התע"א ו-Airbus Military מפתחות מטוס התרעה ובקרה אווירית
22 יוני, 2011
המטוס החדש מיועד לשוק ההגנה האווירית והגנת המולדת, הדורש מטוסים בגודל בינוני. הוא יכיל מערכות התרעה מוקדמת, מערכות הגנה אווירית, מערכות מודיעין אלקטרוני וחליפת תקשורת המותאמת לסביבה ממוקדת רשת. המערכת תיוצר ותשווק במשותף על-ידי התע"א ואיירבאס
המטוס החדש יכיל מערכות התרעה מוקדמת, מערכות הגנה אווירית, מערכות מודיעין אלקטרוני וחליפת תקשורת המותאמת לסביבה ממוקדת רשת
התעשייה האווירית (תע"א) וחברת Airbus Military שבבעלות Airbus האירופית, מפתחות תצורה חדשה של מטוס התרעה ובקרה אווירית (Airborne Early Warning and Control), המבוססת על פלטפורמת C295 האמריקאית. המערכת החדשה מיועדת לספק פתרון לשוק המתפתח של הגנת מולדת והגנה אווירית, הדורש מטוסי משימה בגודל בינוני ובמחיר סביר יחסית.
אתמול חתמו שתי החברות על מזכר הבנות שבמסגרתו הן יפתחו וישווקו במשותף את מטוס ה-C295 AEW. במהלך הארוע, הן חשפו בסלון האווירי בלה בורז'ה הנערך בימים אלה, אבטיפוס של המטוס כשהוא מצויד בחליפת התרעה ובקרה מתוצרת אלתא (שבבעלות התע"א).
החליפה האלקטרונית של אלתא
המערכת העיקרית בחליפה היא מכ"ם סריקה אלקטרונית אקטיבית (Active Electronically Scanned Array) מהדור הרביעי הכולל זיהוי עמית/טורף. המערכת מספקת תמונת קרב אלקטרונית בזמן אמת (Electronic Order of Battle) וכוללת תשתית תקשורת ממוקדת רשת (Network Centric Operations).
האבטיפוס הראשון של המטוס, הכולל מדגים של כיפת המכ"ם (Rotodome), החל החודש לבצע טיסות ניסוי במתקן של Airbus Military בסיביליה, ספרד. הבדיקות הראשונות הראו שלתצורת המטוס החדש קיימות התכונות האווירודינמיות הדרושות. שתי החברות החלו בביצוע הניתוח ההנדסי לקראת שילוב חליפת המשימה, כולל מכ"ם AESA וחיישנים נוספים.
שוק חדש
המטוס החדש, C295 AEW, מיועד לשוק מטוסי ה-AEW&C בגודל בינוני. הוא כולל מכ"ם רב-משימתי להגנה אווירית, עמדות שליטה ובקרה, מערכות מודיעין אלקטרוני (Electronic Support Measures), מערכת הגנה עצמית וחליפת תקשורת מקיפה, כולל תקשורת לוויינית. החברות בחרו בדור החדש של מטוסי C295 כפלטפורמה למערכת ההתרעה החדשה. C295 משתייך למשפחת מטוסי תובלה בגודל קטן עד בינוני, הכוללת גם את מטוסי C212 ו‑CN235.
אלתא נחשבת למובילה עולמית בתחום מטוסי המשימה, ומערכות ההתראה והבקרה אווירית שלה מותקנות על פלטפורמת G550 מתוצרת חברת "גאלפסטרים" האמריקאית (מערכת "עיטם" בחיל האוויר הישראלי), וכן על מטוס התובלה הרוסי איליושין 76 (המכונה AWACS). מטוסים אלו נמצאים בשימוש מבצעי אצל לקוחות החברה בארץ ובחו"ל.
פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון