סגן נשיא יבמ קרייג היימן: "שוק ה-Smarter Commerce הוא בעל פוטנציאל של מכירות של 70 מיליארד דולר בשנה"

25 ספטמבר, 2011

החברה חשפה היום בישראל חבילת תוכנות ושירותים שנועדו לנתח את התהליך העסקי ולספק לארגון המלצות מעשיות כיצד לשפר את ההתנהלות מול היומיומית ואת ההתקשרות עם לקוחות

היימן: השקענו בשנתיים האחרונות כ-2.5 מיליארד דולר ברכש חברות שפיתחו מוצרים המשפרים את התהליך המסחרי"

IBM BI SOFTWARE BUSINESS PROCESSחברת יבמ הציגה היום בישראל את פלטפורמת Smarter Commerce החדשה שאותה היא מפתחת בשנתיים האחרונות. סגן נשיא החברה ומנהל קבוצת פתרונות התוכנה של יבמ, קרייג היימן, אמר שמאחורי היוזמה עומדת ההכרה שהעסקים כיום זקוקים לכיוונון מדוייק של מערכות השיווק, הייצור, המכירה ושרשרת האספקה.

השקעה של 2.5 מיליארד דולר

"ביצענו מחקרים מקיפים, כולל ראיונות עומק עם 1,700 מנהלי שיווק בתעשיות אנכיות שונות, והגדרנו צרכים בתחום ניתוח המידע הארגוני, המידע ברשת והמידע הקשור למגע בין עסקים לבין השוק. בנוסף, השקענו בשנתיים האחרונות כ-2.5 מיליארד דולר ברכש חברות שפיתחו מוצרים המשפרים את התהליך המסחרי. מדובר בשוק חדש, אשר פוטנציאל המכירות שלו מסתכם להערכתנו בכ-70 מיליארד דולר בשנה", אמר היום במהלך הכנס השנתי של יבמ ישראל שנערך באולם אבניו בקרית שדה התעופה.

הרחבת המושג BI

מאחורי המושג Smarter Commerce מסתתרת חבילה של תוכנות שאותן יבמ מוכרת ללקוחות, או שירות שיבמ מעניקה ללקוחות באמצעות הענן, בהתאם לצורכיהם. השירות עונה על שאלות כמו באיזה אופן לקוח מסויים מעדיף להיות בקשר עם הספק (אימייל, שיחת טלפון, דואר פיסי וכדומה), מהי האפקטיביות של מבצעי שיווק, חיזוי מגמות והיכולת של שרשרת האספקה והמלאי להתמודד עימן ועוד.

כך למשל, תוכנת אנליטיקס במסגרת הפלטפורמה החדשה, יכולה לספק לעסקים תשובה לשאלה מהו הלך הרוחות ביחס אליהם ברשתות החברתיות, ולהציג אותו במתכונת של לוח מחוונים. "בדקנו אלפי מקרים כדי להבין מהן הדרכים הנכונות שבהן העסק צריך להתנהל מול הלקוחות. אפשר להשוות את המושג לרעיון ה-ERP כשהוא רק הופיע בשוק".

מי קונה באייפד?

לדבריו, השימוש במערכת אנליטיקס מסייעת לחברות לתכנן את הקמפיינים השיווקיים באופן יעיל יותר. "אישית אני לא ניגש פיסית לבנק, ולכן קמפיין המבוסס על מודעות פירסום בסניף לא יהיה יעיל מולי".

המערכת מאפשרת גם לזהות מאפייני רכישה של הלקוחות בהתאם לאבזרים בהם הם משתמשים: "בדקנו את מאפייני הרכישות של מתנות לנשים ביום האם בארה"ב, באמצעות טאבלטים וסמארטפונים. התברר לנו שהמספר הגדול ביותר של רכישות בוצע באמצעות מכשירי אייפד, ורובן בוצעו ברגע האחרון…".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , מחשבים ומערכות משובצות