גרטנר: "הרשתות החברתיות מייצגות תקציב הוצאה אישית מצטבר של 20 טריליון דולר בשנה"

12 יולי, 2011

מייקל גרטנברג, מנה מחקר בגרטנר: "הרשתות החברתיות בעולם הופכות לגורם כלכלי משמעותי, עקב יכולתן להשפיע על הבחירה התקציבית של חבריהן. כיום מתחוללת מהפיכה בתחום תשתיות המידע, ומנהלי מחלקות המחשוב צריכים לבוא עם יוזמות להגדלת המכירות, ולא להתמקד בתשתיות After Sale של הארגון

"מנהל ה-IT החדש של GM פיתח אפליקציית אייפון המאפשרת לבצע רכישה מיידית של מכונית בתוכנית ליסינג. זו דוגמה מובהקת ליוזמה מעודדת מכירות"

גרטנר רשתות חברתיות ענן מחשוב הייטק
מייקל גרטנברג. מהפיכת הקונטקסט

"הרשתות החברתיות בעולם הופכות לגורם כלכלי משמעותי, עקב יכולתן להשפיע על הבחירה של חבריהן.

"מחקר שערכה גרטנר מעריך שהיקף התקציב האישי של כל המנויים ברתשות חברתיות בעולם מסתכם בכ-20 טריליון דולר בשנה".

כך הסביר היום מנהל המחקר בחברת גרטנר בתחומי המחשוב הנייד והרשתות החברתיות, מייקל גרטנברג, בפתיחת כנס גאנטר השנתי שניפתח הבוקר במלון הילטון בתל-אביב.

המחשוב עובר לחזית העסקית

לדבריו, "בתעשיית המידע העולמית (IT) מתחוללת כיום מהפיכה. מנהלי מערכות המידע נדרשים ליזום פתרונות המגדילים את הכנסות הארגון, ולא פתרונות המייעלים את פעילותו". לדבריו, שוק המידע והמחשוב מתאושש מהמשבר בעקבות עלייה בתוצר ברוב השווקים המרכזיים בעולם, אולם האופי שלו השתנה ללא היכר.

גרטנברג: "כיום אנחנו מדברים על Money making CIO. הדוגמה המובהקת ביותר לכך היא הפעולה הראשונה של מנהל תשתיות המידע של GM. כאשר הוא נכנס לתפקיד הוא שאל את עצמו כיצד הוא יכול לסייע למכירת המכוניות של החברה, ופיתח אפליקציית אייפון המאפשרת לבצע רכישה מיידית של מכונית בתוכנית ליסינג.

"זוהי תרומה ממשית של ה-IT למכירות של הארגון. בשנים הבאות לא ייבחנו מנהלי הארגון לפי מדדים כמו הצלחתם בהטמעת פתרון אימייל או חיבור בסיס הנתונים אל העובדים. השאלה תהיה כיצד הם סייעו להגדלת המכירות או הריווחיות. עד היום רוב תקציבי ה-IT היו ממוקדים בנושאים שאינם קשורים למכירות, אלא לשלבי ה-After Sale. המציאות הזו משתנה", אמר.

רשתות חברתיות: הזדמנות מסוכנת

להערכתו, כבר היום אפשר לראות מספר מגמות שיאפיינו את תפקידה החדש של מחלקת ה-IT בארגון: היא תצא מאחורי הקלעים, ותעבוד ישירות מול גורמי המכירות, הפיתוח והייצור – כדי לסייע להם בייזום תוכניות להגדלת המכירות.  תחום מרכזי לפעילותה יהיה תשתיות המחשוב הנייד והרשתות החברתיות: "התכונה המרכזית של הסמארטפונים היא יכולתם לספק שירותים מבוססי הקשר (Context Aware Computing).

"תשתית המידע צריכה לספק פתרון לצורכי המשתמש או הלקוח, לפי המיקום או ההקשר של פעילותו". בנוסף, חלק מרכזי בתחום פתרונות ה-IT יתמקד ברשתות החברתיות: "יש להן השפעה גדולה מאוד על תקציבי ההוצאה האישית של מנוייהן. אבל צריך לזכור שכמו שרשת חברתית יכולה לטפח מוצר או שירות – היא יכולה לפגוע בו במהירות גדולה".

בתחום מסויים, גרטנר מרגיעה את מנהלי תשתיות המחשוב. בעבר, הם עסקו בסוגיות טכנולוגיות מורכבות שלא היו מובנות למנהלי הארגון או לעובדיו. כיום, רוב הארגונים מדברים בשפת ה-IT, ורוב המחלקות משתמשות בכלים המוכרים למנהלי מערכות המידע. מהבחינה הזו, משימתם קלה יותר.

אלא שבשורה התחתונה, חייהם קשים יותר: "בעשור האחרון הצטמצמו תקציבי ה-IT בעולם ביותר מ-15%, אולם כמות והיקף הפרוייקטים שהן צריכות לבצע הוכפל".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , מחשבים ומערכות משובצות