CeBIT 2013: גרמניה רוצה למשוך יזמי הייטק מכל היבשת

10 מרץ, 2013

השנה הוקדשה התערוכה לנושאים המקדמים את התעשייה הגרמנית באמצעות שילוב בין קהיליית המידע לבין התעשייה הכבדה: מהרכב ועד תשתיות האנרגיה. התחרות בתערוכות CES בלאס-וגאס ו-MWC בברצלונה מורגשת בירידה המתמדת במספר המבקרים בסביט

הקנצלרית אנגלה מרקל מתכננת סדרת הטבות לחברות סטרטאפ שיוקמו בגרמניה

מאת: נוח כהן, כתב Techtime במינכן.

CEBIT_MERKELתערוכת המחשבים וטכנולוגיית המידע CeBIT 2013 שהתקיימה בשבוע שעבר בגרמניה התנהלה תחת צילן הכבד של תערוכות מוצרי הצריכה האלקטרוניים CES בלאס-וגאס ושל תערוכת MWC מברצלונה, אשר מושכות בשנים האחרונות יותר תשומת לב ועניין ממנה.

מסיכומי מארגני התערוכה, שנחשבה בעבר ל"מכה" של תעשיית המחשבים, מתברר שמספר המבקרים יורד בהתמדה: בשנת 2011 הגיעו לתערוכה 339 אלף מבקרים, בשנה שעברה ירד מספרם ל-312 אלף והשנה הגיעו רק 285 אלף מבקרים לתערוכה. בתגובה להיקורות בתקשורת המקומית, אמר ההנהלה שהירידה היתה במספר המבקרים הפרטיים, לא במספר אנשי העסקים והטכנולוגיה שהגיעו לתערוכה. "עדיף קלאסה ממסה", צוטטו דברי המארגנים.

למרות זאת, גרמניה עדיין לא אמרה את המילה האחרונה. הקנצלרית אנגלה מרקל שהגיעה כאורחת הכבוד הראשית, הקדישה את נאומה לסוגיית חברות הסטרטאפ. היא הציגה מספר רעיונות שהיא מגבשת כדי לחדש את תנופת היזמות באירופה: להעניק פטור ממסים ליזמי חברות טכנולוגיות וחברות בתחום טכנולוגיית המידע, ולהקל על קליטתם של מומחי הייטק בתוך גרמניה כדי להביא אליה מומחים ממדינות אירופה המצויות בקשיים כלכליים, כמו ספרד, יוון ואיטליה.

עיתונאים מתגודדים בהתלהבות מול אחת מהמדפסות התלת-מימדיות שהוצגו במינכן
עיתונאים מתגודדים בהתלהבות מול אחת מהמדפסות התלת-מימדיות שהוצגו במינכן

בקנה המידה היבשתי, אנגלה מרקל אמרה שהאיחוד האירופי צריך לגבש מדיניות מאוחדת של סיוע ותמיכה ביזמות טכנולוגית. "אירופה צריכה להשתפר בתחום היצירה של חברות סטרטאפ", אמרה.

תעשייה כבדה בעידן הסמארטפון

הסלוגן המרכזי של התערוכה היה השנה "שיתופיות", אולם סוגיית השיתוף התמקדה בעיקר בצרכים של התעשייה הגרמנית: שילוב בין תעשיית המידע לבין תעשיות הרכב והתשתיות הכבדות. רוב הדיונים והסדנאות התמקדו בקידום התקשורת בין מכוניות, שילוב סנסורים ובקרת תנועה חכמה במכונית ובתשתיות התנועה, שיפור ניהול התשתיות באמצעות טכנולוגיות מידע ושירותים חדשים לשיפור הנהיגה באמצעות איסוף מידע.

מעניין לציין שרעיון "הבית החכם" קיבל השנה הדגש חדש ומפתיע: "העיר החכמה". הרעיון הוא שרוב האוכלוסייה בעולם מתגוררת כיום בערים גדולות, ולכן שם מצוי מוקד הביזבוז המרכזי של אנרגיה. במהלך התערוכה הועלו מספר רעיונות כיצד לשלב מערכי חיישנים בכלל התשתית העירונית, על מנת לייעל את השימוש בתשתיות עירוניות ולהפחית את צריכת החשמל הכוללת.

למרות שהמוקד העולמי של הכרזות מכשירים חדשים עבר כאמור לתערוכות CES ו-MWC, היו בתערוכה כמה הכרזות מעניינות. בולטת במיוחד היתה ההכרזה של חברת Arcohos הצרפתית אשר הציגה טאבלט מרובע ליבות אירופי במחיר של 300 אירו. לא רחוק ממנו הוצג מוצר שנראה כהעתק מושלם, מתוצרת חברת Ployer הסינית, שהוצע לקונים במחיר של 123 אירו בלבד.

אולם את העניין הגדול ביותר, לפחות של העיתונות הגרמנית ורוב המבקרים, עוררו כמה מדפסות תלת-מימדיות חדשות, אשר מאפשרות לכל צרכן בעל מחשב אישי לייצר  מוצרים מהבית – במחיר של פחות מ-1,000 אירו למדפסת. אומנם הדבר אינו חדש, אולם מבחינת הצרכנים, ההדפסה התלת-מימדית ממשיכה לעורר את הדמיון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות