יוטיוב מחזיק ב-13% מכל תעבורת הנתונים בעולם
28 ספטמבר, 2010
הרשתות הסלולריות משנות את פניהן והופכות לתשתיות תקשורת נתונים. סקר חברת Allot Communications מגלה שחלה צמיחה של 68% בהיקף תקשורת הנתונים הסלולרית במחצית הראשונה של 2010: יוטיוב צמחב-123%, טוויטר צמח ב-310% ופייסבוק צמח ב-200%
הרשתות הסלולריות משנות את פניהן והופכות לתשתיות תקשורת נתונים. סקר חברת Allot Communications מגלה שחלה צמיחה של 68% בהיקף תקשורת הנתונים הסלולרית במחצית הראשונה של 2010: יוטיוב צמח ב-123%, טוויטר צמח ב-310% ופייסבוק צמח ב-200%
תעשיית התקשורת הסלולרית ממשיכה לשנות את פניה, ותקשורת הנתונים הופכת ללהיות המרכיב הדומיננטי ובעל שיעור הצמיחה הגדול ביותר בתעשייה. כך עולה מתוצאות סקרMobileTrends שאותו מבצעת חברת Allot Communications הישראלית.
הסקר נערך לאורך כל חודש יוני, ומתבסס על מידע אנונימי שנאסף מספקי תקשורת מובילים בעולם, המקיף את מאפייני התקשורת של 190 מיליון מנויים סלולריים. ההמצאים העיקריים מלמדים על עלייה של 68% בתעבורת הנתונים ברשתות הסלולריות, הנובעת מעלייה של 92% בהיקף השימוש לצפייה בווידאו. אתר YouTube הוא האתר היחיד החשוב ביותר בעולם הסלולרי, ואחראי ל-13% מכל תעבורת הנתונים ברשתות הסלולריות בעולם.
יישומי נתונים אחרים הפגינו צמיחה חסרת תקדים במחצית הראשונה של 2010: השימוש ב-VoIP ומסרים מיידיים (IM) צמח ב-84%, משקלו של טוויטר בתעבורת הנתונים צמח ב-310%, והיקף הגלישה לפייסבוק ברשתות הסלולריות צמח ב-200%. שירות סקייפ שומר על מעמדו כשירות הדומיננטי בתחום ה-VoIP ותפס 83% מכל רוחב הפס העולמי של יישום זה. מעניין לציין שיישומי תקשורת נתונים ותיקים הפגינו שיעורי צמיחה מתונים בהרבה. כך למשל, היקף הורדת עמודי HTTP צמח ב-44%, והיקף הורדת הקבצים בטכנולוגיית Peer to Peer צמח ב-32% בלבד במחצית הראשונה של 2010.
היקף התעבורה של יוטיוב צמח ב-123% במחצית הראשונה של 2010, בהשוואה לצמיחה של 90% במחצית השנייה של 2009. בסך הכל, אחראי יוטיוב לכ-40% מכל תעבורת הווידאו ברשתות הסלולריות, ול-13% מכל תעבורת הנתונים ברשתות. המסקנות העולות מהסקר הן שקצב הגידול המהיר בהיקף תקשורת הנתונים מלמד ששוק תקשורת הנתונים הסלולרי עדיין רחוק ממיצוי, וכניסתם של אבזרים ניידים חדשים ויישומי חדשים, ימשיכו להפעיל לחץ על התשתיות הסלולריות בעולם.
פורסם בקטגוריות: חדשות , כללי , מחקרים ונתוני שוק , תקשורת