אורבוטק מחפשת תחומי צמיחה חדשים

14 יולי, 2013

מקימה חטיבה חדשה לאיתור הזדמנויות אסטרטגיות ומרכזת את כל פעילויות הפיתוח תחת מינהלת אחת. אורבוטק מחפשת תחומי פעילות חדשים שבהם היא יכולה ליישם את הטכנולוגיות שפיתחה בתחום הייצור של מעגלים מודפסים וצגים שטוחים

חברת אורבוטק (Orbotech) מיבנה מבצעת שינויים ארגוניים המיועדים לאפשר לה לרענן את המוצרים והיכנס תחומי פעילות חדשים.

ORBOTECH

במסגרת השינויים הארגוניים אורבוטק הקימה שתי יחידות מטה חדשות: יחידת אסטרטגיה ופיתוח עיסקי (Strategy and Business Development) ויחידת מחקר ופיתוח חדשה בשם Global Product Organization.

חטיבת האסטרטגיה והפיתוח העיסקי תתמקד באיתור תחומי צמיחה חדשים, שבהן אורבוטק יכולה לנצל את טכנולוגיות הליבה בתחום פתרונות הייצור למעגלים מודפסים (PCB) וצגים שטוחים (FPD) שלה, לצורך פיתוח מוצרים חדשים. למנהל היחידה מונה ריצ'רד קלפהולץ, ששימש עד לאחרונה כסגן נשיא לתחום העסקים האלקטרוניים ולפני-כן שימש כנשיא חטיבת ה-PCB של החברה.

במקביל, מאחדת החברה את כל פעילות המחקר והפיתוח תחת אחריות יחידת Global Product Organization. יחידה זו תרכז את כל פעילויות המו"פ של החברה בהתאם לאסטרטגיה העיסקית שלה, על-מנת לאפשר לה להיכנס בקלות לתחומים חדשים. למנהל היחידה מונה יואב שמח אשר יקבל את התואר סגן נשיא ומנהל מוצרים ראשי. עד לאחרונה שימש יואב שמח כנשיא חטיבת ייצור הרכיבים האלקטרוניים ולפני-כן שימש כסגן נשיא תחום מוצרי הבדיקה האופטית האוטומטית (Automated Optical Inspection Product Line).

ריצ'רד קלפהולץ
ריצ'רד קלפהולץ

השינויים ייכנסו לתוקף בראשון לספטמבר 2013. מנכ"ל אורבוטק, אשר לוי, אמר שהשינויים נועדו למקד את החברה בצמיחה. "אנחנו מצפים שהשינוי יביא עסקים חדשים כבר בשנת 2014", אמר.

חברת אורבוטק מתמחה בפיתוח טכנולוגיות בדיקה אופטיות לקווי ייצור אלקטרוניים, במיוחד של מעגלים מודפסים, צגי מגע וצגים שטוחים. בשנת 2012 הסתכמו מכירות החברה ב-400.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-565.3 מיליון דולר בשנת 2011. בשנת 2012 היא גם דיווחה על הפסד של 45.6 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 47.3 מיליון דולר ב-2011.

קשיים בתחום הצגים השטוחים

הבעיה הקשה ביותר היא בתחום הצגים השטוחים, שבהם החברה חווה ירידה בשוק. בסוף 2012 החברה ביצעה הפחתה של כ-5% בכוח האדם (פיטרה קרוב ל-100 עובדים מתוך 1,700 עובדיה בארץ ובעולם), רובם מתחום הצגים השטוחים (FPD). בסוף השנה היא גם ביצעה מחיקה של 30 מיליון דולר מהמאזן, עקב השינויים בתחום הצגים השטוחים.

התחום החזק ביותר של החברה הוא התחום המסורתי של מעגלים מודפסים, שהיה אחראי לכ-72% ממכירותיה ב-2012. כיום החברה פעילה מאוד באסיה ובמיוחד בסין, אשר אחראית לכ-31% ממכירותיה ובה היא מעסיקה כ-350 עובדים. במצגת של החברה מהחודש שעבר, היא מגדירה את מנוע הצמיחה שלה כ"הופעת אבזרים חדשים בשוק האלקטרוניקה".

ככל הנראה החברה מעריכה שרמת האינטגרציה הגבוהה של האבזרים החדשים פותחים בפניה שווקים חדשים הדורשים בדיקות ויזואליות, דוגמת בדיקת מארזים מרובי-שבבים, התפתחות שיטות הנחה תלת-מימדיות של רכיבים במעגלים מודפסים מצופפים והופעתה של אלקטרוניקה אורגנית ושקופה, אשר צפויה להיכנס לשוק האלקטרוניקה בשנים הקרובות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ציוד בדיקה , תעשייה ישראלית