גרטנר: הלקוחות כבר לא מתלהבים ממחשבים ניידים
6 מרץ, 2011
בחמש השנים האחרונות שימשו המחשבים הניידים כמנוע הצמיחה העיקרי של שוק המחשבים האישיים ומכירותיהם צמחו בשיעור של 40% בשנה. אולם מחשבי טאבלט ואבזרים ניידים המאפשרים גישה אלחוטית לאינטרנט גם ללא המחשב - שינו מהותית את מעמדם בשוק
מחשבי טאבלט ואבזרים ניידים המאפשרים גישה לאינטרנט ללא מחשב – שינו מהותית את מעמדם של המחשבים הניידים בעיני הצרכנים הפרטיים והעסקיים
חברת המחקר גרטנר הפחיתה את תחזית הצמיחה של שוק המחשבים האישיים ל-10.5% בשנת 2011, במקום התחזית המקורית של 15.9% לשנה.
להערכתה, בשנת 2011 יימכרו בעולם כ-387.8 מיליון יחידות בלבד. עבור 2012 צופה גרטנר עלייה של 13.6% במשלוחי המחשבים האישיים, ל-440.6 מיליון יחידות. תחזית זו נמוכה ב-14.8% מתחזית הצמיחה הקודמת של החברה.
"התוצאות משקפות צפי להיחלשות הביקוש למחשבים אישיים מצד הצרכן הפרטי. ההיחלשות מיוחסת באופן ניכר לחולשה בשוק המחשבים האישיים בסין, אולם גם לירידה כללית בהתלהבות הצרכנים ממחשבים ניידים", אמר ראנג'יט אטוואל, מנהל מחקר בגרטנר.
מהלומת Wi-Fi
גרטנר מסבירה שתחום המחשבים הניידים שימש כמנוע צמיחה בשוק המחשבים בחמש השנים האחרוות, והציג שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 40%. אולם השילוב של מודולי תקשורת Wi-Fi המוטמעים בציוד צרכני נייד מסוגים שונים העניקה נגישות לאינטרנט גם ללא מחשב נייד.
"בשלב זה איננו צופים שצרכנים ירכשו מחשבים אישיים נוספים על אלה שכבר יש להם, בעיקר עקב התלהבותם ממכשירים ניידים אחרים, כמו iPad וטאבלטים אחרים. לדעתנו הצרכן יעדיף להאריך את משך חיי המחשב האישי שבבעלותו, בעודו מאמץ מחשבי טאבלט ופלטפורמות ניידות אחרות כמכשיר הנייד העיקרי. אנו צופים שתחום המחשבים האישיים הביתיים יהווה פחות מ-10% בממוצע מסך הצמיחה השנתית בשווקים מפותחים מ-2011 ועד 2015", אמר ג'ורג' שיפלר, מנהל מחקר בגרטנר.
לדברי רפאל ואסקז, אנליסט בכיר בגרטנר, מגמה זו לא פוסחת על השוק הארגוני, מעוזו החזק של המחשב האישי: "גם בשוק העסקי נחשבים מחשבי הטאבלט לאלטרנטיבה עבור המחשב האישי, ויכולים לעכב לפחות חלק מהחלפות המחשבים".
פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , מחשבים ומערכות משובצות