שי אגסי פולש לאמריקה

26 ספטמבר, 2010

בסוף השבוע נחתם הסכם שיתוף פעולה בין GE לבין חברת בטר-פלייס הישראלית, הכולל פריסת רשת של מכוניות חשמליות בארצות הברית ובקנדה, תאימות הדדית בין עמדות הטעינה של שתי החברות ותוכנית מימון ל-10,000 סוללות עבור המכוניות של בטר-פלייס

בסוף השבוע נחתם הסכם שיתוף פעולה בין GE לבין חברת בטר-פלייס הישראלית, הכולל פריסת רשת של מכוניות חשמליות בארצות הברית ובקנדה, תאימות הדדית בין עמדות הטעינה של שתי החברות ותוכנית מימון ל-10,000 סוללות עבור המכוניות של בטר-פלייס

חברת Better Place תתחיל לפעול בארצות הברית ובקנדה, ותפרוס רשת מכוניות חשמליות באזור המפרץ בסן-פרנסיסקו. כך עולה מהסכם שיתוף הפעולה שנחתם בסוף השבוע בין GE ו-Better Place. שיתוף הפעולה בין החברות יתמקד בארבעה תחומים מרכזיים: פיתוח טכנולוגי, מימון סוללות, פרישת ציי מכוניות חשמליות בבעלות משותפת וביצוע פעולות משותפות להשפעה על דעת הקהל בעולם בתחום התחבורה החשמלית.

במסגרת שיתוף הפעולה תתרום GE טכנולוגיות שפיתחה, מומחיות בתחום הרשת החשמלית החכמה ותשלב את מערכת הטעינה שלה למכוניות חשמליות, WattStation, בתשתיות שבטר-פלייס מקימה. מייסד ומנכ"ל בטר-פלייס, שי אגסי, אמר שההסכם עם GE הוא שלב נוסף בתהליך בניית מערך שותפים שהם מובילים תעשייתיים, כמו שיתוף הפעולה של החברה עם חברת רנו ועם קבוצת הבנקאות HSBC.

Better Place Japan
ניסוי הפעלת המוניות של Better Place בטוקיו הוארך עד סוף דצמבר

במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, תותאם תחנת הטעינה WattStation של GE לעמדת הטעינה של בטר-פלייס, באופן שיאפשר ללקוחות לטעון את הרכב בשתי התחנות מבלי להרגיש שמדובר בטכנולוגיות או ביצרנים שונים. שתי החברות יפתחו תוכנית למימון רכש סוללות עבור מכוניות חשמליות, אשר תתחיל בפרויקט הדגמה במסגרתו יסופקו 10,000 סוללות לכלי הרכב של בטר-פלייס בישראל ובדנמרק. הכוונה היא שתוכנית המימון תסייע להחדרת השימוש ברכב חשמלי בשני השווקים האלו ותסייע לבטר-פלייס להכניס לישראל ולדנמרק את 10,000 כלי-הרכב החשמליים עליהם התחייבה.

שתי החברות ישווקו את רעיון הרכב החשמלי לארגונים המפעילים ציי רכב גדולים במרכזי ערים גדולות בעולם, מתוך מטרה "להמיר" ציי רכב ארגוניים לשימוש בכלי רכב חשמליים. בשלב הראשון יבצעו GE ובטר-פלייס פרוייקטי פיילוט באזור המפרץ בסן-פרנסיסקו, בהונולולו בירת הוואי  ובאונטריו, קנדה. בהמשך הן ישתפו פעולה בהרחבת הפרוייקט לאירופה, לאסיה ולאוסטרליה. בחלק מאזורים אלה חברת בטר-פלייס כבר החלה בשלבי הראשונים של פריסת הרשת לטעינת סוללות כלי הרכב.

שיכנוע דעת הקהל

המרכיב הרביעי בשיתוף הפעולה בין החברות הוא שיכנוע דעת הקהל. הן יבצעו ביחד פעולות שקיבלו ב-GE את הכינוי "ecomagination". כלומר, הגברת המודעות בקרב הציבור ליתרונות הכלכליים והסביבתיים של שימוש רחב היקף במכוניות חשמליות, ושל אופי התשתיות הנחוץ כדי להשתמש בהן. חברת GE העניקה את הכינוי הזה לכל הפעולות שהיא מבצעת בתחום האנרגיה האלטרנטיבית, מאז החליטה על כניסה אסטרטגית לתחום זה ב-2005. במסגרת זו, היא הקדישה תקציב בהיקף של 5 מיליארד דולר למחקר ופיתוח לחמש השנים הראשונות של התוכנית. בין השאר, היא יוזמת את תוכנית Powering the Grid שבמסגרתה הקציבה 200 מיליון דולר למימון יזמויות חדשניות בתחום הניהול החכם של רשת החשמל.

בתוך כך החליטה חברת בטר-פלייס להאריך את ניסוי הפעלת המוניות שהיא מבצעת בטוקיו לשלושה חודשים נוספים, מתחילת ספטמבר השנה ועד סוף דצמבר. הניסוי החל בחודש אפריל ונערך בשיתוף פעולה עם משרד הכלכלה, המסחר והתעשייה (METI) היפני ועם חברת Nihon Kotsu, שהיא חברת המוניות הגדולה בטוקיו. בשלושת החודשים הראשונים של הניסוי הופעלו שלוש מוניות שהוזנו באנרגיה באמצעות תחנת החלפת סוללות אוטומטית. מהנתונים הראשונים שהתקבלו מהניסוי, התברר שזמן הההחלפה הממוצע של סוללה היה 59.1 שניות. בסך הכל גמאו המוניות בניסוי יותר מ-40 אלף קילומטרים וביצעו יותר מ-2,100 החלפות סוללה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , כללי , תעשייה ישראלית