טאואר-ג'אז נערכת לעיסקת רכישה גדולה עד 2014

15 פברואר, 2011

הרכישה נועדה להגשים את היעד האסטרטגי להגיע להיקף מכירות של מיליארד דולר בשנה. המנכ"ל אלוואנגר: "כיום אנחנו בודקים נכסים לרכישה, אולם עדיין לא הגענו לשלב שאפשר להכריז עליהם". ב-2010 השיגה טאואר 61 לקוחות חדשים והגיעה למכירות שיא של יותר מ-509 מיליון דולר

הרכישה נועדה לאפשר לחברה להגיע ליעד מכירות של מיליארד דולר ב-2014. בסיכום 2010 הגיעו מכירות החברה ליותר מ-509 מיליון דולר

אלקטרוניקה הייטק
מנכ"ל טאואר-ג'אז, ראסל אלוואנגר

חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) נמצאת במגע עם מספר חברות פוטנציאליות לצורך רכישה. החברה עדיין לא הגיעה לסיכומים, אולם מעוניינת להשלים את הרכישה לפחות עד 2014, על-מנת לעמוד ביעד האסטרטגי שלה, להגיע להיקף מכירות של מיליארד דולר ב-2014. כך מסר אתמול מנכ"ל טאואר-ג'אז, ראסל אלוואנגר, בשיחת ועידה שנערכה עם פרסום תוצאות הרבעון האחרון של 2010.

להערכתו, החברה תציג בשנים הקרובות צמיחה אורגנית בשיעור דו-ספרתי לשנה, אשר תממן את הרחבת קיבולת הייצור. אולם רק באמצעות עיסקת רכישה היא תשיג את יעד המכירות של מיליארד דולר. "כיום אנחנו בודקים נכסים לרכישה, אולם עדיין לא הגענו לשלב שאפשר להכריז עליהם".

תוצאות שיא ב-2010

חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) דיווחה על תוצאות שיא: מכירות שנתיות מעל חצי מיליארד דולר ורבעון שני ברציפות של רווח נקי לפי כללי חשבונאות מקובלים (GAAP). היקף המכירות של טאואר-ג'אז הסתכמו ב- 509.3 מיליון דולר, המייצגות גידול של 70% בהשוואה ל-2009 – שהיא צמיחה כפולה מהצמיחה בתעשייה.

אלקטרוניקה והייטק טאואר
חיישן אופטי בטכנולוגיית CMOSIS של טאואר

הרווח הנקי הסתכם ב-129 מיליון דולר, המייצג שיעור ריווחיות של 25% ועלייה של 436% ברווח בהשוואה ל-2009. אלוואנגר, סיפר שחברת האנליסטים IC Insight דירגה את טאואר במקום הראשון בעולם (בהיקף מכירות) בקרב יצרניות השבבים בטכנולוגיות ייחודיות.

"בשנת 2010 קצרנו את פירות ההשקעות שביצענו בשנים האחרונות במחקר ופיתוח בתחומי חיישני ה-CMOS. הפכנו ליצרן מרכזי של חיישנים לקרני X ומצלמות אנדוסקופיה זעירות. כולל מצלמות בגודל של 1.7 מ"מ בלבד. פיתחנו תהליך ייצור גאליום ארסנייד עם גב נחושת ותהליכי ייצור לשבבי RF. תקציב המו"פ שלנו בשנה האחרונה בלבד הסתכם ב-24 מיליון דולר".

61 לקוחות חדשים

תחזית הצמיחה של טאואר-ג'אז מבוססת על ניצחונות תכנון קיימים. אלוואנגר: "הזמן שבין ניצחון בתכנון לבין הייצור הוא בין שנה לשנתיים, והדבר מאפשר לנו לבצע הערכה של המכירות קדימה. בשנת 2010 זכינו ב-450 תכנונים חדשים,  ש-25% מהם הגיעו מ-61 לקוחות חדשים. תכנונים אלה מאפשרים לנו להעריך את היקף המכירות הצפויות  בשנים 2011-2013".

עוד על האסטרטגיה של טאואר, לחץ: טאואר-ג'אז מתכננת עסקת רכישה גדולה

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית