שוק מערכות הניווט עובר מחומרה לתוכנה
6 ינואר, 2011
אחת מהמסקנות המעניינות העולות מהמחקר היא שבעתיד הקרוב יסופקו רוב שירותי הניווט בחינם - מכיוון שהם ימומנו באמצעות פירסום ממוקד מיקום (Location-based Advertising)
עד לאחרונה זוהה שוק הניווט העולמי, אם באמצעות לוויין ואם באמצעים אחרים, עם מערכות חומרה מתקדמות. מצב זה משתנה במהירות.
להערכת חברת ABI Research , עד לשנת 2009 הגיעו 95% מההכנסות בשוק הניווט העולמי מפתרונות מבוססי חומרה וממכירת מכשירי ניווט ניידים (Portable Navigation Devices).
אלא שזה היה מצב זמני: כ-60% מבסיס ההתקנות של אבזרי ניווט יתבסס בשנת 2014 על פתרונות תוכנה. במקביל, שוק ספקי שירותי הניווט ימומן בעיקרו באמצעות פרסום ולא על-ידי דמי מנוי. בשנת 2015 יגיעו שתי המגמות לאיזון: מחצית מההכנסות יתקבלו ממכירת חומרה ומחצית מההכנסות ממכירת תוכנה.
באשמת האינטרנט האלחוטי
מה עומד מאחורי השינוי? האנליסטים של ABI Research מציינים מספר מגמות: יצרני מכשירים ופתרונות תוכנה מבקשים להרחיב את השוק ומורידים מחירים בשיעור גבוה. מכשירי ניווט המקושרים לאינטרנט יהיו נפוצים ביותר, ולכן יגרמו למהפיכה במודל העסקי של שוק הניווט. ההתפתחות של חנויות יישומים באינטרנט ושירותי גלישה בחינם יגרמו לשינויים מהותיים במודך התמחור של השוק המבוסס על מכשירי ניווט ניידים.
עד לשנת 2014 יתפצל השוק לשני חלקים שווים, בין לקוחות המקבלים שירותי ניווט בתשלום לבין לקוחות המקבלים שירותי ניווט בחינם. ולבסוף, התפתחות שוק הפרסום מבוסס-מיקום (Location-based Advertising) ייצר אלטרנטיבה ממשית לשירותי הניווט בתשלום.
"שוק מכשירי הניווט היה במשך שנים רבות שוק גומחה שסיפק מספיק מרחב לכל היצרנים להתקיים בתוכו בנוחיות. אולם שיעור החדירה הגובה בשנים הקרובות, המגיע עד ל-50% באזורים שונים, הופך את השוק לתחרותי יותר. התוצאה היא מעבר ממכירת פתרונות מבוססי חומרה למוצרים ולמודלים עסקיים המבוססים על תוכנה", מסכמים עורכי המחקר.
פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק