סוף עידן: הטלוויזיה תחליף את ה-PC כאבזר האינטרנט המרכזי

11 אוגוסט, 2011

בשנת 2015 יימכרו בשוק יותר מ-780 מיליון מכשירים צרכניים מקוונים, בהשוואה לכ-480 מיליון מחשבי PC. קטגוריית הטאבלטים ממשיכה להפתיע: עד 2015 יוכפל היקפה פי 15 והטאבלטים יובילו את משפחת המוצרים המשוייכים ל"סלון הדיגיטלי". ממיר הכבלים המסורתי ישמור על מעמדו - עדיין אין לו מחליף

האינטרנט ממשיך לשנות את פניה של תעשיית האלקטרוניקה הצרכנית. מחקר חדש של חברת IHS iSuppli מעריך שכבר בשנת 2013 יתחברו אל האינטרנט יותר מכשירים צרכניים מאשר מחשבים אישיים.

קטגוריית המכשור הצרכני המקוון היא רחבה מאוד, וכוללת אבזרים כמו מכשירי טלוויזיה, קונסולות משחקי וידאו, נגני DVD ו-Blu-ray, ממירי טלוויזיה בכבלים, טאבלטים ושפע אבזרים חדשים אשר ייצאו בשנים הקרובות לשוק ויספקו לצרכנים קישוריות לרשת. הנתונים במחקר לא כוללים סמארטפונים, המשוייכים לקטגוריה של ציוד תקשורת אלחוטי. מעניין לציין שחברת המחקר משייכת את הטאבלטים לשתי הקטגוריות (ציוד תקשורת אלחוטי ואבזרים צרכניים מקוונים), עקב השפעתם הגדולה על שתיהן.PC טאבלט אלקטרוניקה צרכנית ממירי כבלים אינטרנט וידאו

780 מיליון מכשירים צרכניים מקוונים

להערכת iSuppli, קטגוריית האבזרים הצרכניים המקוונים תצמח להיקף של יותר מ-503 מיליון יחידות ב-2013. לשם השוואה, ב-2011 היא תסתכם בכ-241 מיליון יחידות וב-2010 היא הגיעה להיקף של 161 מיליון יחידות. מספר המחשבים האישיים שיימכרו ב-2013 יסתכם בכ-253 מיליון יחידות, בהשוואה ל-222 מיליון ב-2010. בשנת 2015 יימכרו בשוק יותר מ-780 מיליון מכשירים צרכניים מקוונים, בהשוואה לכ-480 מיליון מחשבי PC.

"המספרים האלה מבטאים את העובדה שהאינטרנט חרג מעבר לגבולות המחשב האישי", אמר אנליסט ראשי לשוק הצרכני ב-IHS iSuppli, ג'ורדן סלברן. "האינטרנט משנה את פני תעשיית מוצרי הצריכה באמצעות מוצרים חדשים המביאים לבית תכנים מבוססי רשת. כל אחד מהאבזרים החדשים שואף לעמוד במרכז מה שמכונה 'הסלון הדיגיטלי' – להביא אליו תכנים כמו סרטים, תוכניות טלוויזיה, מוסיקה ומשחקי מחשב – ולהפיץ אותם בכל הבית. קרוב לוודאי שבעתיד הקרוב הצרכנים יתחברו אל האינטרנט יותר באמצעות מכשירי הטלויזיה מאשר המחשבים האישיים שלהם".

הטאבלטים ממשיכים להפתיע

החברה מעריכה שכמחצית מהצמיחה בציוד צרכני מקוון נובעת מהצמיחה בשוק הטאבלטים (דוגמת אייפד). אם המכשירים המקוונים המובילים ב-2010 היו קונסולות משחקים (50 מיליון יחידות) וטלוויזיות (40 מיליון יחידות), ב-2011 ההובלה עברה לטאבלטים (62 מיליון יחידות) שצמחו ביותר מ-200% בהשוואה ל-2010 (כ-20 מיליון יחידות).

בתעשייה עדיין עוקבים בהשתאות אחת התפתחות שוק הטאבלטים: ממוצר שכמעט ולא היה קיים בשוק לפני שנתיים, הם ייהפכו למוצר מוביל אשר צפוי להיגע להיקף מכירות של יותר מ-300 מיליון יחידות ב-2015 – פי 15 מאשר ב-2010. עם תחזית צמיחה של 73% בשנה בחמש השנים הבאות – אין אף מכשיר מקוון אחר המתקרב אל הטאבלטים במונחי צמיחה.

להערכת החברה, יש לטאבלטים סיכוי ליהפך למרכז של הסלון הדיגיטלי, בזכות העובדה שהם יכולים לספק פונקציונליות שהיא מעבר לאבזר איחסון וצפייה במדיה. "ביחד עם החומרה המתאימה, הלקוחות יכולים לדחוף מוסיקה מהטאבלט למערכת האודיו, וידאו אל מסך הטלוויזיה ועוד".

אל תיגעו בממיר

המוצרים המובילים הנוספים הם נגני Blu-ray וממירי כבלים. נגני Blu-ray צפויים להציג שיעור צמיחה שנתי של כ-38%, בזכות השימוש הגובר בצגי טלוויזיה באיכות גבוהה (HD). ממירי הכבלים ימשיכו לשמור על מעמדם, מכיוון שהם מספקים את הפונקציה היחידה שלא ניתן להחליף אותה באמצעות ציוד ביתי אחר: איסוף תוכן ממקורות שידורי הטלוויזיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , מחקרים ונתוני שוק