גרטנר: יצרניות הרכב החשמלי לא מתחשבות בשיקולי הצרכנים
31 מרץ, 2011
21% מהנהגים בארה"ב מוכנים לשקול רכישת רכב חשמלי מונע סוללה, אולם אינם מוצאים פתרון המתאים לצורכיהם, ולא מוכנים לשלם תמורתו מחיר המשתווה למחירה של מכונית יוקרה המונעת בדלק נוזלי
21% מהנהגים מוכנים לרכוש רכב חשמלי, אולם לא מוצאים פתרון מתאים
"יצרניות רכב, ספקיות תשתית וממשלות מתמקדות יתר על המידה בפיתוח רכבים חשמליים מונעי סוללה בלבד (EV), אולם לא מעניקות תשומת לב נאותה לשיקולי צרכנים, אשר יכריעו בסופו של דבר את הצלחת הרכבים החשמליים", כך קובעת חברת המחקר גרטנר בעקבות סקר חדש של שוק הרכב החשמלי.
להערכת החברה, כלי-רכב מונעי סוללה יתפסו כ-5%-8% משוק התחבורה הירוקה עד לשנת 2020, וכ- 15%-20% עד 2030. המחקר נערך בארה"ב ומגלה יחס חיובי של הצרכן לאפשרות רכישת מכונית EV, אולם ההיצע הקיים לא עונה לצרכיו.
כ-21% מהנהגים מעוניינים לשקול רכישת מכונית EV, אולם כשליש מהם אינם מוכנים לשלם תמורתה מחיר של מכונית יוקרה. רק 5% מהנשאלים מוכנים לשלם יותר מ-10,000 דולר עבור רכב כזה. כ-22% מהמשיבים יהיו מרוצים מרכב בעל טווח של 190 ק"מ, ו-12% יסתפקו בטווח של 50-100 ק"מ. ביחס לזמן טעינת המצבר, 56% מהמשיבים סבורים שזמן טעינה של 12 שעות הוא סביר מבחינתם.
דרוש: דור טכנולוגי שלם
"הרכב החשמלי האידאלי עדיין לא קיים בשוק, וכנראה שיידרש דור טכנולוגי נוסף כדי לייצר אותו", אמר סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר, תילו קוסלובסקי. "יצרניות ה-EV צריכות לשפר את יחס העלות-תועלת של הרכבים, ולשכנע את הצרכנים שאין צורך בשינויים התנהגותיים", אמר.
גרטנר ממליצה לממשלות להגדיל את המימון לתוכניות רכישה צרכניות, כדי להגיע לנפח מכירות משמעותי בטווח הקצר. מנכ"ל גרטנר המזה"ת, ברוך גינדין, אמר מדינת ישראל היא המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית, בעקבות היוזמה של Better Place.
"כבר השנה אנו צפויים לראות בארץ רכבים על הכביש, לאחר השלמת פריסת מאסה קריטית של עמדות טעינה. החברה מבטיחה מצבר לטווח של 160 ק"מ, חסכון בעלויות באמצעות Smart Grid, נוחות באמצעות מודל המכירה Miles as a Service והפחתת זיהום האוויר. מימוש ההבטחות יקבע את הצלחת הפרויקט".
פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות