התוצאות הרבעוניות של אינטל: עלייה של 3% במכירות הכוללות, לצד ירידה של 4% במכירות של מעבדי Atom
16 אוקטובר, 2010
מכירות אינטל ברבעון השלישי הסתכמו ב-11.1 מיליארד דולר, ולהערכתה הן יצמחו ברבעון האחרון ל-11.4 מיליארד דולר. מעבר לכך, החברה לא מספקת רמזי לגבי מדיניות המיזוגים והרכישות שלה בחודשים הקרובים
בשבוע שעבר דיווחה חברת אינטל כי היקף מכירותיה ברבעון השלישי של 2010 הסתכמו בכ-11.1 מיליארד דולר – עלייה של 3% בהשוואה לרבעון השני של 2010. הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-4.1 מיליארד דולר, במיוחד בזכות השגת שולי רווח של 66% במכירת מעבדים. מעניין לציין שהצמיחה של החברה היתה זהה בכל תחומי הפעילות המרכזיים: מכירות קבוצת ה-PC Client צמחו ב-3% ל-8.1 מיליארד דולר. מכירות קבוצת ה- Data Center צמחו ב-3% ל-2.2 מיליארד דולר.
לעומתן, מכירות קבוצת הארכיטקטורה, הממוקדת בשוק המערכות המשובצות (Embedded) צמחו ב-19% והסתכמו בחצי מייליארד דולר. ההפתעה בדו"ח מסתתרת בסעיף המוקדש למעבד דל-ההספק Atom. כאן ירדו המכירות ב-4% בהשוואה לרבעון השני של 2010, והסתכמו בכ-380 מיליון דולר בלבד.
מעבר לכך, הדו"ח לא מספק מענה לשאלות המעוררות עניין רב בתעשייה. אומנם אינטל מעריכה שמכירותיה ברבעון האחרון של השנה ימשיכן לצמוח בשיעור של 3% ויסתכמו בכ-11.4 מיליארד דולר, אולם תקציב המו"פ והמיזוגים ורכישות שלה (R&D ו-MG&Aׂ) יישאר קבוע: 3.2 מיליארד דולר ברבעון. האם משמעות הדבר שהיא תמשיך בתנופת הרכישות או מקפיאה אותה?
לאחרונה ביצעה אינטל שתי רכישות גדולות מאוד. היא רכשה את חטיבת הפתרונות האלחוטיים של אינפיניאון תמורת 1.4 מיליארד דולר, ורכשה את יצרנית תוכנות האבטחה McAfee תמורת 7.68 מיליארד דולר. בשתי העסקאות הללו יש טעם מוכר. רכישת McAfee מזכירה לרבים את רכישת חברת התוכנה Wind River המתמחה בפתרונות מאובטחים ליישומים קריטיים. רכישת החטיבה האלחוטית של אינפיניאון מחזירה את אינטל למגרש הסלולרי, שאליו ניסתה להיכנס ללא הצלחה עם רכישת חברת DSPS הישראלית לפני עשור תמורת 1.6 מיליארד דולר.
פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס