התעשייה האווירית השלימה פרוייקט שדרוג של מטוס הרקולס
24 אוקטובר, 2013
בכך הצטרפה התעשייה האווירית למועדון מצומצם של 4 מרכזים בינלאומיים (בריטניה, קנדה, סינגפור וארה"ב) המוסמכים לבצע את העבודה המורכבת
החוזה בהיקף של כמה מיליוני שקלים, שבו התחרתה התע"א מול מתחרים מחו"ל
חיל האוויר הישראלי קיבל לאחרונה בחזרה מטוס הרקולס C-130H, לאחר שהתעשייה האווירית (IAI) סיימה מחזור של עבודות תחזוקה, כולל את החלפת גזרת הכנף המרכזית במטוס והחיווט החשמלי. בכך הצטרפה החברה למועדון מצומצם של 4 מרכזים בינלאומיים (בריטניה, קנדה, סינגפור וארה"ב) המוסמכים לבצע את העבודה המורכבת הזו.
לפני כשנתיים זכתה התע"א במכרז של משרד הביטחון להחלפת הכנף המרכזית של מספר מטוסי C-130H של חיל האוויר הישראלי כחלק ממיזם הארכת חייו של המטוס. מדובר בחוזה בהיקף של כמה מיליוני שקלים, שבו התחרתה התע"א מול מתחרים מחו"ל.
בזמן החלפת הכנף המרכזית, בוצעו עבודות תחזוקתיות על המטוס על מנת לחסוך בזמן הקרקוע שלו וגם עודכן מראשיתו ספר החיווט בסטנדרטים בינלאומיים גבוהים. חטיבת בדק מטוסים בתע"א החזירה את המטוס הראשון להמשך פעילות מבצעית וקיבלה כבר את המטוס השני בסדרה.
עיסקאות מכ"ם חדשות
בתוך-כך דיווחה החברה על זכייה במספר חוזים לאספקת מערכות מכ"ם מתוצרת החברה הבת אלתא מערכות. לאחרונה היא זכתה בחוזה מלקוח זר לאספקת מערכת הגנה ושליטה במרחב האווירי האזרחי והצבאי.
המערכת כוללת את המכ"ם ELM-2288 AD-STAR ומערכות מכ"ם נוספות, בהן ELM-2106, המספקים הגנה אווירית טקטית לטווח בינוני. המערכת מספקת תמונת מצב אווירית(Air Situation Picture) עבור מרכזי שליטה צבאיים ואזרחיים, וכן לבקרת שדה התעופה.

מכ"ם ELM-2288 הינו מכ"ם תלת-מימדי התומך במשימות הגנה אווירית והתרעה מוקדמת. הוא מספק נתונים תלת ממדים מדויקים על מטרות שזוהו בטווחים העולים על 300 ק"מ. החברה לא מסרה מהו היקף העיסקה.
התע"א גם זכתה לאחרונה במספר חוזים בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולר לאספקת מכ"ם הסיור הימי המוטס (ELM-2022). המכ"ם יסופק ללקוח זר שהוא לקוח של אלתא, אשר ביצע הזמנה חוזרת במסגרת תוכנית שדרוג לצי המטוסים שברשותו.
פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית


