Autotalks הכריזה על פלטפורמת הפיתוח המלאה הראשונה בעולם ליישומי V2V

1 אפריל, 2013

הפלטפורמה של החברה הישראלית כוללת שבבי תקשורת, מערכות עיבוד ואבטחה ותוכנת פיתוח יישומים המאפשרים למכוניות לתקשר ישירות אחת עם השנייה. תעשיית הרכב מתכננת לשלב מערכות V2V בכלי-רכב כבר בשנת 2015

המנכ"ל ניר ששון: "התעשייה זקוקה לפיתרון מלא ואיכותי"

V2Vחברת הסטארט-אפ הישראלית Autotalks מכפר נטר הכריזה על ייצור סדרתי של ערכת פיתוח למוצרי תקשורת מסוג רכב לרכב (V2V). מדובר בערכת PANGAEA3, שהיא ערכת הדור השלישי של החברה, והראשונה המבוססת על שבבי CRATON מתוצרתה.

הערכה תומכת בניסויי שדה של מערכות התקשורת המפותחות ופיתוח יישומים ייחודיים על-ידי יצרניות הרכב. היא כוללת אפשרות שימוש בשתי אנטנות התומכות בו-זמנית בשני ערוצי תקשורת נפרדים או בערוץ יחיד ממוטב. בנוסף, אנטנה שלישית מיועדת לקליטת GPS.

תחנת שידור וקליטה על גלגלים

טכנולוגיית Vehicle 2 Vehicle היא שם כולל לתפיסה חדשה של תשתית תחבורתית המבוססת על תקשורת Wi-Fi בין מכוניות הנוסעות בכביש. על-פי הרעיון שגובש על-ידי רגולטורים בארה"ב, אירופה ויפן, המכונית משדרת באופן רציף סדרה של נתונים אל סביבתה הקרובה, כמו מהירות, כיוון ומיקום. השידורים נקלטים על-ידי כל המכוניות בסביבתה, והן מבצעות עיבוד מהיר של האינפורמציה כדי לסייע לנהג לקבל החלטות.

באופן זה, למשל, הרכב יכול לזהות מכונית הנמצאת מחוץ לשדה הראייה של הנהג, אולם נכנסת לצומת בצורה מסוכנת ועלולה להיתקל בו (אפשר לדמות את הסיטואציה למצב שבו הנהג שומע רכב קרב אליו, מבלי שהוא רואה אותו). המערכת יכולה לשמש גם לקבלת החלטות אחרות, למשל תיאום בין מכוניות לביצוע נסיעה מתואמת (Platooning), התקשרות אל שלטי דרכים לצורך קבלת התראות ועוד.

AUTOTALKS_PANGAEA_3החברה מעריכה שמדובר במערכת ה-V2V החזקה ביותר המצויה כעת בשוק, ובמערכת היחידה המבצעת בדיקת אמיתיתו של החבילות (Packets) המתקבלות.

תעשיית הרכב נערכת לשנת 2015

המערכת תואמת במלואה לתקנות בארצות הברית ובאירופה, שהתקבלו בכל העולם. היא כוללת ממשק API לפיתוח ישומים הניתנים להפעלה באמצעות מעבד ARM Cortex R4F המצוי בשבב CRATON, או באמצעות מעבד חיצוני המתחבר באמצעות Ethernet. לצד יישומי זמן-אמת מוכנים מראש, הערכה כוללת שני מודולים מרכזיים: שבב RFIC להקמת ערוץ התקשורת בין מכוניות בשם Pluton ושבב לניהול התקשורת Craton.

השבבים נחשפו לראשונה בחודש אוקטובר 2012, וכעת יצאה לשוק ערכת הפיתוח המלאה. החברה מפתחת את הפיתרון במשך כארבע שנים בשיתוף פעולה עם יצרניות רכב מובילות, אשר מתכננות להוציא לשוק את מכוניות ה-V2V עם שבבי Autotalks כבר בשנת 2015. שבבי Craton ייוצרו על-ידי חברת פוג'יטסו בטכנולוגיית CMOS ובגיאומטריה של 65 ננומטר.

מנכ"ל החברה, ניר ששון, אמר שערכת PANGAEA3 היא החזקה ביותר המצויה כיום בשוק, והראשונה מוכנה לייצור סדרתי של מערכות V2V. "הרשימה הארוכה של חברות OEM מהשורה הראשונה שהזמינו אותה מוכיחה את הצורך של התעשייה בפיתרון שלם ואיכותי".

לדברי הטכנולוגי הראשי של החברה, און הרן, חברת Autotalks היא היחידה כיום בשוק המספקת את כל אבני הבניין של מערכת תקשורת רכב-לרכב: מודם, פרוטוקולים מוטמעים, ותוכנת וחומרת אבטחה.

חברת Autotalks הוקמה בשנת 2008 על-ידי ניר ששון ואון הרן, ומתחילת דרכה היא עובדת על פיתוח ערכת שבבים ליישומי V2V בשיתוף פעולה עם מספר יצרניות רכב גדולות. לשני המייסדים רקע מתחום תעשיית השבבים. ששון הגיע מחברת טקסס אינסטרומנטס, שאליה הגיע לאחר ש-TI רכשה את ליבית הישראלית. הרן שימש כטכנולוג הראשי (CTO) של חברת פסעבה, שנמכרה ל-PMC Sierra.

החברה עובדת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless) וניתמכת על-ידי מספר קרנות הון סיכון מישראל ומיפן, בהן: מגמה ונצ'רס, קרן ג'מיני וקרן Mitsui Global Funds. כיום היא פועלת מישראל ומחזיקה משרדים בשוקי היעד המרכזיים שלה: גרמניה, יפן, ארה"ב וקוריאה.

V2V_ALERT

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת