גארדיאן גייסה 5.1 מ' ד' לטכנולוגיית חישה ברכב

5 דצמבר, 2017

חברת הסטארט-אפ מתל-אביב פיתחה חיישן יחיד המחליף מערך שלם של חיישנים המצויים כיום בתוך הרכב, דוגמת מצלמה קדמית למעקב אחר עירנות הנהג, חיישני לחץ במושבים, חיישנים בחגורות הבטיחות ועוד

GUARDIAN

חברת Guardian Optical Technologies מתל-אביב השלימה גיוס הון ראשון בהיקף של 5.1 מיליון דולר מקבוצת משקיעים הכוללת את קרן ההשקעות של טויוטה, Mirai Creation fund, שזו ההשקעה הראשונה שלה בישראל, קרן Maniv Mobility ואנג'לים בעלי נסיום בשוק הרכב. יו"ר החברה הוא אלון עצמון, שייסד לפני כשבע שנים את חברת iOnRoad שפיתחה אפליקציית התרעה  לכלי-רכב המבוססת על הסמארטפון, ושנמכרה להרמן בשנת 2013. בעקבוטת העיסקה הוא שימש גם כסמנכ"ל אסטרטגיה בחברת הרמן, שנמכרה לפני שנה לסמסונג תמורת כ-8 מיליארד דולר.

חברת גרדיאן הוקמה בשנת 2015 ועד היום קיבלה השקעת סיד בהיקף של כ-374 אלף דולר. גארדיאן פועלת במתכונת חצי חשאית ומוסרת מידע מצומם מאוד על הטכנולוגיה שלה. היא מפתחת חיישן אופטי המייצר נתוני וידאו ומפת עומק בתוך הרכב. החברה מסרה שהחיישן מזהה את מצב הנוסעים ברכב ומסוגל לזהות תנועות זעירות ביותר, כולל דופק לב. החיישן מבוסס על טכניקות אופטיות הנמצאות כעת בתהליכי רישום פטנט. להערכת החברה, הנתונים האלה יאפשרו ליצרניות הרכב לחסוך בעלויות, בהיקף של כ-20 דולרל מכונית, אשר יכול להתבטא אצל חלק מהיצרניות לחסכון של כ-200 מיליון דולר בשנה.

כיום החברה מעסיקה 14 עובדים, רובם פיזיקאים ומפתחי אלגוריתמים. ההון יאפשר לחברה לגייס עובדים נוספים כדי להעסיק כ-30 עובדים בתוך שנה, במטרה להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי. במקביל, תחל החברה לראשונה לשתף את הפיתוח שלה עם לקוחות פוטנציאליים כשהמהלך הראשון יתבצע במסגרת תערוכת CES.

מייסד משותף ומנכ"ל גרדיאן, גיל דותן, אמר שבשנתיים האחרונות, יצרניות הרכב סימנו את ישראל כמקור לטכנולוגיות מתקדמות. "אנחנו חייבים תודה גדולה למובילאיי שסללה את הדרך עבור כולנו. יש המון חברות סנסורים נהדרות היום שנותנות ליצרניות הרכב 'עיניים' להבנה של מה שקורה מחוץ לרכב, אבל אנחנו נותנים להן את היכולת להבין לעומק מה מתרחש בתוך הרכב. החזון שלנו הוא לייצר פלטפורמת חישה אולטימטיבית בתוך הרכב שתאפשר לשפר את חווית הנסיעה, להציע שירותים במהלך השהייה ברכב ולשפר את הבטיחות".

החברה לא מסרה מידע על הטכנולוגיה שלה, אולם מהאתר שלה ניתן ללמוד שהיא מפתחת מערך פתרון אשר מיועד להחליף מערך שלם של חיישנים, דוגמת מצלמה קדמית העוקבת אחר רמת העירנות של הנהג, חיישני לחץ בתוך המושבים העוקבים אחר היושבים ברכב, חיישני מתח המשולבים כיום בחגורות הבטיחות וחיישני כריות האוויר. החיישן גם מספק הרעה בפני שכחת ילדים בתוך הרכב.

למידע נוסף על החברה: www.guardian-optech.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון , חדשות , רכב אוטונומי