אינטל משדרגת את המעבד EyeQ5 של מובילאיי

6 דצמבר, 2017

הדור החמישי של שבבי מובילאיי, שצפוי להיות מוכן לייצור סדרתי ב-2020, יציג ביצועים של 2.4 TOPS לוואט, פי 2.4 מהשבב המתחרה של NVIDIA

הקרב על "המוח" של המכונית האוטונומית העתידית עולה הילוך. אינטל הודיעה אתמול כי השבב החדש של מובילאיי, EyeQ5, המיועד לכלי רכב אוטונומיים בדרגה 4 ו-5 (L4/5), ייצא לשוק כבר בשנה הבאה וייכנס לייצור סדרתי מלא ב-2020. ה- EyeQ5הוא הדור החמישי של שבבי מובילאיי, והראשון שיוצא לאחר מכירת החברה לאינטל ושיתוף הפעולה בין החברות.

עם זאת, מוקד העניין בהכרזה של אינטל לא היה לוח הזמנים הצפוי, אלא חשיפת פרטים ראשונים על הביצועים הצפויים של השבב החדש. על פי הסימולציות שערכה אינטל, היא צופה כי השבב שלה יאפשר TOPS 2.4 לוואט. TOPSהם ראשי תיבות של טרה פעולות לשנייה (Tera Operations Per Second), והיא אמת מידה מוכרת למדידת ביצועים של שבבי מערכת-על-שבב (SOC). TOPS לוואט הינה אמת מידה מורחבת המהווה אינדיקטור מובהק יותר להערכת יעילותו של השבב, וזאת מאחר שהיא מודדת את היחס בין הביצועים לבין צריכת האנרגיה. ככל ששיעור ה-TOPS לוואט גבוה יותר, כך יעילות גבוהה יותר, וזאת מאחר שהשבב מייצר פחות חום, ויותר קל וזול לקרר אותו לטמפרטורת עבודה מיטבית והוא צורך פחות חשמל. בהקשר של מכונית אוטונומית

הפיתוח של ה- EyeQ5הוכרז על ידי מובילאיי כבר ב-2016, ונראה כי הציפיות לגבי הביצועים של השבב עלו מדרגה מאז רכישת החברה על ידי אינטל. כפי שכבר נחשף בעבר, ה-EyeQ5, אשר ייוצר בתהליך של 7 ננו-מטר מטרזיסטורי FinFET, צפוי לכלול 6 מעבדי 64bit של חברת MIPS ו-18 מעבדי ראיית מכונה. על פי התכנון המקורי שהוצג אז, השבב היה אמור להציג יכולת עיבוד של 12 TOPS ל-5 וואט. עם זאת, במתווה החדש שהציגה כעת אינטל השבב יציג ביצועים משודרגים של 24 TOPS לוואט, פי 4 מה- ,EyeQ3שנמצא כעת בשימוש במערכות ADAS ומציג ביצועים של 2.5 TOPS לוואט, ויותר מפי 3 מה- ,EyeQ4שאמור לצאת לשוק ב-2018 ולהציג ביצועים של 3 TOPS לוואט.

לדברי מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ', שנשא דברים בשבוע שעבר בכנס רכב בלוס אנג'לס, על פי הבדיקה של אינטל, השבב החדש של מובילאיי-אינטל מציע יעילות למידת מכונה הגבוהה פי 2.4 בהשוואה לביצועים של השבב המתחרה של חברת ,NVIDIA ה-Xavier, שצפוי להציג, על פי פרסומי החברה, ביצועים של 30 TOPS ל-30 וואט, כלומר 1 TOPS לוואט.

עם זאת, השבב של NVIDIA צפוי לצאת לשוק כבר ב-2018, במסגרת פלטפורמת הנהיגה האוטונומית Drive PX Pegasus, שתכלול גם את הדגם החדש של מעבדי Volta של החברה. כלומר, NVIDIA צפויה להוציא לשוק פלטפורמת נהיגה אוטונומית מוגמרת כשנתיים לפני תחילת הייצור הסדרתי של ה- ,EyeQ5מה שיעניק לה יתרון משמעותי בקרב על המכונית האוטונומית.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי