אלתא מקימה מפעל לייצור מערכות מכ"ם במרילנד, ארצות הברית

29 מאי, 2012

המפעל מיועד להעסיק כ-100 עובדים ויהיה בבעלות אלתא צפון-אמריקה. מדינת מרילנד העניקה לאלתא הנחות מס בהיקף של כ-300 אלף דולר. בראש המפעל יעמוד ד"ר דוד מצ'וגה

אלתא מתכננת לבצע גם ייצור אלקטרוני במפעל החדש

חברת אלתא (Elta) שבבעלות התעשייה האווירית מקימה מפעל ייצור אלקטרוני במחוז הווארד שבמדינת מרילנד, אשר מתוכנן להעסיק כ-100 עובדים. המפעל יהיה בבעלות החברה הבת החדשה אלתא צפון אמריקה, שהוקמה לאחרונה במטרה לתמוך במכירות של אלתא בשוק האמריקאי.

בחודש שעבר הודיעה הקרן לפיתוח כלכלי של מדינת מרילנד כי חתמה על הסכם עם אלתא שלפיו תקבל החברה הישראלית תמיכה באמצעות הקלות מס בהיקף של 300 אלף דולר. בשלב הראשון שכרה אלתא מבנה תעשייתי בשטח של 7,500 רגל מרובע, מתוך כוונה להרחיבו ל-25,000 רגל מרובע עם הרחבת הפעילות והרחבת הייצור האלקטרוני באתר.

הרחבת השוק האמריקאי

הדיונים בין אלתא לבין הקרן לפיתוח מרילנד החלו בשנת 2010. במהלכם נפגשו בכירים בקרן ואפילו מושל מדינת מרילנד עם בכירים בתעשייה האווירית, כדי לשכנע אותם להקים את אלתא צפון אמריקה במרילנד. בהודעה נמסר שהנשיא והמנכ"ל של החברה יהיה ד"ר דוד מצ'וגה. לדבריו, "המיקוד של מרילנד בצמיחה כלכלית ובמשרות הייטק, מאפשרת לנו לנוע במהירות ולהתחיל בשכירת עובדים".

חברת אלתא שבבעלות התע"א נחשבת לאחת מיצרניות המכ"ם המובילות בעולם. החברה מעסיקה כ-3,000 עובדים ובעלת מחזור מכירות של כמיליארד דולר בשנה. מידיעות שהתפרסמו בעיתונות בשנה שעברה עולה שהכוונה של אלתא היא ככל הנראה להמשיך לייצר את המכלולים בישראל, ולבצע בחו"ל רק את ההרכבות הסופיות.

הפעילות של אלתא בארה"ב נועדה לקרב אותה לוושקים בארה"ב, קנדה ומקסיקו. החברה מתכננת למקד את מאמצי השיווק שלה בלקוחות מתחום הצבא ומתחום ביטחון הפנים, המגינים על הגבולות. מעניין לציין שצבא ארה"ב בונה היום תשתיות הגנה על בסיסים המתבססות במידה רבה על טכנולוגיות מתחום ביטחון המולדת (Homeland Security).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית