גרטנר: שוק השבבים העולמי שובר שיא חדש

1 ספטמבר, 2010

החברה תיקנה את התחזית לשנת 2010 וצופה שהשוק יצמח ב-31.5% להיקף של 300 מיליארד דולר. מנועי הצמיחה העיקריים הם טלפונים סלולריים ואבזרי צריכה "מדליקים"

שוק השבבים העולמי לא עוצר במיתון, וכנראה עומד לשבור שיאים חדשים. חברת גרטנר מאמינה שבשנת 2010 יסתכמו מכירות השבבים בעולם בכ-300 מיליון דולר, שזהו נתון המציין עלייה של 31.5% בהשוואה לשנת 2009, שבה הסתכמו המכירות ב-228 מיליארד דולר בלבד. למעשה, גרטנר צופה שהשוק ימשיך לצמוח גם ב-2011, ויגיע להיקף של כ-314 מיליארד דולר.

שוק המוליכים למחצהאלא שלמרות העליות החדות, השוק מתחיל להתמתן. להערכת האנליסט בריאן לואיס, הצמיחה העיקרית היתה במחצית הראשונה של השנה, כאשר במחצית השנייה תתחיל התמתנות בצמיחה, אשר תימשך לשנת 2011. לכן הוא צופה שהגידול ב-2011 יהיה של 4.6% בהשוואה ל-2010.

מה הם מנועי הצמיחה העיקריים? בתחום התקשורת הסלולרית נוטלים הטלפונים החכמים את ההובלה, ולמרות שהם אחראים רק ל-18% מהמכשירים שנמסרו ללקוחות, הם מייצגים 36% מכל ההכנסות של תעשיית השבבים במגזר הסלולרי. משקלם של הטלפונים החכמים יילך ויגבר, ובשנת 2014 הם צפויים להגיע לנתח שוק של 41% מכלל הטלפונים הסלולריים (ביחידות), ולשיעור של 64% ממכירות השבבים במגזר הסלולרי. הערכה זו, אגב, תואמת למגמות שוק אחרות שהורגשו בשנה האחרונה, במיוחד עם השקת ה-iPad של אפל: למרות שהכלכלה העולמית עדיין מדשדשת, ציוד צריכה "מדליק" מצליח לנער את השוק וליצור תנופת מכירות חזקה.

אחד מהתחומים החזקים בתעשייה הוא של זיכרונות DRAM: מכירות רכיבי DRAM צמחו ב-82.5% ב-2010 להיקף חסר תקדים של קרוב ל-42 מיליארד דולר.  רבים בתעשייה מייחסים זאת למשקלם הגובר במכשירים החדשים כמו מחשבי לוח, קוראים אלקטרוניים וטלפונים חכמים, אולם גם צמיחה זו לא תימשך לעד. "במחצית השנייה של 2011 אנחנו צופים שינוי במגמה שתתבטא בירידה של 29% בשנת 2012", אמר לואיס. בניגוד לכך, שוק זיכרונות ה-NAND ימשיך לשמור על צמיחה גם ב-2013, עקב הגידול במשקלם בתוך טלפונים חכמים ומכשירי המדיה החדשים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס