גרטנר: הטאבלטים מתחילים לנגוס בשוק המחשבים האישיים

1 דצמבר, 2010

החברה הורידה את תחזית הצמיחה לשוק המחשבים האישיים ב-2011. סבורה שתעשיית המחשבים האישיים נקלעה למשבר עקב התמקדות בתחרות מחירים תוך הזנחת החדשנות הטכנולוגית

גרטנרחברת המחקר והייעוץ גרטנר הפחיתה את תחזיות הצמיחה שלה בשוק המחשבים האישיים בעולם, כתוצאה מהערכה שמחשבי הלוח החדשים ינגסו בשוק הוותיק.

לפי ההערכה המעודכנת שלה, היקף משלוחי המחשבים האישיים ב-2010 יסתכם ב-352.4 מיליון יחידות (עלייה של 14.3% בהשוואה ל-2009). אולם ביחס ל-2011, החברה הפחיתה את תחזית הצמיחה מ-18.1% ל-15.9%, ומעריכה שהיקף המשלוחים יסתכם ב-409 מיליון יחידות.

הטאבלט ייקח 10% מהשוק

"התוצאות משקפות ירידה צפויה בצמיחת השוק, שאותה ניתן לייחס לעלייה בעניין הצרכנים במחשבי טאבלט דוגמת iPad. בטווח הארוך, מחשבי הטאבלט צפויים לתפוס כ-10% משוק המחשבים האישיים", אמר מנהל המחקר בגרטנר, ראנג'יט אטוואל.

"מחשבי הטאבלט והטלפונים החכמים מאומצים על-ידי צרכנים כמכשירים משלימים למחשב האישי, בעיקר לצרכי צריכת נתונים קלה ושימושים קוליים. קרוב לודאי כי מחשבים אישיים שולחניים יספגו פגיעה קשה בטווח הארוך מאימוץ מיחשוב שולחני וירטואלי אשר מסוגל להשתמש במכשירים אחרים כמו תוכנות קלות", אמר רפאל ואסקז, אנליסט בגרטנר.

"המחשב האישי עדיין נתפס כמוצר הכרחי, אולם אי-יכולתה של תעשיית המחשבים האישיים להכניס חידושים משמעותיים, והסתמכותה על מודל עסקי המבוסס על העלאת היקפי המכירות על ידי הורדת מחירים, משפיעים כבר על יכולתה להניע מחזורי חלופות חדשים. יצרניות המבדלות את עצמן על-ידי שירותים וחדשנות טכנולוגית ולא על-ידי מחיר, יכתיבו את העתיד", אמר ג'ורג' שיפלר, מנהל מחקר בגרטנר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , מחשבים ומערכות משובצות