עיסקת הרכישה הראשונה של ARM בישראל: רכשה את Sansa Security מכפר-נטר

30 יולי, 2015

חברת סאנסה מכפר-נטר תשמש בסיס להקמת מרכז פיתוח אסטרטגי של ARM בתחום האבטחה. המנכ"ל קובי סלע צורף להנהלת חטיבת IoT של ARM וישמש כאחראי על אסטרטגיה ופיתוח מוצרים חדשים

חברת סאנסה מכפר-נטר שליד נתניה תשמש בסיס להקמת מרכז פיתוח אסטרטגי של ARM בתחום האבטחה. המנכ"ל קובי סלע צורף להנהלת חטיבת IoT של ARM וישמש כאחראי על אסטרטגיה ופיתוח מוצרים חדשים

ממיק מולר (מימין) וקובי סלע
ממיק מולר (מימין) וקובי סלע

חברת ARM חתמה היום על עיסקת הרכישה האסטרטגית הראשונה שלה בישראל, ורכשה את חברת Sansa Security מכפר-נטר שליד נתניה. החברה לא מסרה מהו היקף העיקה, אולם על-פי הערכות השוק מדובר בכ-80 מיליון דולר. בראיון ל-Tectime, אמר היום המנהל הטכנולוגי של ARM, מייק מולר, שבעקבות העיסקה היא מקימה בישראל מרכז פיתוח אסטרטגי לתחום האבטחה, אשר יפתח פתרנות אבטחה ברמת התוכנה וברמת הסילקון (קניין רוחני לייצור רכיבים מאובטחים).

חברת Sansa Security מעסיקה כ-100 עובדים, מתוכם 70 עובדים בישראל. החברה הוקמה לפני כ-12 שנים על-ידי היו"ר גל סלומון שגם ניהל את החברה עד 2010. בתחילה היא נקראה Discretix ועסקה בפיתוח פתרון לבעיית ההגנה על תכנים דיגיטליים ברמת החומרה של מכשירי הקצה. לפני כארבע שנים מונה למנכ"ל קובי סלע, לשעבר סגן נשיא ומנהל החטיבה הניידת של חברת צורן.

בעקבות המינוי החברה ביצעה שינוי כיוון והתמקדה בפיתוח חומרה ותוכנה להגנה על מערכות-על-גבי-שבב (SoC) המוטמעים במכשירי קצה של האינטרנט של הדברים (IoT) ומכשירים סלולאריים, תוך יישום טכנולוגיית ההגנה TrustZone של חברת ARM. להערכתה, הטכנולוגיה שלה מגינה כעת על יותר מ-150 מיליון מכשירי קצה מבוססי אנדרואיד של חברות ענק דוגמת סמסונג, LG, HTC, וואווי וסוני. לקוחות נוספים שלה כוללים את פריסקייל, מדיהטק ואת Spreadtrum הסינית.

לדברי מייק מולר, מדובר באחת מהרכישות האסטרטגיות החשובות ביותר של ARM בעולם. "הסיבה שאנחנו עכשיו כאן היא האנשים. חברת ARM היא חברת IP (קניין רוחני), והדרך היחידה לייצר ולמכור קניין רוחני היא באמצעות אנשים. רכשנו את סאנסה בזכות האנשים, הכישרונות והקניין הרוחני שלה. החברה תשמש כמרכז פיתוח של חברת ARM שאנחנו מתכננים להגדיל ולהרחיב. כבר היום התחלנו בגיוס של 10 עובדים נוספים למרכז.

כיצד תפעל ARM בישראל בעקבות העיסקה?

"כל הפעילות שלנו בישראל עוברת למרכז הפיתוח, כולל השיווק והמכירות הקיימים בישראל. צוותי הפיתוח יעבדו מול המחלקות הרלוונטיות ב-ARM, דוגמת תוכנה, סיליקון ותמיכה בלקוחות. המנכ"ל קובי סלע יצטרף להנהלה הבכירה של היחידה העסקית IoT, ויהיה אחראי על אסטרטגיה ופיתוח מוצרים חדשים".

קובי סלע אמר שצורת העבודה הזו היא הדרך היעילה ביותר לשלב את Sansa בתוך ARM. "אנחנו מביאים ל-ARM גם טכנולוגיות וגם בסיס לקוחות קיים, שחלק גדול ממנו מורכב מלקוחות קיימים של ARM".

ייתכן שבעתיד תהיה לעיסקה חשיבות גם מעבר לעולם האינטרנט של הדברים. לדברי מייק מולק, הקניין הרוחני של סאנסה ישולב בכל הפורטפוליו של ARM, מהרכיבים הקטנים ביותר ועד לשרתים הגדולים ביותר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני