היום שבו הסמארטפון הפסיק להיות טלפון….
13 ינואר, 2013
רוב הלקוחות כבר לא משתמשים בסמארטפונים כדי לדבר או לשלוח מסרונים - אלא כדי להשתלב בעולם הדיגיטלי. הם דוחפים את תעשיית מוצרי הצריכה האלקטרוניים לשיא של 1.1 טריליון דולר בשנת 2013. כלכלת האפליקציות תופסת נפח, והייצור האלקטרוני יגדל
ב-2013 תגיע תעשיית האלקטרוניקה הצרכנית להיקף של יותר מ-1.1 טריליון דולר
מאחורי שפע ההכרזות על מוצרים חדשים שאיפיין את תערוכת הגאדג'טים CES 2013 שהסתיימה בסוף השבוע בלאס-וגאס, מתחיל להסתמן פרופיל חדש של תעשיית האלקטרוניקה בעולם. השינוי המרכזי הוא התחזקותה הנמשכת של תעשיית האלקטרוניקה הצרכנית, המשמשת כמנוע המרכזי של התעשייה.
הרמז המעניין ביותר נעוץ בתהליך שאיגוד יצרני מוצרי הצריכה (Consumer Electronics Association) מגדיר כ"עידן הפוסט-סמארטפוני". מחקר שוק של האיגוד גילה שכיום רוב הלקוחות כבר לא משתמשים בסמארטפון כדי לשוחח או לשלוח מסרונים, אלא בעיקר כמסוף דיגיטלי אישי. הם צופים בתכנים ברשת, מחפשים מידע, מבצעים קניות, מנווטים ועד. הסמארטפון הפסיק להיות טלפון והפך למשהו אחר לחלוטין.
אחת מהתוצאות של התהליך הזה הוא מעבר של מרכז המאמץ מפיתוח חומרה לפיתוח אפליקציות. להערכת חברת IHS iSuppli, עד לשנת 2016 יוכפל שוק האפליקציות הנמכרות בחנויות המקוונות של יצרני המכשירים ונותני השירותים הניידים. בשנת 2012 הסתכם השוק בכ-4.1 מיליארד אירו, כמעל כפול מהיקפו ב-2011. הוא צפוי לצמוח להיקף של 6.1 מיליארד אירו (צמיחה של 38%) ב-2013 ולהגיע להיקף של כ-10.8 מיליארד אירו ב-2016. צמיחה המסבירה את המספר הגדל של חברות המתמקדות בפיתוח יישומים ניידים.

בסך הכל, iSuppli מעריכה שהיקף המכירות של סמארטפונים יצמח בשנת 2013 ב-28% להיקף של 836 מיליון יחידות, בהשוואה ל-654 מיליון ב-2012. למרות הנתון המרשים, מדובר בירידה בהשוואה לשנה שעברה, שבה צמח השוק ב-35%, ובשנת 2011 שבה צמח השוק ב-61%. כך או אחרת, 2013 היא השנה הראשונה שבה הסמארטפונים יתפסו (ביחידות) יותר מ-50% משוק הטלפונים הניידים.
ראוי לציין שמהפיכת הטלפונים החכמים היא ענף משנה בתהליך גדול הרבה יותר, המתייחס לכל תחום האברים המקושרים לאינטרנט. היא כוללת גם מחשבים אישיים, טאבלטים, טלוויזיות, קונסולות משחקים, מצלמות דיגיטליות ועוד, וצפויה להכפיל את היקפה בתוך מספר שנים, ולהגיע להיקף של כ-2.4 מיליארד מכשירים עד לשנת 2016, בהשוואה לכ-1.2 מיליארד ב-2012.
נתונים אלה מתייחסים למוצרי צריכה אלקטרוניים, הם לא כוללים את כל מגוון המוצרים המיוחסים להגדרה Internet of Things, שהיא רחבה מאוד וכוללת גם בקרים תעשייתיים, מצלמות וידאו, כספומטים, מדי-צריכה חכמים ושפע של יישומי מכונה למכונה (M2M). זהו שוק ענק בפני עצמו שחלק גדול ממנו סמוי וקשה למעקב על-ידי חברות מחקר. בשורה התחתונה, ה-CEA מעריך ששוק מוצרי הצריכה דוחף את תעשיית האלקטרוניקה העולמית, ולמרות המשבר הכלכלי המתמשך, הוא יצמח השנה ב-4% ויגיע להיקף של יותר מ-1.1 טריליון דולר. זוהי בשורה מעודדת ליצרני שבבים, יצרני רכיבים, יצרני מערכות בדיקה ותכנון ויצרני ציוד לייצור רכיבים אלקטרוניים.
פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , מחקרים ונתוני שוק , תקשורת


