ארצות הברית הפסיקה לפתח קסדת טיס ל-F-35; תתמקד רק בקסדה של אלביט
12 אוקטובר, 2013
עד היום השתמשו יותר -100 טייסי F-35 בקסדה של אלביט ביותר מ-6,000 טיסות ו-10,000 שעות, והמשוב שלהם היה חיובי מאוד. "לוקהיד מרטין והספקים שלה ימשיכו את פיתוח הקסדה כדי להביא אותה לביצועים חסרי-תקדים"
F-35 הוא מטוס סילון מהדור החמישי אשר יחליף את מטוסי קו החזית של ארצות הברית ובעלות בריתה
משרד הביטחון האמריקאי הודיע בסוף השבוע לחברת לוקהיד מרטין שהוא החליט לבטל את הפיתוח של קסדת טיס חכמה אלטרנטיבית עבור טייסי מטוס הקרב הרב-משימתי F-35. במקום זאת הוא החליט להתמקד בהמשך פעולות ההתאמה של קסדת הטיס החכמה מהדור השני של חברת אלביט (ביתוף עם רוקוול קולינס.
בעקבות ההחלטה יבוטל תקציב בהיקף של 45 מיליון דולר, שיועד לממן את פיתוח הקסדה האלטרנטיבית. מדובר בפרוייקט שהחל להתגלגל בשנת 2011, כאשר משרד הביטחון האמריקאי לא היה בטוח שקסדת הדור השני של אלביט לא תהיה זמינה בזמן או תעמוד בדרישות הקרביות. המשרד החליט לפתח קסדה מקבילה במסגרת תהליך ניהול סיכונים, והעניק את הפרוייקט בספטמבר 2011 לחברת BAE.
כיום משמשת הקסדה בעיקר במבחני טיסה ובאימונים. סגנית נשיא לוקהיד מרטין ומנהלת תוכנית F-35 Lightning II, לוריין מרטין, מסרה שעד היום השתמשו יותר -100 טייסי F-35 בקסדה של אלביט ביותר מ-6,000 טיסות ו-10,000 שעות, והמשוב שלהם היה חיובי מאוד. "לוקהיד מרטין והספקים שלה ימשיכו את פיתוח הקסדה כדי להביא אותה לביצועים חסרי-תקדים".
מערך התצוגה העלית של הקסדה (Helmet Mounted Display System) מעניק לטייס סוגי מידע רבים על-מנת לשמור על התמצאות מלאה בארוע. היא מעניקה את כל המידע הדרוש להשלמת המשימה, כשהוא מוקרן על משקף הקסדה.
הקסדה ניתמכת על-יד מערכת Distributed Aperture System המזרימה אל המשקף תמונות בזמן אמת מ-6 מצלמות אינפרא-אדום המותקנות במטוס בכיוונים שונים, המעניקות לטייס יכולת ראייה היקפית. תוכנית הפיתוח הנוכחית תביא לפיתוח קסדות הדור השלישי, שבמסגרתו תשופר מערכת ראית הלילה, יותקנו צגים חדשים וייערכו שיפורים בתוכנה.
מטוס F-35 הוא מטוס סילון מהדור החמישי אשר ייוצר בשלוש גרסאות שונות שיחליפו את מטוסי קו החזית הנוכחיים של ארצות הברית ובעלות בריתה: A-10, F-16, F/A-18 ואפילו את ה- AV-B Harrier של המארינס.
פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית


