אלביט זכתה בחוזה של 50 מיליון דולר לאספקת מל"טים באמריקה

3 ינואר, 2012

מדובר במדינה השלישית המזמינה את המל"ט הרמס 900, לאחר ישראל וצ'ילה. ההזמנה כוללת תחנות שליטה קרקעיות, מערך תקשורת לוויינים ומטעדים אלקטרו-אופטיים מדגם חדש שפותחו בחברת אלאופ

"השילוב בין מערך הרמס 900 ומערך הרמס 450 המופעלים מקרון שליטה אחד, מאפשר גמישות מבצעית וחיסכון בעלויות"

חברת אלביט מערכות בע"מ (Elbit) הודיעה היום על זכייה בחוזה בהיקף כספי של כ-50 מיליון דולר לאספקת מטוסים ללא טייס מסוג הרמס 900 (Hermes) למשרד ממשלתי של מדינה ביבשת אמריקה. המל"טים ישמשו למשימות אבטחה. הפרויקט יתבצע במשך כשנה. ההזמנה כוללת גם תחנות שליטה קרקעיות, מטעדים אלקטרו-אופטיים מסוג  DCoMPASS של החברה הבת אלאופ ומערכת לתקשורת לוויינים.

ELBIT SYSTEMSהמל"ט הרמס 900 פותח בהתבסס על הניסיון המבצעי העשיר שצבר המל"ט הרמס 450, אשר מצוי בשירות מבצעי בצה"ל. הרמס 900 בעל יכולת שהייה ארוכה באוויר. הוא יכול לשהות באוויר 36 שעות ולטוס בגובה של עד 30 אלף רגל. המל"ט בעל יכולת נשיאה של מטענים גדולים (עד 300 ק"ג), בהם שילוב של מטעדים בגודל ובצורה שונים, ולבצע ביניהם החלפה מהירה.

מנכ"ל חטיבת כלים בלתי מאויישים באלביט מערכות, אלעד אהרונסון, אמר שמדובר בלקוח חדש של הרמס 900, בנוסף לצה"ל ולצ'ילה שכבר בחרו בו. לדבריו, "השילוב בין מערך הרמס 900 ומערך הרמס 450 המופעלים מקרון שליטה אחד, מאפשר גמישות מבצעית וחיסכון בעלויות מכיוון שהוא פוטר את הלקוח מהקמת תשתיות כפולות ויישום תכניות אימון ייחודיות".

מטעד אלקטרו-אופטי חדש

מערכת DCoMPASS מתוצרת אלאופ (Digital Compact Multi-purpose Advanced Stabilized System), היא הגירסה החדשה של מטעדי משפחת CoMPASS של החברה. המשפחה החדשה כוללת מצלמת וידאו HD, מצלמת אינפרא-אדום (FLIR) ומד-טווח לייזר באורך גל של 1.54µm. המערתכ מיועדת לעבוד ביום ובלילה, וכוללת יכולת זיהוי מיקום המבוססת על שימוש במערכת מדידת תאוצה (IMU).

המערכת החדשה מופיעה במארז קומפקטי יותר מאשר המערכות הקודמות. היא מקושרת ישירות אל תצוגת הקסדה של הטייס (כאשר היא משמשת בכלי-טיס מאוייש) ומשתלבת במערכות המכ"ם ובקרת האש של כלי הטיס.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית