שוק התקשורת הישראלי יצמח להיקף של 7.1 מיליארד דולר ב-2010
28 נובמבר, 2010
שוק השירותים הקוליים יתכווץ ביותר ממחצית בתוך חמש שנים. התחרות הגוברת על תכנים ושירותי תקשורת נתונים צפויה לעורר גל של מיזוגים ורכישות שמאחוריו יעמדו ספקיות שירותי התקשורת הגדולות
היקפו של שוק התקשורת הישראלי בשנת 2010 הסתכם השוק בכ-6.9 מיליארד דולר, ועד לשנת 2015 הוא צפוי להגיע להיקף של 7.1 מיליארד דולר. כך מעריכה חברת Pyramid Research בסיכום מחקר שפירסמה היום של שוק התקשורת הישראלי. החברה מסבירה שהשוק בישראל נחשב לשוק בוגר, ולכן צמיחתו בשנים הקרובות צפויה להיות הדרגתית מאוד.
המגמות הרווחות בשוק המערבי – ירידה בהיקף ההכנסות משירותים קוליים ועלייה בהיקף ההכנסות משירותי נתונים – מאפיינות גם את שוק התקשורת הישראלי. שוק הנתונים הסלולרי צפוי לצמוח בקצב שנתי של 13.4% בשנים 2010-2015, ושוק הנתונים הקווי יצמח בקצב שנתי של 8.7% בתקופה זו.
במקביל, שוק השירותים הקוליים יתכווץ לפחות ממחצית מהיקפו כיום, ושוק השירותים הקוליים הסלולרי יאבד חצי מיליארד דולר מהיקפו כיום. מנגד, שיעור החדירה של רשתות הדור הרביעי ו-LTE בישראל צפוי להגיע ל-12% כבר בשנת 2015.
המפתח לצמיחה טמון באספקת שירותים חדשים והקמת רשתות תקשורת חדשות, ולא בהגדלת שיעור החדירה של מוצרים קיימים לשוק. הצמיחה העיקרית בחמש השנים הבאות תתרחש בתחומי הפס הרחב הקווי והאלחוטי, בשירותי קול על-גבי האינטרנט (VoIP) ובשירותי טלוויזיה בתשלום (Pay-TV).
"היכולת לספק שירותים משולבים (Multiplay) היא מרכזית בשוק הישראלי, ולכן מפעילי התקשורת מחפשים כעת חברות לרכישה או חברות שניתן לשתף עימן פעולה כדי להרחיב את מגוון המוצרים והשירותים", אמר קרם ארסל, אנליסט חברת Pyramid Research האחראי על אזור המזרח התיכון ודרום אירופה. להערכתו, מכיוון שב-85% מהבתים בישראל קיימת גישה לרשת קווית רחבת פס ולמכשירי טלפון ניידים מהדור השלישי, קיימות בשוק הזדמנויות מצויינות בתחום המיזוגים ואספקת מוצרים משולבים על-בסיס רשתות IP.
ארסל מאמין שסיכויים אלה גוברים לנוכח הגברת התחרות הצפויה בשוק הישראלי, עם הופעתם הקרובה של ספקי תקשורת אלחוטית וירטואליים (Mobile Virtual Network Operator) והשגת פתרון בנושאי הרגולציה הכרוכים בהקמת רשתות WiMAX, שתביא גם לפריסת רשתות אלה בישראל. "הופעתם הקרובה של ספקי תקשורת וירטואליים תספק הזדמנויות חדשות גם ליצרני התוכן בשוק הישראלי".
פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , תעשייה ישראלית , תקשורת