חברת החשמל השתתפה בגיוס ההון של Sol Chip
3 ספטמבר, 2012
החברה פיתחה סוללה סולארית המיוצרת בטכנולוגיית מיקרו-אלקטרוניקה, ומיועדת לספק אנרגיה להתקנים חסכוניים מאוד באנרגיה, דוגמת חיישנים ובקרים מבוזרים
חברת Sol Chip מהחממה הטכנולוגית מופת שבבעלות קבוצת טרנדליינס, השלימה גיוס הון שני בהיקף של מיליון דולר.
מחצית מהסכום גוייס דרך תוכנית קרט של חברת החשמל לישראל, והיתרה ממשקיעים פרטיים, בהם בנק השקעות מוביל מניו-יורק. גיוס ההון הקודם, בהיקף של כמיליון דולר, התבסס על סיוע המדען הראשי במשרד התמ"ת ןעל השקעה של קבוצת טרנדליינס.
החברה פיתחה סוללה סולארית מיוחדת עבור אבזרים ניידים ואלחוטיים. הסוללה מיוצרת בטכנולוגיית מיקרו-אלקטרוניקה, ומיועדת לספק אנרגיה להתקנים חסכוניים מאוד באנרגיה, דוגמת חיישנים ובקרים מבוזרים, כדי להפעילם ללא סוללות. מנהל הפיתוח העיסקי של החברה, רמי פרידלנדר, אמר שעד סוף השנה יימסרו הרכיבים הראשונים ללקוחות. בין שוקי היעד: רשתות חיישנים אלחוטיים ותגים אלקטרוניים.
מייסדת ומנכ"לית החברה, ד"ר שני קיסר, סיפרה שהחברה סיימה את שלב הוכחת ההיתכנות. "הייצור הראשוני, בהיקף של כמה מאות אלפי יחדות, יהיה אחד מהמרכזים של מכון פרנהאופר בגרמניה". מנכ"ל ויו"ר משותף בקבוצת טרנדליינס, סטיב רודס, אמר שהרעיון של החברה מעורר עניין רב. "היא הוזמנה להשתתף בכנס העולמי לאנרגיה ביתקיים בחסות טאטא בחודש דצמב ר בהודו".
פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , השקעות והון סיכון , חדשות
