.

מלבד זאת, קואלקום מדגישה את הקשיים הרגולטוריים שצפויים בדרך לאישור העסקה. בחברה מציינים כי אישור העסקה, אם בכלל, ייארך למעלה משנה, וזאת לאור מורכבות והיקף המיזוג. בקואלקום מציינים כי ברודקום טרם נתנה מענה ברור לבעיות הללו, וכן ציינה את אי הוודאות הקשורה במעבר של ברודקום מסינגפור לארצות הברית, אשר מתחייב כדי לאפשר את אישור העסקה על ידי הרגולטור בארצות הברית.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות