שוק האלקטרוניקה הצרכנית בישראל: 2.4 מיליארד דולר
27 ספטמבר, 2010
היקף שוק האלקטרוניקה הצרכנית בישראל, הכולל אבזרי מחשוב, טלפונים ניידים ומוצרי אודיו-וידאו, יגיע בשנת 2010 להיקף כולל של 2.4 מיליארד דולר. כך הערכיה השבוע חברת המחקר Business Monitor International. החברה צופה כי השוק יצמח בשנים הקרובות בשיעור של 5% בשנה ויגיע להיקף של 3.5 מיליארד דולר ב-2014.
המרכיב הגדול ביותר בשוק הוא מחשבים ואבזרי מחשוב, שתפס ב-2009 נתח של 79% מהשוק. תחום זה ימשיך לצמוח ב-5% לשנה בעקבות הגידול ברכישת מחשבים וניידים ומחשבי נטבוק. מוצרי אודיו-וידאו מהווים 12% מהשוק ומכירותיהם יסתכמו בכ-371 מיליון דולר ב-2010. הם ישמרו על קצב צמיחה שנתי של 7% ויגיעו להיקף מכירות של 482 מיליון דולר. מנוע הצמיחה העיקרי בשוק יהיה השקת טלוויזיות דיגיטליות. מכירות הטלפונים הסלולריים היו 9% מהשוק הצרכני ב-2009. המכירות שלהם צפויות לצמוח בקצב של 5% לשנה, ולהגיע להיקף של 315 מיליון דולר ב-2014. באותה שנה יגיע שיעור החדירה בישראל של טלפונים ניידים ל-126%.
פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , תקשורת