אורכית מתכננת לנצל את ההצלחות האחרונות: תגייס 23 מיליון דולר
17 אפריל, 2011
באפריל 2010 היא גייסה בנסד"ק כ-10 מיליון דולר, ובדצמבר גייסה 8.3 מיליון דולר נוספים. בשנת 2010 הסתכמו מכירות החברה ב-14.6 מיליון דולר, אולם היא סיימה את השנה בהפסד של 25.3 מיליון דולר.
בשבוע שעבר הודיעה החברה על פתיחת מרכז מחקר ופיתוח בהודו לתמיכה בלקוח העיקרי שלה בתת-היבשת, חברת התקשורת BSNL
חברת אורכית (Orckit-Corrigent) מתכננת לנצל את התנופה של הרבעון האחרון של 2010, וממשיכה בגיוס הון בבורסה.
השבוע היא פרסמה הצעת תשקיף לגיוס הון באמצעות מכירת אגרות חוב בבורסה בתל-אביב בהיקף של עד 80 מיליון שקל (כ-23 מיליון דולר). זאת, לאחר שבאפריל 2010 היא גייסה בנסד"ק כ-10 מיליון דולר, ובדצמבר גייסה 8.3 מיליון דולר נוספים.
צמיחה באסיה
חברת אורכית מפתחת ומספקת מתגים ומערכות לניטור רשתות איתרנט ברמת רשת הטלקום. החברה מתמקדת ברשתות ברמת המטרו, הפועלות כיום בקצבי תקשורת של 10Gbps ומעלה. מוצרי הדגל של החברה הן מערכות המיתוג CM-100 ו-CM-400 ומערכת הניהול והניטור CM-View. במהלך 2010 הרחיבה אורכית את פעילותה בדרום מזרח אסיה, ופתחה משרדים במנילה בירת הפילפינים, הרחיבה את המשרד בהודו כדי להתמודד על מכרזי התקשורת הגדולים במדינה, פתחה משרד בבנקוק שיהיה אחראי על תאילנד, לאוס ומיאנמאר.
בשנים האחרונות החברה מתמודדת עם עלייה בעלויות וירידה בריווחיות. בשנת 2010 הסתכמו מכירות החברה ב-14.6 מיליון דולר, אולם היא סיימה את השנה בהפסד של 25.3 מיליון דולר. זו השנה השלישית בה החברה מסיימת א תהשנה בהפסד: ב-2009 היא הפסידה 24.8 מיליון דולר ובשנת 2008 היא הפסידה 34.4 מיליון דולר. באותה שנה אף פיטרה החברה כ-40% מכוח העבודה ההנדסי שלה.
הכרזה אירופית
כיום מנוהלת החברה על-ידי יצחק תמיר, המשמש יו"ר ונשיא אורכית ומחזיק ב-8.7% ממניותיה, ועל-ידי אריק פנת, המשמש כמנכ"ל החברה ומחזיק ב-8.4% מהמניות. יחד עם זאת, בחודשים האחרונים היא נהנתה ממספר הצלחות משמעותיות. הן כוללות הזמנות מספקיות שירותי תקשורת באירופה, דוגמת Cegecom ,VSE NET, K-net ו-EnviaTEL.
בשבוע שעבר היא הודיעה על הקמת מרכז מחקר ופיתוח בהודו כדי "לשפר את התגובה של אורכיט ללקוחות המקומיים". הודו היא מרכז מכירות מרכזי של החברה: תאגיד BSNL במדינה בהרט-סנקר בהודו אחראי לכ-40% ממכירות החברה ב-2010. הלקוח המרכזי השני של החברה הוא תאגיד KDDI היפני, שהיה אחראי לכ-23% ממכירותיה בשנה שעברה. הריכושוצר הדופן של הלקוחות מסביר מדוע רכישת ארבע לקוחות חדשעם באירופה נתפשים בחברה כתבהליך חשוב מאוד.
פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת