מנכ"ל EBV: "היעד שלנו הוא להכפיל את המכירות בישראל בתוך שנתיים"
10 פברואר, 2011
בשנת 2010 הסתכמו מכירות מפיצת השבבים מקבוצת אבנט בכ-1.5 מיליארד אירו באירופה. לדברי פוליארביץ', ישראל היא מרכז המייצר דרישה עולמית לשבבים, ולכן חשוב לעקוב אחר מסלול הייצור של תכנונים שבוצעו בה. להערכתו, דרישה חזקה בתחומי הרכב, התעשייה והאנרגיה מבטיחים צמיחה יציבה של השוק האירופי
לדברי פוליארביץ', ישראל היא מרכז המייצר דרישה עולמית לשבבים, ולכן חשוב לעקוב אחר מסלול הייצור של תכנונים שבוצעו בארץ
"כיום מהווה ישראל 2%-3% ממכירות חברת Avnet EBV, שהיא חברת שיווק השבבים של Avnet באירופה. היעד שלנו הוא להכפיל את היקף המכירות בישראל בתוך שנתיים-שלוש". כך אמר היום מנכ"ל ונשיא EBV, סלובודן פוליארביץ', בסיום ביקורו בישראל.
לדבריו, הפעילות בישראל תקבל תמיכה משמעותית מתוכנית המעקב אחר הזמנות שהחברה החליטה עליה. במסגרת זאת, היא הקימה משרד בהונג-קונג אשר יכול לעקוב אחר מסלול הייצור של רכיבים אשר המיוצרים במזרח הרחוק. המשרד עוקב אחר אתרי הייצור של תכנוני שבבים בארצות מקור כמו ישראל, כדי לייחס את הזמנות הייצור למקורות מהם הוזמנו תכנוני הייחוס, דוגמת סניף אבנט ישראל, או אפילו ספק הרכיבים (OEM) הישראלי שתמך בתכנון.
הפוטנציאל הישראלי
"להערכתי, אם נדע לחשב את היקף הייצור של רכיבים שתוכננו בישראל, היקף המכירות שלנו בישראל יעלה ל-5% מכלל המכירות. התעשייה בישראל מאופיינת בכך שהיא מייצרת דרישה לשבבים בשוק העולמי, ולכן חשוב לעקוב אחר מסלול הייצור של תכנונים שמתבצעים כאן".
חברת EBV אחראית לכמחצית ממכירות השבבים של אבנט באירופה. בשנת 2010 הסתכמו מכירותיה בכ-1.5 מיליארד אירו, ולהערכתה את תצמח לכ-2 מיליארד אירו בתוך כשלוש שנים. "השוק האירופי נמצא בצמיחה שתימשך גם בשנים הבאות. מנועי הצמיחה העיקריים הם שוק הרכב, השוק התעשייתי ושוק המכשור רפואי והאנרגיה.
"הצמיחה בתחום הרכב מונעת על-ידי דרישה חזקה מאוד של לקוחות מסין ומאסיה למכוניות יוקרה אירופאיות, שהן עתירות ברכיבי אלקטרוניקה מכל הסוגים. במכונית אחת של מרצדס, למשל, מותקנים 120 מיקרו-בקרים. אנחנו רואים צמיחה חזקה בתחום המערכות התעשייתיות, פתרונות תאורה חסכוניים באנרגיה, במיוחד LEDs, ורכיבים עבור מערכות אנרגיה סולארית".
איך מתקדמת יוזמת EBVchips?
פוליארביץ': "הכרזנו על היוזמה לפני שנה ולאחרונה הוצאנו את השבב הראשון: מודול לפנלים סולאריים, וכעת נמצאים 6 שבבים בשלבי פיתוח מתקדמים וצפויים לצאת לשוק בסוף 2011 ובתחילת 2012".
כיצד הרעיון עובד?
"אנחנו מזהים שוק ולקוחות המביעים צורך בשבב שלא קיים בשוק במוצר מדף. בשלב הבא אנחנו מגדירים את המאפיינים ופונים ליצרן שבבים אשר יפתח אותו בשיתוף איתנו וייצר אותנו, תמורת בלעדיות של 3-5 שנים בהפצה. היעד שלנו הוא להגיע למצב שבו אנו מוציאים לשוק שבב חדש בכל חודש".
מהי ההשקעה שלכם?
"היקף ההשקעה תלוי בסוג העיסקה עם הספק. בדרך כלל לאחר שאנחנו מזהים צורך בשבב, אנחנו משקיעים כמחצית מעלויות הפיתוח ומתחייבים על הזמנת כמות מינימילת של שבבים מהיצרן".
מהי ההערכה שלך להתפתחות שוק השבבים באירופה?
"בניגוד לפירסומים שונים, אנחנו לא סבורים שצפויה בעיית עודף ייצור בתעשייה. רוב הספקים שלנו, מלבד טקסס אינסטרומנטס, לא ביצעו בשנה האחרונה השקעות גדולות במפעלי ייצור. אנחנו מעריכים שהשוק יפגין צמיחה חד-ספרתית יציבה בשנים הקרובות. כעת רוב זמני האספקה הם די שגרתיים, ברמה של 12-14 שבועות".
פורסם בקטגוריות: חדשות , שיווק והפצה