אחרי הפגיעה בצורן, עכשיו רדוויז'ן סופגת את גל ההלם של יציאת סיסקו מתחום מצלמות הווידאו
5 יולי, 2011
הפחיתה את תחזית המכירות ברבעון השני של 2011 בכ-4 מיליון דולר. הסיבה העיקרית: המכירות לסיסקו צנחו מ-9.5 מיליון דולר ברבעון ל-1.5 מיליון דולר בלבד. המנכ"ל רביב: "התגברנו על משברים בעבר, ואנחנו נוקטים בכל האמצעים על-מנת לחזור לצמיחה"
המכירות לסיסקו הצטמצמו ב-8 מיליון דולר ברבעון, והפחיתו את תחזית המכירות של רדוויז'ן ברבעון השני מ-22 מיליון ל-18 מיליון דולר בלבד
כאשר חברת ענק כמו סיסקו (Cisco) מבצעת תפנית עסקית, הדבר משפיע לכל רוחב קשת הספקים והלקוחות בכל העולם. בתחילת חודש אפריל הודיעה סיסקו שהיא יוצאת מתחום מצלמות הווידאו ברשת וסוגרת את חטיבת Flix. בעקבות ההחלטה, התמוטטה מניית חברת צורן (Zoran) והיא נאלצה לנסח מחדש את הסכם מכירתה ל-CSR הבריטית.
בשורה התחתונה: CSR חתכה את המחיר של צורן ב-195 מיליון דולר. על-פי ההסכם החדש, צורן תירכש בסכום של 484 מיליון דולר בלבד. אלא שהמחיר הממשי נמוך בהרבה מכיוון שבקופתה של החברה מצויים 251 מיליון דולר. פירוש הדבר שצורן נמכרת לפי שווי חברה של 233 מיליון דולר בלבד.
מהלומה של 8 מיליון דולר
השבוע הגיע תורה של חברת רדוויז'ן (Radvision): היום הודיעה החברה על הפחתת תחזית המכירות שלה לרבעון השני של 2011. על-פי התחזית החדשה, המכירות יסתכמו ב-18-18.5 מיליון דולר במקום 22 מיליון דולר, כפי שהעריכה רק בחודש שעבר.
החברה הסבירה את השינוי במכירות נמוכות מהצפוי של חטיבת הווידאו (Video Business Unit), אשר יסתכמו בכ-14.5-15 מיליון דולר. הגורם העיקרי נעוץ בירידת היקף המכירות לסיסקו – בעוד שברבעון השני של 2010 הסתכמו המכירות לסיסקו ב-9.5 מיליון דולר- ברבעון השני של 2011 הן צנחו ל-1.5 מיליון דולר בלבד. החברה מסרה שבכל שאר המגזרים, מכירות חטיבת ה-VBU צמחו ב-30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
רדוויז'ן מגדירה יעד חדש
היקף המכירות של חטיבת הטכנולוגיה (Technology Business Unit) צפוי להסתכם בכ-3.5 מיליון דולר, שגם הוא מתחת לתחזית המקורית, אלא שזו סוגייה פחות חשובה, שכן החברה נמצאת בשלבי ארגון מחדש: בשנה האחרונה היא מבצעת שינוי אסטרטגי במודל העסקי שלה הכולל שני מהלכים מרכזיים. הראשון הוא מעבר לאספקת פתרונות שלמים בתחום שיחות ועידת הווידאו עבוד לקוחות ארגוניים. בתחום זה החברה מספקת את כל ציוד התשתית, ציוד הקצה ומערכות הניהול. המהלך השני הוא התנתקות מיצרני OEM ובניית המותג SCOPIA, המשווק באמצעות רשת הפצה עצמאית שרדוויז'ן מקימה.
מנכ"ל רדוויז'ן, בועז רביב, אמר שהחברה אומנם העריכה כי צפוי לה רבעון קשה בעקבות הירידה ברכישות של סיסקו, אולם הוא היה קשה משציפתה. "רדוויז'ן נמצאת בשלבי מעבר לקראת הפיכתה לספקית פתרונות מלאים לוועידות וידאו, אולם התהליך ארוך יותר משציפינו. התגברנו על משברים בעבר ואנחנו נוקטים בכל האמצעים הדרושים כדי לחזור למסלול צמיחה".
לפני חודשיים חשפה רדוויז'ן את מערכת SCOPIA Mobile V3, המאפשרת לבעלי סמארטפונים וטאבלטים המשתמשים במערכות ההפעלה Apple iOS ו- Google Android להתחבר ישירות אל נקודות ועידת וידאו ולהשתתף בהן, תוך יכולת העברת קול, וידאו ונתונים בתקן H.239.
פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת