קוונטה מכניסה את לומוס לייצור המוני בהיקף גלובלי

11 דצמבר, 2017

לומוס מנס-ציונה פיתחה מודול אופטי למשקפי מציאות רבודה באיכות גבוהה ובמחירים נמוכים. קוונטה היא קבלנית הייצור האלקטרוני השלישית בגודלה בעולם. המוצרים הראשונים ייצאו לשוק בתוך 12-18 חודשים

Lumus-AR-Display

חברת Quanta Computer הטאיוואנית, אשר נחשבת לקבלנית הייצור וההרכבה האלקטרונית השלישית בגודלה בעולם (אחרי פוקסקון ו-Pegatron) נכנסת לייצור המוני של משקפי מציאות רבודה שיתבססו על הטכנולוגיה של חברת לומוס (Lumus) מנס-ציונה. מוצרי ה-AR – Augmented Reality הראשונים של קוונטה צפויים לצאת לשוק בתוך 12-18 חודשים.

מדובר בהישג יוצא דופן של חברת הסטארט-אפ הישראלית, אשר חתמה על הסכם רישוי טכנולוגי המכניס את הטכנולוגיה שלה אל תוך ליבת התעשייה בקנה מידה גדול מאוד. קוונטה היא יצרנית טאיוואנית גדולה מאוד של ציוד אלקטרוני, ממחשבי PC ועד ציוד תקשורת ומכשירי סמארטפון, המעסיקה כ-90,000 עובדים בעולם ומכירותיה בשנת 2016 הסתכמו בכ-28 מיליארד דולר. קוונטה מספקת שירותי ייצור לחברות ענק דוגמת אפל, דל, סוני, סימנס, טושיבה, סיסקו, אמזון, שארפ ועוד.

ארי גרובמן
ארי גרובמן

בנוסף לייצור מוצרים עצמיים, קוונטה מתכננת להשתמש במנועים האופטיים של לומוס עבור מוצרים של לקוחות השורה הראשונה שלה (Tier 1 ODMs). מנכ"ל חברת לומוס, ארי גרובמן, אמר שמדובר בהסכם היסטורי מבחינתה של לומוס. "ההסכם יאפשר לטכנולוגיה האופטית שלנו להגיע אל השוק הצרכני, בתמחיר המתאים לשוק הצרכני ולסייע בהבאת טכנולוגיית משקפי המציאות הרבודה אל ההמונים".

סגן היו"ר ונשיא חברת קוונטה, סי.סי. לאונג, אמר שהסכם הרישוי הטכנולוגי יאפשר לקוונטה להוביל את הדור הבא של מוצרי מציאות רבודה. "ההסכם יקדם את מומחיות הייצור שלנו בתחום מערכות המציאות הרבודה, המציאות הווירטואלית והמציאות המשולבת (Mixed Reality)". מערכות MR מאפשרות לא רק לשלב אובייקטים מציאותיים עם אובייקטים דיגיטליים, אלא גם לייצר אינטראקציה ביניהן.

המשקיע הגדול הפך ללקוח ענק

ההסכם בין שתי החברות ממחיש את העוצמה העסקית הטמונה באסטרטגיית ההשקעה של חברות גדולות בחברות סטארט-אפ חדשניות. בדיוק לפני שנה השלימה לומוס גיוס הון בהיקף של כ-30 מיליון דולר בהובלת Quanta וחברת האלקטרוניקה הטאיוואנית HTC, המייצרת גם את משקפי המציאות המדומה Vive. זאת לאחר שבתחילת 2016 היא גייסה כ-15 מיליון דולר בהובלת קבוצת המשקיעים הפרטית הסינית Shanda Group ויצרנית הרכיבים הפוטו-אלקטרוניים Crystal-Optech.

ערכת הפיתוח של לומוס לתכנון מוצרי מציאות רבודה
ערכת הפיתוח של לומוס לתכנון מוצרי מציאות רבודה

חברת לומוס הוקמה בשנת 2000 על-ידי ד״ר יעקב אמיתי, שפיתח את הטכנולוגיה שלה, והיא מעסיקה כיום קרוב ל-100 עובדים. היא פיתחה טכנולוגיה המאפשרת למזער את המערך האופטי של משקפי מציאות רבודה, המבוססת על שימוש בעדשה ובמקרן זעירים, המקרינים תכנים חזותיים על-גבי עדשת המשקפיים. העדשה מכילה מחזירי אור שקופים זעירים, המאפשרים להקרין את התכנים הוויזואליים באופן שישתלב באופן ברור עם המציאות החיצונית גם בתאורת יום בהירה. לפני שנה החברה מסרה שהיא מכרה 10,000 יחידות של המערכת שלה ללקוחות בתחומי הבטחון, הרפואה והלוגיסטיקה.

בין הלקוחות שרכשו את הטכנולוגיה: המשמר הלאומי בארצות הברית, חברת DAQri האמריקאית שהטמיעה אותה בקסדות של טכנאים המקבלים באמצעותה הדרכות מקצועיות, ובמשקפיים של חברת חברת Knapp האוסטרית המיועדים לסייע למחסנאים לנווט במחסני ענק. להערכת חברת המחקר IDC, כ-30% מ-2000 החברות הגדולות בעולם חשלבו מוצרי מציאות רבודה בתוכניות השיווק שלהן, והשוק של המערכות החדשות צפוי להגיע להיקף של כ-90 מיליארד דולר עד לשנת 2020.

למידע נוסף: Lumus

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות