האם המצלמות הדיגיטליות הן זן נכחד?

9 ינואר, 2011

בעוד הצרכנים מעדיפים לצלם באמצעות הטלפון, יצרני המצלמות מכינים מענה חכם: מצלמות היברידיות, מצלמות תלת-מימדיות, ומצלמות המצויידות בשבבי GPS

הצרכנים מעדיפים לצלם באמצעות הטלפון כדי להעביר את התמונות בקלות לרשתות החברתיות. אולם יצרני המצלמות מכינים מענה חכם: מצלמות היברידיות, מצלמות תלת-מימדיות, ומצלמות המצויידות בשבבי GPS ו-Wi-Fi

אלקטרוניקה והייטק מצלמותבעולם הטכנולוגי, אחת מהדרכים להבחין בשינוי מהותי (פרדיגמה חדשה) היא עקיפה: עד כמה טכנולוגיה מסויימת פוגעת במוצרים ובטכנולוגיות מרוחקים ממנה, שלא נתפסו כבני תחרות.

מההיבט הזה, הופעתם של טלפונים חכמים (סמארטפון) ויציאתם של טלפונים חכמים עתירי ביצועים בחודשים האחרונים מתבררת לאיטה כמהפיכה שרק עכשיו מתחילה להכות גלים בשוק, ולעתים הם מפתיעים מאוד.

ההתלהבות דועכת

כך למשל, מחקר חדש של חברת iSuppli מגלה ששוק המצלמות הדיגיטליות מתחיל להיבלם, עקב התחרות מצד מכשירי הטלפון החכמים. מצלמות דיגיטליות נהנו ממספר שנים לוהטות שבהן היו אחד מהמוצרים הפופולריים ביותר ברשתות שיווק האלקטרוניקה הצרכנית. להערכת החברה, בשנת 2010 צמחו המכירות ב-10.4% להיקף של 121.4 מיליון יחידות, אולם אלה פרפורי הגסיסה האחרונים של צמיחת השוק.

בשלוש השנים הקרובות ייהנו המצלמות הדיגיטליות מצמיחה מתונה בלבד, אשר תיפחת בהדרגה ובשנת 2014 יתהפך הגלגל: היקף המכירות יתחיל לרדת ב-0.6%, ל-135.4 מיליון יחידות, ולאחר מכן יבואו שנים של ירידה.

המכה הקשה ביותר תנחת על שוק המצלמות הקומפקטיות, אשר לא יצליחו להתמודד עם המצלמות הטלפוניות שייהפכו לאבזר הצילום העיקרי של הלקוחות. ראוי לגם המשבר הכלכלי היכה קשות בשוק המצלמות הדיגיטליות: לעומת שיעורי צמיחה של 16.3% ב-2006, 19.5% ב-2007, ו-10.6% ב-2008, אופיינה 2009 בירידה של 13.8%.

"עתיד המצלמות הידיגטליות אינו מזהיר", אמרה פאמלה טופז'יק, אנליסטית בחברת iSuppli. "טלפונים סלולריים עתירי מדיה מצויידים במצלמות חזקות ורגישות יותר מהמצלמות הדיגיטליות שבקצה הנמוך של השוק.  כבר היום, לקוחות באירופה ובאסיה מעדיפים לבצע תמונות באמצעות טלפונים ולא באמצעות מצלמות.

במקרים רבים הם מעדיפים לוותר גם על השימוש במצלמות חזקות יותר, מכיוון שהתמונות משודרות לאתרים חברתיים ברשת, שבהן קשה יותר להתמודד עם תמונות בנפח גדול.

מצלמות מסוג חדש

יחד עם זאת, בתוך השוק המצטמק מסתתרים כיסי שגשוג מבטיחים, במיוחד בתחומי הצילום ההיברידי באיכות גבוהה, המבוססת על שילוב של מצלמת סטילס עם מצלמת וידאו HD, מצלמות תלת-מימדיות והשוק המקצועי הקלאסי של מצלמות איכות (DSLR).

המצלמות ההיברידיות צפויות להיות להיט: למרות שמדובר בטכנולוגיה בראשית דרכה, נמכרו בשנת 2009 כ-8.3 מיליון מצלמות, ולהערכת iSuppli יימכו בשנת 2014 יותר מ-120 מיליון מצלמות היברידיות. למעשה, הן ישתלטו על השוק ויתפסו כ-89% משוק המצלמות הדיגיטליות בעולם.

מצלמות תלת-מימדיות ייצרו גומחת שוק צומחת נוספת: להערכת החברה הן ייכנסו לשוק בסוף 2011 תחילת 2012, אולם הן לא ייהפכו למוצר המוני לפני שלפחות 30% מהצגים הביתיים יהיו צגים תלת-מימדיים המסוגלים להציג תמונות וסרטים בתלת-מימד.

תחום הצמיחה השלישי נראה מוכר, ולקוח מעולם הטלפונים הסלולריים: מצלמות אשר ישלבו בתוכן טכנולוגיות נוספות, כמו GPS ו-Wi-Fi, וישמשו לצרכים נוספים מעבר לצילום בלבד. מערכות GPS יאפשרו למשתמשים לתעד את המיקום המדויק של הצילום (geo-tagging) ולהביא את תחום צילום המסעות והתיעוד לרמה חדשה. שבבי  Wi-Fi יעניקו לצלמים את היכולת לשדר מיידית תמונות אל האינטרנט, המחשב או אל מדפסת, וייצרו הרגלי צילום חדשים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק