פוטרה מנכ"לית יאהו – ענקית האינטרנט מחפשת מחליף
7 ספטמבר, 2011
פיטוריה של קרול ברץ נכנסו לתוקף מיידי. הדירקטוריון מינה את סמנכ"ל הכספים כמנכ"ל זמני. גרטנר: יאהו מגדירה עצמה כחברת טכנולוגיית מדיה, אולם היא לא מובילה בטכנולוגיה ולא מובילה במדיה". אנליסטים תוהים מדוע הפיטורים החפוזים בוצעו ערב ארוע הלקוחות השנתי של החברה, שיתקיים באמצע החודש
שני המייסדים של יאהו, דייויד פילו וג'רי יאנג, ישמשו כיועצים למנכ"ל הזמני ולמועצת המנהלים החדשה
בצעד דרמטי, פיטר אתמול דירקטוריון חברת יאהו (Yahoo) את המנכ"לית קארול ברץ, ומינה את סמנכ"ל הכספים, טימותי מורס, כמנכ"ל זמני עד לאיתור מנכ"ל קבע חדש. הצעד נעשה בתקיפות לא אופיינית. בהודעה הרשמית של החברה נמסר כי ברץ "הועברה מתפקיד המנכ"ל", ומורס ייכנס לתפקידו "באופן מיידי".
במקביל, הקים הדירקטוריון גוף חדש, בשם Executive Leadership Council , הפועל לצד המנכ"ל הזמני ומכהנים בו כמה מהמנהלים הבכירים בחברה. מטרת המועצה לסייע למורס לנהל אותה עד למיצאת מנכ"ל חדש, ולסייע לדירקטוריון בהגדרה מחודשת של אסטרטגיית החברה. לצד המועצה, יפעלו גם שני המייסדים של יאהו, דייויד פילו וג'רי יאנג, כיועצים הן למועצה והן למנכ"ל הזמני.
יו"ר הדירקטוריון, רוי בוסטוק, הסביר שיש כיום אפשרויות צמיחה גדולות מאוד. "אנחנו נחושים לבדוק את האפשרויות שיאפשרו לחברה לצמוח בשיעור מהיר". החברה רמזה כי שכרה את שירותיה של חברה מקצועית לאיתור מנהלים.
עיתוי בעייתי
פיטורי המנכ"לית נעשו 75 ימים בלבד לאחר שהדירקטוריון הביע אמון בקרול ברץ, למרות שבתעשייה מלחשים על כך כבר קרוב לשנה. אולם אנליסט גרטנר אלן וויינר הביע תמיהה על התיזמון: "באמצע ספטמבר תקיים יאהו ארוע לקוחות גדול מאוד, ופיטורי מנהל במהלכו של רבעון חזק הוא מהלך משונה". וויינר גם מספר שידיעות שלא קיבלו אישור רשמי מרמזות שהפיטורים נעשו בטלפון.
קארול ברץ נכנסה לתפקידה בינואר 2009, אולם לא הצליחה לשפר את ביצועיה של יאהו. בתקופה זו החל שיתוף הפעולה בין יאהו לבין מיקרוסופט בתחום מנועי החיפוש, שלא תרם רבות לאף אחת משתי החברות, ויאהו איבדה מנהלים בכירים רבים. כותב וויילר: "יאהו מגדירה עצמה כחברת טכנולוגיית-מדיה, אולם המציאות הקשה היא שיאהו לא לא מובילה בתחום הטכנולוגי ולא מובילה בתחומי המדיה".
לדעתו, עליה למהר ולמצוא מנהל שיכול לגבש עבורה אסטרטגיה חדשה, מכיוון ש"אין אף חברת מדיה מצליחה שנוהלה על ידי סמנכ"ל כספים". למעשה, הוא ממליץ לה לבחור באחד הצדדים – להיות חברת מדיה או חברת טכנולוגיה: "היא יכולה לחפש אישיות כמו רוס לווינסון, לשעבר נשיא Fox Interactive (תחום המדיה), או אישיות יצואת דופן כמו סטיב גובס (תחום הטכנולוגיה), שירענן את המותג היוקרתי לשעבר".