הדילמה של מיטרוניקס: מה עושים כאשר הלקוח שלך קונה את המתחרה שלך?

15 פברואר, 2011

מיטרוניקס מפתחת ומייצרת רובוטים לניקוי בריכות שחיייה ומחזיקה להערכתה ב-35% מהשוק העולמי. השבוע היא התבשרה שחברת Fluidra הספרדית, רכשה את המתחרה, חברת Aqua Product האמריקאית. הבעייה היא ש-Fluidra מחזיקה בבעלות על Astral Pool, האחראית ל-26% ממכירותיה של מיטרוניקס

חברת Fluidra הספרדית רכשה את המתחרה, Aqua Product האמריקאית. הבעייה היא ש-Fluidra מחזיקה בבעלות על Astral Pool, האחראית ל-26% ממכירות מיטרוניקס

אלקטרוניקה והייטק רובוט לניקוי בריכות
הדגם החדש של רובוט "דולפין" לניקוי בריכות שחייה מתוצרת מיטרוניקס

חברת מיטרוניקס (Maytronics) הנמצאת בבעלות קיבוץ יזרעאל שבעמק יזרעאל, נקלעה השבוע למצב לא נוח: היא קיבלה הודעה מאחד מהלקוחות הגדולים ביותר שלה, שהוא קנה את אחת מהמתחרות הגדולות ביותר שלה.

מיטרוניקס (Maytronics) הוקמה על-ידי חברי קיבוץ יזרעאל שעלו לארץ מדרום אפריקה, ופיתחה רובוטים לניקוי בריכות שחייה.

אתמול קיבלה החברה הודעה מטרידה: חברת Fluidra הספרדית רכשה את חברת Aqua Product האמריקאית תמורת 44 מיליון דולר. הבעייה היא ש- Fluidra, שהיא מפיצה עולמית של ציוד לטיפול במים ובריכות שחייה, היא גם הבעלים של חברת Astral Pool – לקוחה גדולה של מיטרוניקס האחראית לכ-26% ממכירותיה. ואילו החברה שהיא רכשה, Aqua Product, היא אחת מהמתחרות הגדולות של מיטרוניקס בשוק האמריקאי. החברה הנירכשת מעסיקה כ-300 עובדים ובעלת מחזור מכירות של כ-33 מיליון אירו.

צפירת חצי-הרגעה

אומנם העיסקה צפויה להסתיים בחודש מרץ, אבל מנהלי מיטרוניקס התקשרו במהירות עם מנהלי אסטרל וביקשו הבהרות. המסר היה מרגיע – בחלקו. נאמר בו שמערכת היחסים העסקית בין שתי החברות לא תושפע במהלך שנת 2011, אולם אחרי זה עיסקת הרכישה תורגש בהדרגה. מיטרוניקס מיהרה להוציא הודעה לבורסה לפיה היא חזתה את האפשרות לתרחיש מסוג זה ולכן הקימה חברה בת בארה"ב (Maytronics U.S) וחברה בת בצרפת (MGI International), המיועדות לחזק אותה בשווקים המרכזיים: אירופה וצפון אמריקה.

בטווח הרחוק יותר, החברה אפילו מקווה שהשינוי יהיה לטובה: "בראייה ארוכת טווח ניתן יהיה לשמר ברוב הטריטוריות את נתח השוק של החברה. מהלך זה אף עשוי לייצר הזדמנויות מעניינות בטווח הזמן המיידי והארוך להגדלת המכירות והריווחיות".

חברת מיטרוניקס פועלת בשלושה מגזרי שוק מרכזיים: רובוטים לניקוי בריכות פרטיות (65% מהמכירות), רובוטים לניקוי בריכות ציבוריות ומוצרים לטיפול במים ובטיחות (MGI). החברה מעריכה שהיא מחזיקה בכ-35% מהשוק העולמי של רובוטים לניקוי בריכות שחייה. בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכמו מכירותיה בכ-216 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית